• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

kängu skrev 2009-01-11 13:39:02 följande:
    Izzie- ja, vi tänker att det är lika bra att passa på nu medans vi fortfarande har hyfsad ekonomi. Sen när jag blir mammaledig så blir det inte så fett..
    Helt rätt, tycker jag! Åk om ni har möjlighet!
  • Izzie

Hej piggis!

Japp, det var jag som träffat tjejen i "Halv åtta hos mig". Såg i vår lokaltidning att hon börjat köra Pauluns nya i diet - isodieten - nu. Låter ganska intressant faktiskt.

Shit, 3 dygn. Fy vad tufft. Men vad härligt det låter att det bara tog 1,5 h denna gången. Det var hon ju väl värd! Skulle vara kul att höra hennes kommentarer om den!

• Izzie

Ok, jag ger mig!
    Det kanske kvittar hur man gör då! Vi lämnar förlossningarnas jävliga och underbara värld...

Vad kul om Pirr kommer!

• Izzie

Haha, ja för en gångs skull har det varit mer aktivitet uder söndagen än under måndag morgon! Skoj!

När jag börjar jobba om några veckor kan jag bara kolla in tråden på kvällarna och helgerna, så det är kul om det händer lite då med. Vi har kontorslandskap på jobbet och dessutom skrivit under avtal på att vi inte får surfa privat (centrala riktlinjer). Och eftersom IT ligger under mig och jag sitter i ledningsgruppen så får jag nog vackert följa våra regler... Trist!

Men men, dit är det ju ett tag kvar...

Ego: Idag är maken hemma igen. Han gick hem sjuk i torsdags em. Hade lite feber när förkylningen bröt ut, sen lite rosslig och så, men inte värre än att man tar en alvedon och kör på som vanligt (tycker jag). SJälv är han ju närmast döende. Han sover lite halvilla på nätterna i och med förkylningen och bara för det kunde han inte masa sig till jobbet idag heller. Gör mitt bästa för att dölja irritationen, men lyckas väl sådär. Alltså, det är inget större fel på honom!

Dessutom skulle min lillasyster komma på besök och nu lutar det år att vi får ställa in allt bara för att han är hemma. *suckar besviket* (Syrran bor normalt i sthlms-trakten men är hemma för att plugga några kurser i vår, det var längesen vi hade tid att bara umgås)

Är jag helt supertaskig mot maken eller? Har ni män som är likadana? Hur hanterar ni det? Stryker medhårs och tycker synd om dem?

Är han sjuk pawh riktitt så är det klart att jag tar hand om honom lite extra, men jag har bara så svårt att hantera den där latmask-känslan som jag tror är det verkliga skälet till varför han är hemma idag. Jag har åtminstone gjort frukost åt honom so jag ska ge honom nu (Juice, fina mackor med ost & paprika, kokt ägg, och apelsin i små fina filéer). KAnske lättar mitt dåliga samvete...

• Izzie

AM - Jo, det kanske hon kan. Hon var mest oroad över ifall maken orkade med besök. Sen är det ju smittorisken förstås, men enligt mig är ju inte den risken överhängande

Frejis - Nä, det kan ju oxå vara ett problem. Jag är mer som din make och det är ju inte heller bra, man kan ju smitta ner andra.

• Izzie

fru AM skrev 2009-01-12 11:22:35 följande:

Izzie: om maken låter bli att kramas eller pussas (eller hur ni nu hälsar i er familj) och de låter bli att dela tuggleksak så smittar han nog inte. Finns det lås på sovrumsdörren?
  • Izzie

Cicci - Vad skönt att Victor äntligen är frisk nu!
    Tycker du var modig som berättade på jobbet i fredags. Kan tänka mig att det kändes skönt när du tog helg?!

• Izzie

Frullan - Vad skönt att höra Ciccis meddelande om din lilla miniborre! Hoppas du mår bättre nu och tittar in snart för en rapport.

Sweet - Stort grattis till nya jobbet! Det låter ju suveränt. Har varit lite orolig för dig, då du verkar behöva jobba som en galning och dessutom pendling på det. Nu blir det ju super med kort väg till jobbet! Och dessutom ett intressant uppdrag!

EA - Jag är supernöjd med min Teutonia Mistral S...

AM - Det där med äldreboendet tog verkligen priset Herregud. Då har man verkligen gått över gränsen...

Mrs B - Instämmer med övriga om att det så skönt att ni äntligen fått reda på vad som är felet med lille Malte! Nu kan ni äntligen börja behandla på rätt sätt!

Har precis haft besök av en av mina bästa vänner som ska ha sin bebis om två veckor! Spännande. Inte utan att jag faktiskt börjar bli lite sugen iaf. Nu när ni andra vittnat om att de är få som verkar ha känt den där lyckokänslan direkt efter "ploppet", så känner jag att jag kan lämna det bakom mig. Planerat snitt kanske inte vore så dumt ändå?

• Izzie

Sept - Bra tips från Mugglan! Precis så gjorde vi och det funkade jättebra!

• Izzie

Sweet - Hoppas det går bra för dig med samtalet med chefen idag. Oproffsigt beteende av din chef måste jag säga. SÅ beter man sig inte i en sådan position. Men men, precis som du säger - man måste se om sitt eget hus först. Du gör helt rätt!
    Glöm inte att rapportera sen bara!

Piggelin - Grattis!!! Hoppas du får en jättemysig dag med fina presenter!

Lappis - Din cykel är verkligen en följetong den här månaden. Konstigt. Ja, nåt är definitivt annorlunda än tidigare iaf. Och eftersom det inte funkat innan, kan ju bara all förändring vara till det bättre - eller hur?! Sen att du vill upp på banan igen kan man ju förstå, men det kanske tar ett tag för din kropp att vänja sig. Så länge det leder till något bra i slutändan så är det ju värt all väntan. Hoppas innerligen på att det blir så. kram!

September - Har ganska många kompisar med barn som kämpat med flaska och välling - ALLA har druckit efter ett tag i min bakantskapskrets. Trägen vinner! (Dessutom är ju välling smidigt tex när barnen är sjuka. Lätt att få ner.) Skulle det inte fungera med välling så är det ju inte hela världen heller egentligen. De får i sig det de ska näringsmässigt ändå. Lycka till!

BS - Lycka till hos sjukgymnasten! Hoppas du får mindre ont denna gången! Vet inte om man kan applicera samma tes på sjukgymnastiken som på gymträning... Kanske inte, men ändå... Min tränare brukar annars mässa "No pain, no gain".

Nenne - Första tiden på ett nytt jobb är ju ofta sådär. Man kommer från ett ställe där man kan sina grejer och är van vid att vara "on top". Allt brukar bli bättre efter ett tag när man börjar få koll på läget och kan ta sig för lite egna saker och inte bara behöva vänta på att bli upplärd. Det är ganska frustrerande i början på de flesta jobb.
    Maken bytte i juni och det är nog först nu som han verkligen trivs på riktigt och faktisk jobbar helt självständigt. Det har ibland varit lite småtufft att coacha honom till att hitta motivation och glädje i sin jobbsituation men nu har det definitivt släppt.
    Det dröjer säkert inte så länge för dig. Ha lite tålamod bara så ska du se att det blir bättre. Du hittade väl dit idag iaf? En bättring då!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!