• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Piggelin1

Herre gud, inser just att jag inte ens läst sidorna 2-3-4 osv. Long way to go...

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    oj.... Du kommer att få sitta hela natten!

• Telemarkgrrl

BS, jag tror nog att Gustav Adolfsbakelserna kan vara lite hur som helst. Den som jag åt idag hade någon slags nötbotten och grädde och chokladtäcke.

Jag hoppas att du kan få göra ett sånt där prov imorgon och att du har samma sak som Iris, det vore ju skönt att få veta vad det är och kunna behandla det.

• Telemarkgrrl

Cicci, jag håller med BS, det var ju så roligt med 300 st även om vi fattade att det inte var sant.

• Telemarkgrrl

Vickan, du får komma och njuta av Telis B&B igen!

• FruCicci

Jasså BS, det var rooooooligare när det var 300, okej...
    Om man räknar en och annan avsugning kanske det var 293 i allafall
    *fniss* /Pretty Woman

Men vad "skönt" att höra att det är relativt vanligt att de sover kass under inskolningen.
    Som ni är vi vana att springa varje natt, ett par gånger, det stör mig inte alls, eftersom han somnar om efter 5 minuter eller så.
    Lite värre nu när han vaknar hela tiden, och sätter sig upp, antagligen pga drömmar.

Stackar er, vad jobbigt. Jag hade tagit och givit henne antibiotikan i af. Just in case.

Piggis, hejsvjes på dig pinglan. ja du har sannerligen ett antal sidor att komma i fatt
    Kul att du/ni tänkte i samma banor. OOOohhhh allt hångel, shit, jag om man´ändå slutat där ett par gånger.
    kul att bilderna till visningen blev bra, tror det var bra att alla barngrejorna blev bortplockade, skulle jag med gjort.

• viktualia

Piggelin - jag har gett upp, jag har skippat ett antal sidor... hinner inte med i det som skrivs en vanlig dag längre... vilket är ett HÖGT betyg till er andra.. men jag MÅSTE hålla på mitt BT-förbud dagtid... annars skulle min jobbvärld rasa samman... ni är för trevliga helt enkelt!

Nenne - jag stör mig egentligen inte... det lämnar ju mig ifred åt mitt grubblande. men samtidigt är det lite skumt att han inte driver sin önskan tydligare utan bara tror att ett plus dyker upp av sig självt.. hm...dvs utan att pricka rätt dag och utan att ha sex i nån större utsträckning... hm....

Telestubben - åååå du är välkommen till det lilla träslottet om du av någon anledning skulle råka hamna i mina krokar.

Själv ska jag till storstaden med maken i släptåg NÄSTA helg... tänk om ni hade fattat att ni skulle brunscha den 16:e istället... ehum.. men men.. man hinner inte allt.. och jag har en halv krok ute för söndagsmumsande...med umgänge som maken trivs med (vi ska på fest på lördagen med folk han aldrig träffat... hm.. fniss.. hur han nu ska palla ÄNNU en dos av Vickans GALNA polare.. ha ha ha)

• FruCicci

Satt just på Fl och konstaterade vilken vecka jag är i, tänk att med första barnet hade man koll på både veckor och dagar. Nu har jag helt glömmt det...
    Kom även fram till att jag är glad att det bara är vecka 10, det känns bra att det är till sommaren, den känns för tillfället långt borta.
    Ny grej med, första barnet vill men ha med en gång, andra verkar det kännas bättre om det tar sin lilla tid liksom.
    Antar att jag verkligen behöver den här tiden för omställningen denna gången. Hmmmm jag en liten fundering bara...
    skrolla ni

• Piggelin1

....och nu sitter jag & lipar framför TVn, som är på (sitter med laptopen i soffan) - ett program på tvåan: Himlen kan vänta. Handlar om människor mitt i livet som blir allvarligt sjuka, & nu precis var det en kille som fått ALS, som jag känner igen från jobbet Så jädra tragiskt. Sjukdomsförloppet påminner dessutom mkt om det som min bror hade, även om han inte hade ALS.

Jag fortsätter min läsning - kan behöva pigga upp mig...

• nennesjuttioåtta

Vickan
    okidoki, då hänger jag med. Trodde du såg det som ett större problem att han inte tar upp frågan. Men han kanske inte vet hur man gör barn..? Eehihihii!
    Men om vi ska vara allvarliga igen. Vad grubblar du på? Om du vill eller inte? När du vill eller vad? Grubbla med oss här då, så kanske det ljusnar snabbare! Fast du kanske inte vill att det ska ljusna. Ibland är det skönt att bara låta det bero också. Men, men, du vet var vi finns.

Cicci
    hahaha är du nunna, eller? Bara 293 st Pfft!

Piggelin
    Ooooh så spännande! Kul med en mäklare som kan ta bilder!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!