• Mrs  B

Lös biljett till barnkarusellen!

Grattis Piggis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har för mig att vi är många som fyller nu i januari.

Här har man annars varit uppe mest hela natten och morgonen.
    Max är fri från sin hosta iaf, men Malte har det jobbigt.
    Han hostar, skriker, vägrar sova, vill inte ha välling och sköter just nu inte heller sin mage, vilket gör att det blir problem med uppstötningar igen.
    Usch så trött jag blir på allt...................

Har tvingat maken att köra inom apoteket idag så vi kan rensa ut Maltes tarm. Får hoppas det gör susen!

Precis innan vi gick till dagis idag öppnade jag dörren för att borsta av Max overall från torkad "gegga". Malte kröp runt och Max var på toaletten. När jag kom in igen (typ en minut senare) hade Malte klättrat upp i trappan och var halvvägs upp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Blir nog till att skaffa en grind till.

• Mrs  B

Liten
    Läkaren pratade om Mikrolax men tyckte att vi skulle prova Resulax först. Det var visst ännu mer effektivt. Just nu känns det som att inget funkar för hans mage.
    Håller på med Laktulos just nu......
    Innan blev det mycket päron, kiwi och aprikoser, så jag ska nog handla på mig lite till av det.

Max har aldrig haft problem med magen så detta är nytt för oss.

• Mrs  B

Kängu
    Ja, kul är det inte alltid men som tur är har man bra stunder också.

För någon dag sedan ringde en kompis till mig, jag bytte blöja på Malte så Max svarade. De pratade en stund och när jag var klar så lyssnade jag på vad Max egentligen sa och fick då höra att "Mamma har ett humör", WHAT????????????????

Han har nog lyssnat lite för mycket på vad maken ibland har sagt......

• Mrs  B

EA
    Ja, just nu är jag faktiskt lite trött på Malte.
    Men visst har han lite otur och han kan ju inte hjälpa att detta har hänt, men trött är man allt.

• Mrs  B

Ja, Max är för rolig ibland.....
    Man får verkligen passa sig för vad man säger för han snappar upp det mesta.

Ett kompispar sa vid ett tillfälle innan jul att Max var en kille med humor och nog den roligaste de har träffat. En tuffing med humor alltså!
    Då blir man allt en stolt mamma!!!!!!!!!!!!!!!!

Liten
    Ja jag hoppas att det ska bli bättre med Maltes mage framöver.
    Olja i maten funkar inte här, då blir han bara mer förstoppad.

• Mrs  B

Izzie
    Fyller år om någon vecka.............

• Mrs  B

Godmorgon eller kanske godmiddag!!!!!!!!!!!!!

Vi har haft ytterligare en natt utan sömn och nu börjar det bli kämpigt, fast i natt fick även maken hjälpa till. Så nu är vi trötta båda två. Malte har precis somnat så jag ska också snart gå och lägga mig. Får ju passa på när Max är på dagis.

Fick höra att det gick maginfluensa igen på dagis så nu får vi bara hålla tummarna att vi slipper det den här gången. Vet inte om Malte klarar en omgång till just nu.

Igår kom febern på Malte (38 grader) och har hållt på hela natten. Dessutom rosslar och hostar han som "en 90-åring".
    Inte konstigt att han hade ont i magen i morse med alla mediciner han får just nu. Hoppas på att det blir bra snart!!!!!

Muggles
    När Max blev för lång för skötbordet bytte vi bajsblöja på golvet (handduk under) och använde oftast Up&Go (lätt med kissblöjor). Sen kan man ju börja ta fram pottan så smått också.

BS
    Har aldrig hört att dagis inte vill ha Up&Go och själv tycker jag de är perfekta (förutom priset då).

Som ni kanske har förstått så är Max ett väldigt aktivt barn och väldigt trotsig i perioder. Som tur är så går allt i perioder och det är det som gör att man överlever.
    När han var lite kunde han aldrig sitta still och gosa eller leka. Han körde på som en "ångvält" i allt han gjorde. När jag började jobba jobbade jag 50 %, vilket var en bra start för mig men alldeles för lite för Max. Så sen när jag började jobba med och han var på dagis mer så var han "färdig för dagen" när jag kom och hämtade honom.
    Men vissa dagar var det jobbigt att hämta och det var bara pappa som gällde så då fick jag locka med olika saker för att få hem honom. Oftast gick vi till skolan för att gunga eller bak på baksidan på vår trädgård för lite aktiviteter.

Max började lugna ner sig lite när Malte föddes. Då blev han ju storebror, jättestolt och duktig. Men det stora genombrottet kom nu i höstas när de gjorde om på avdelningarna på dagis. Max förra avdelning hade barn mellan 1 och 5år, men nu har hans avdelning barn mellan 3 och 4 år (nu snart 4-5 åringar 2009). Väldigt stor skillnad.
    Nu är Max riktigt gosig och mammig han med och vi har så roligt tillsammans (ÄNTLIGEN säger jag!!!!!)

Malte däremot är en stor "gosare" och sitter gärna i knäet och myser och helst med mamma.

• Mrs  B

BS
    Har också kämpat med Max som du med Iris så jag förstår din sits, men det blir bättre. Det lovar jag dig....

AM
    Hade också samma diskussion med Max angående sparkar i magen när man var gravid. Tog ett tag innan han fattade men sen gjorde han inte det mer.

• Mrs  B

Träning ja......hmmm

Maken tränar och tränar, medan jag softar och softar..
    MEN jag har faktiskt börjat komma igång så smått igen och skulle ha tränat ikväll, men nu finns inte orken eftersom jag inte har fått sova på två nätter så det får vara.
    Jag skulle nog behöva en PT och en barnvakt, då kanske jag skulle kunna få min träning regelbundet....

EA
    Japp, föräldrarna bor i stan, men de jobbar ju så avlastning sker mest på helgerna och en del kvällar. Mamma brukar sluta halv två, men sen ibland jobbar hon extra och har en del kurser att gå liksom vattengympa. Pappa jobbar skift.
    Men mina föräldrar är verkligen guld värda och hjälper oss enormt mycket, till skillnad från makens familj.

AM och BS
    Just nu funkar TV-hotet (avstängning) bäst här med Max. Då fattar han att det är allvar.

MSW
    Här är en till som är trött efter all nattvak. Hoppas också på bättre tider.
    Maken var förresten hos er igårkväll, hört något?????

Izzie
    Tack! Hoppas också på vändning snart och att vi slipper magsjukan!
    Maken ska förresten till er på söndag på match.
    Juniorerna ska visst spela vid 13.

• Mrs  B

BS
    Visst är det orättvis fördelning mellan maken och mig, men det har varit värre. Nu är jag iaf borta på tisdagar när jag sjunger i kören och ska försöka träna måndagar och torsdagar när det passar. Så det har börjat bli bättre. Men nätterna är tyvärr fortfarande mina mycket pga att jag är mammaledig fortfarande.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!