• Mrs  B

Lös biljett till barnkarusellen!

Har en gammal elev på Facebook som är kompis med två av mina kompisar, ska man bli "kompis med eleven???????
    Känns lite konstigt.....hmmmm

• Mrs  B

nenne
    Hade eleven 2003/2004, men vi kom ihop oss lite för hon tyckte att hon var såååå DUKTIG att hon inte behövde göra något för att få MVG på musiken jag hade......
    Tom föräldrarna klagade till rektorn, men då förklarade jag bara att jag följer läroplanen, hahhahahah
    Hur skulle det annars se ut??????

Men tror säkert att hon kommer att vara med i Melodofestivalen om några år, för duktig är hon, men egot var inte att leka med...

• Mrs  B

koko
    Blev lite nervöst där ett tag, men skönt att det ser bra ut!!!!

• Mrs  B

Cicci
    Vi hade med Max båda gångerna när vi var på UL och det funkade mycket bra. Han var helt inne i tv och tyckte det var sååå spännande. Första gången var han 2 år och andra 2 1/2år.

Lappis
    Oj, vad spännande det var där ett tag att läsa. Jobbigt med mf men nu vet du ju vad det är iaf. Ovissheten är väldigt jobbig annars tycker jag.

Vickan
    Vårt vardagsrum är ca 30 kvardatmeter i ett L och vi har en matsalsdel och en tv/soffa del. Fungerar utmärkt och vi har det inte så trångt heller. Behövs lite space med barn?..

Muggles
    Fick också SATC boxen i julklapp, men har inte börjat se på den än eftersom jag har sett så mycket av den på tv3. Men tänkte faktiskt börja bakifrån denna gång?.
    Vi hade direktverkande el när vi flyttade hit till huset men det blev för dyrt så vi lånade pengar av svärfar och la in bergvärme (slingor) under gräsmattan. Dyrt men väl värt det, har tjänat in många tusenlappar nu.

AM
    Yes, jag har läst ?Brunskallendern? och tyckte faktiskt den var riktigt bra.

EA
    Vi kanske skulle dricka öl tillsammans med våra män för här är har vi en make till som gillas sin öl, hahahahahah

Förlossningar
    1.Max förlossning tog 9 timmar och jag hann med det mesta.
    2.Med mf blev jag igångsatt (6h) och det gjorde fruktansväst ont det också.
    3.Maltes förlossning tog 2h 20 min.
    Smärtan har varit densamma på alla förlossningar och jag har bara använt mig av lustgas.

BS
    Jag brukar försöka passa på att fixa och dona när mina föräldrar är här för då passar de barnen och hjälper mig med det som ska göras. Maken är ju borta så mycket så ska jag få något större gjort blir det till att ringa mina föräldrar för förstärkning. Idag har vi klätt om kökssoffan och burit ner lite saker till ?källaren?.
    Välkommen alla nya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Nenne
    Gjorde din berömda chokladkaka till barnens kalas och den blev väldigt uppskattad. Nu vill min mamma ha receptet, ska man döpa om den eller????????????????

Skidsemester
    Maken vill åka skidor tors-söndag med med barnen och mig i början på februari.
    Var ska vi åka för att det ska bli bra ekonomiskt, backar, boende osv???????

Malte går snart helt och hållet själv och det är så kul att se när han tultar omkring. Men han är lite feg så för det mesta slutar det med att han sätter sig ner igen och kryper.

• Mrs  B

Tackar tackar för tipsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska se om jag kan kolla upp det hela imorgon för idag är det svårt med två busiga pojkar som är "toppade".

Var det inte Pippis som skrev om Blocket och A?????
    Sådana dagar finns här också........

Eftersom maken är iväg så mycket är det inte lätt att alltid få det att gå runt.
    Det märks även att Max inte ha varit på dagis på snart en månad, men på tisdag är det dags igen.
    Och att Malte har blivit pigg och små mycket äldre, busar som attan just nu.

EA
    Blir det Helsingborg får det nog bli en övernattning för oss någonstans för jag tror inte att det går så bra med tåg därifrån till oss. Men visst hade det varit skoj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Pippis = Piggis

Ja, så kan det gå när man har en Malte som skriker och en Max som kör Maltes Bobbycar inomhus överallt.

Hälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

EA
    Hade ingen aning om att du jobbar här?????????????!!!!!!!!!!!!!!
    Då får du inboxa mig om var så jag kan ut och spana, hahahaha

Ja, maken min är en sort för sig , men vi har alltid haft det så här, så jag är van. Men visst är det jobbigare nu när man har två barn. Pengar är det stora och rastlöshet. Hade han inte varit på matcher och tjänat pengar hade han varit på gymmet eller i skogen för att göra av med rastlösheten.

Usch, nu sitter Malte här i mitt knä igen och får upp all gröt i munnen igen, precis som det var innan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ska som tur är prata med läkaren på tisdag.

• Mrs  B

oj då, Grymme Bettan!!!!!!!!!!!!!!

Henne hade jag behövt igår när jag var ARG på maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Vickan
    Sådana barnvagnar kryllar det av i Danmark.
    Det är deras grej.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!