Lös biljett till barnkarusellen!
Heeeejjjjj Sweeeeeeeeeeeet!
Heeeejjjjj Sweeeeeeeeeeeet!
Hej hej från en sömntuta!!!!
Ännu en natt utan sömn.....
Var uppe en gång i timmen mellan 22 och 05, men skickade även upp maken för jag orkade inte alla gånger. (visste att han skulle jobba hemma idag så jag passade på )
Fram tills 05 handlade det nog mycket om magont och drömmar för det räckte med att ge Malte nappen. Men sen efter det var det kört.
Max låg i vår säng så jag gick upp med Malte och la oss i Max säng, gick bra i en timme men sen var han pigg som en mört, medan vi andra var vrak.
Jag var så trött och kinkig vid åtta att jag skällde ut barnen och kände hur tårarna började komma. Då gick maken upp med barnen och jag låg kvar en liten stund så jag kunde samla mig.
Usch vilken människa man blir när man inte får sova!!!
Undrar vad som nu är bäst med Malte?????
- Sova mer på dagen?
- Sova mindre på dagen?
- Sova andra tider?
- Eller??????????????????????
Dagens roliga händelse med Max:
Efter frukosten lekte han fint, packade väskan, tog på sig morgonrocken och skulle sen gå till jobbet i "källaren". Kul att se och jag anade inget som vanligt.
Sa bara att han inte fick störa pappa som satt på kontoret och jobbade.
Efter en lite stund kommer maken upp för att hämta mer kaffe och då får jag en rolig historia att lyssna på.
När Max kom ner hade han gått in i vårt sk lekrum, hittat pappas skumgodis, gått in till kontoret och sagt.
"Titta här pappa vad jag har till dig, två stycken skummisar".
"Tack!" säger pappa.
Max funderar lite och ser lite lurig ut.
Maken visste ju att Max inte tyckte om skummisarna så han väntade istället på vad som skulle hända.
"Kan du sätta på datorn här nere så jag kan spela spel???" säger Max och riktigt fjäskar för maken.
Vilken luring alltså!!!!!!!!!!!!
Max visste att jag skulle säga nej, så han lekte här uppe för att sen gå ner i källaren och fjäska för pappa så han skulle få sin vilja igenom där istället. Och maken var ju helt inne i sitt jobb så han tänkte inte på att jag kanske inte skulle ha sagt ja.
Men vi fick ett gott skratt iaf och det kunde ju behövas efter en sån där bedrövlig dag.........
181 vänner på FB, oj då.............
Har förresten lagt in lite nya bilder där om någon är intresserad.
I förmiddags sov Malte ca 45 min och nu sover han igen (somnade runt 14.15).
Hur länge sover era barn?????
Kan ju inte jämföra med Max för han sov aldrig.
Maken och Max var iväg på stan en runda för lunch, klippning och för att hjälpa en kompis, så nu har jag två otroligt snygga pojkar här hemma.
Själv äter jag två äggmackor.
Ynkligt om man jämför med vad maken och Max åt, schnitzel, potatis, grönsaker och en chokladboll till efterrätt.
Har inte hört från Tinga heller på ett tag.
Ska jag skicka iväg ett sms kanske??
Ska vinet vara rött eller vitt???
Godmorgon!!!!!!!!!!!!
Här har det gått sådär med natten som vanligt, men inte värre iaf.
Maken sov på soffan för han hostar som en galning, Max sov hela natten i sin egen säng (hurra!!!!) och Malte sov hos mig mellan 24 och 05. Sen var han vaken som vanligt och fick sitta i sin säng till vi gick upp 7.15. Men protesterade inte allt för mycket, SKÖNT!
Nu är maken på Minisim med Max och sen ska han till Oskarshamn för match. Funderar på att åka till IKEA, hmmm
Izzie
Maken åker redan 9 imorgon och Max har sin första gympagång imorgon så jag tror vi får stanna hemma.
Hoppas ni får det bra i Göteborg idag! Hälsa alla!
Här kom Tanten helt oväntat igår, för jag hade glömt skriva in i kalendern när hon skulle dyka upp.
30 dagar, så nu kanske kroppen är i fas igen....
Hoppas ni andra slipper henne!!!!!
Hej hej....
Natten har varit som vanligt. Malte sov i sin säng mellan 21 och 24, sen hos mig mellan 24 och 05 och sen i sin egen säng tills 7.30. Eller rättare sagt han satt i sin säng och lekte.
Känner iaf att det börjar bli bättre och gå framåt men med pyttesteg. Är fortfarande trött men men det är ju på väg åt rätt håll.
Nu AM har jag äntligen fått fart på maken angående rummet där nere.
Igårkväll bar vi upp gästsängen och nu håller jag och Max på att fixa i hans rum. Undrar om vi får in gästsängen i hans rum, hmmm??????
Sen ska det bara shoppas ockå............
Godmorgon!!!!!!!!!!!!!
Hel ok natt.
Jag var uppe först med Max vid 01, han drömde, sen plockade jag upp Malte vid 02. 05 fick jag gå in till Max och sova med honom (men äntligen i en stor säng, 110cm) och sen gick jag inte upp med Malte förrän 06.30.
Visst är man lite seg men inte alltför trött tycker jag.
EA
Hade ingen aning om att Marie skulle ha tårtverkstad imorgon. Vilken tid är det? Ska du dit?
Har ju egentligen kören på kvällen, men kanske kan köra förbi och spana på dig....
Izzie
Tur vi inte bestämde något igår för maken fick åka till Borås istället.
Mina föräldrar bytte kök för ett år sedan och det blev IKEA och de är väldigt nöjda. Allt var klart på 8 arbetsdagar, hyrde in personer som gjorde jobbet. Lite dyrare kanske men snabbt och enkelt på 8 dagar som sagt.
Cicci
Var det inte Victor som vägrade välling ett tag????
Vad gjorde du då?
Det gör nämligen Malte nu och jag vill så gärna att han får i sig den nu eftersom annars kanske jag måste ge honom tillskott pga att han äter mjölkfri diet.
Tips för tarmarna:
Inolaxol, tarmreglerande pulver, receptfritt på Apoteket.
Jag hade ju diaréer de sista månaderna med Malte och fick sen tipet av en läkare på förlossningen om detta medel. Funkar lika bra om man är förstoppad.
Mådde jättebra sen när jag börjat med medlet och kunde sköta magen som vanligt igen.
Hoppas Victor snart blir kry igen!!!!
Liten
Då ligger Malte väldigt nära Mindre i sömnen.
På dagen blir det allt mellan 45 min och 2,5h. Just nu sover han 45 min på förmiddagen och ca 60 min på eftermiddagen. Försöker hålla han vaken fram tills lunch men vid 11 säckar han ihop. Målet är att han ska sova efter lunchen men än är vi inte där.
Kaffebryggare
Vi har en kombinerad kaffe och expresso bryggare. Köpte den för rätt många år sedan så den är lite klumpig men fungerar alldeles utmärkt. Köper samma kaffe som Lappis make, fast vi köper det här i Sverige.
EA
Kul med vattenleveransen, håll till godo nu och smaka på varje klunk.
Får nog hålla mig till kören imorgon men jag kanske ska spana ändå????
Hur var utställningen förresten?????