• Mrs  B

Lös biljett till barnkarusellen!

Hej hej

Skulle varit på den sista träffen med mammagruppen men alla utom två bebisar är sjuka, förkylningar och vattenkoppor.
    Och här har jag stått och bakat en kaka och stressat på.
    Ja ,ja, vi skulle få en ny tid i januari iaf.

Hann prata med min bvc-sköterska och nu gäller följande för Malte:
    Smörgås, middag, smärgås och middag med extra mycket smör.
    På onsdag eftermiddag ska vi prova välling igen och går det inte då heller blir det en akuttid för att kolla upp saker och ting.
    Skönt med ett "schema", men vi får väl se om det funkar.

Lappis
    Heja heja

Cicci
    Possitiva tankar gäller......

• Mrs  B

Izzie

Ja, det känns så tråkigt att behöva gå bakåt med maten men vad gör man när det inte funkar. Kanske tur att jag inte har något jobb just nu att gå tillbaka till eftersom Malte inte fixar maten.

• Mrs  B

kängu
    Ja, jag hoppas också att det ska lösa sig snart.

Lappis
    Min man fick den boken när jag skulle berätta att Max låg i magen.

• Mrs  B

Hej hopp i galopp!!!!!!!!!!!!!!

Här blev man väckt med ett jordskalv 6.15 i morse, i och för sig var jag uppe med Malte vid 5.30, men somnade sedan om och vaknade med ett ryck. Vi trodde det var ett företag här i närheten som sprängde stenar som de brukar men sen när man satte på tv:n var det ju den stora nyheten idag.

När jag sedan kom ner på dagis med Max var där en mamma som var lite skraj. Två väggar hade fått flera sprickor och golvet hade skakats rejält hemma hos dem.

Tinga
    Tack för adressen!
    Ja, vi får väl se hur det blir med Max. Jag kanske kan muta honom med något annars.
    Går bra med vilket tid som helst här med.
    Vi är tyvärr alltid uppe med tuppen.

Nenne
    Verkligen ett mysigt hus ni har köpt!

Lappis
    Oj vad spännande.............

Ny bebislista:
    AM maj 2009
    Cicci 4 juni 2009
    Frullan juni 2009
    Kängu 21 juni 2009

• Mrs  B

EA
    Ja, visst blev man lite snurrig imorse och undrade vad som hänt....

• Mrs  B

Bra AM!!!

AM 2 maj 2009
    Cicci 4 juni 2009
    Frullan juni 2009
    Kängu 21 juni 2009

• Mrs  B

Liten
    Usch för magsjukan men skönt att den var lindrig iaf!!!!!
    Tog en vecka ungefär innan maken och jag piggnade till ordentligt.
    Undrar om det är något speciellt med dem som är födda jan 08, för Malte har verkligen också haft det tufft.
    Visst att Max är på dagis men ändå?.

Lappis
    Vet inte vad jag ska skriva så jag skickar en massa kramar istället.
    Livet är inte rättvist??
    Tanten är hos mig så jag förstår inte vad hon gör hos dig.

MSW
    Julen ja,,,,,
    Förra året var jag höggravid och sjukskriven och kunde inte göra så mycket. I år med två barn hinner jag bara hälften tyvärr.
    Julklapparna är klara som jag ansvarar för, maken har några kvar.
    Julgodis och kakor är gjorda.
    Julgran ska jag nog köpa imorgon med min pappa annars hinner vi inte.
    Men sen fyller även Max och Malte år så här är det lite körigt i dec/jan?..

Muggles
    Jag började läsa tidigt för Max och Pippi, Lotta, Bamse och Max böckerna har varit och är favoriterna fortfarande.

Cicci
    Förstår din ilska?.och jag brukar faktiskt också smyga på Max på dagis (men oftast då för att se vad han kan eller hur han uppför sig).
    Tror nog att fröknarna är trötta och behöver semester men tyvärr tar ut det över föräldrarna och barnen istället. Hade en sån fröken i våras, höll på att bli tokig.

• Mrs  B

Status för övrigt idag är inget vidare.....

Jag= ont i huvudet och mensvärk, sovit för lite
    Max= trött, gnällig och vill äta pannkakor utan kanter (???????????)
    Malte= Kräker fortfarande, och nu väntar barnmottagningen för en tid för genomgång eftersom han inte får behålla tex välling och gröt. Ska även prova mjölkfritt......

• Mrs  B

Lappis
    Ja, det där med pannkakor utan kanter
    hur gör man ??????
    Jag gjorde en vanlig pannkaka och skar sedan bort kanten och då blev han nöjd. Försökte förklara det där med kanter men han ville inte lyssna......
    Hoppas du känner dig bättre!!!

• Mrs  B

Oms
    Ja, just nu är det nog inte så roligt att heta Malte tyvärr.
    Malte började kräka så smått när vi började med smakportioner vid 4 månader, men inget överdrivet. Det spårade ut först nu efter magsjukan.
    Jag har det mesta från apoteket med mig när vi reser, solkräm, solhattar, mat, leksaker......

Men nu har vi en utredning på gång iaf (barnmottagningen), men hörde precis av min mammas väninna att läkaren i fråga är "dum i huvudet". Vet inte hur jag ska ta det men kommer att stå på mig och strida för att Malte ska må bättre och sen trycka på alla mina allergier. När det gäller mina barn är jag en "kämpare".
    Har nu fått bvc att faxa alla uppgifter om Malte och nu väntar jag på att läkaren ska ta beslut och ge mig en tid för utredning.

BS
    Vad kul att det gick så bra med Iris på bvc.
    Jag som tycker Max är stor, ca 110cm och 23kg......

Liten
    Ja ibland undrar jag också hur jag ibland kan hinna så mycket och ibland ingenting.....?????
    Kanske därför jag känner av mitt magkatarr ibland och att jag fick ett hemskt migränanfall igår. ????

Tanten är inte nådig denna gång och 1 1/2 vecka för tidigt...
    Migränanfall igår samtidigt som två gossar trotsade och skrek. Mådde så dåligt att jag fick ringa min mamma så hon fick prata med mig samtidigt som jag matade Malte med en smörgås och försökte att inte svimma. Usch vilka smärtor jag hade.....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!