• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

EA - Nja, jag vet inte om jag trivs så mycket mer med mig själv nu, vad jag menade var väl snarare att Tinga har rätt i att jag BORDE vara nöjd med att jag kommit en bit på vägen och inte bara se till själva slutmålet. Jag är dock inte där mentalt riktigt. Jag har höga krav på mig själv och sätter alltid ännu högre mål när jag börjar närma mig de mål jag satte från början. Siktar alltid högre och har ofta svårt att känna mig nöjd. Men det är därför jag jobbar hårt med den mentala träningen som följer med det viktprogrammet som jag följer... Får se om det ger effekt.

Känns det som tanten är på G? "Träffade" ni ÄL?

• Izzie

Cicci - Krya på dig! Du kan inte länka till solglasögonen så kan vi hjälpa dig att råda?

• Izzie

Muggles - Känner mig lite avis på ditt superpass på spinningcykeln... Av någon jäkla anledning har jag haft svårt att få igång ett bra flyt i träningen efter graviditeten. Har alltid tränat mycket annars.

Har lite ont i halsen nu, så jag ska vänta ut det och se vad som händer. Maken är SUPERförkyld, och det har i vanlig ordning varit VÄLDIGT synd om honom hela helgen Förhoppningsvis ger halsontet med sig och jag slipper samma förkylning.

Hursomhelst har du inspirerat mig till att masa mig till gymet nu... Närsomhelst...

Gonatt allihop!

• Izzie

Lappis - Ni är verkligen jättefina! Sån härlig bild tagen i farten liksom

Angående tackkorten... Tror ni inte det ofta handlar om att man är så himla fokuserad på bröllopet under en lång tid innan det äger rum. All planering och alla förberedelser som ska till för att allt ska klaffa. Till slut blir man nästan lite trött på det och tycker det är skönt att bröllopet äntligen ska bli av. Efteråt tycker jag att det nästan uppstod som ett vakuum. All planering var slut, bröllopsdagen hade komit och gått. Man slappnade av och kopplade bort. Kanske blir tackkorten ibland liggande just av den anledningen. Minns att jag tog mig i kragen relativst snart efteråt och fick iväg mina, men jag kan mycket väl förstå dem som kanske "glömmer bort" dem ett tag...

• Izzie

Krya på er, Cicci o Vänner! Hoppas att penicillinet hjälper Cicci så du känner dig pigg på semestern.

Muggles - Usch ja, det är lite min rädsla med att M kommer att gråta när hon ska lämnas på dagis. De flesta barn gör ju det då och då, men jag kan vara lite blödig av mig så jag kommer nog att sitta där och lipa i bilen på väg till jobbet.

Precis som Mrs B säger min mamma som är förskollärare att de flesta barn nästan alltid blir glada inom några minuter efter att föräldern lämnat, men det känns ju ändå som en klen tröst just då kan jag tänka mig. Mamma brukar alltid råda föräldrar att hålla avskeden så korta och glada som möjligt och sen ringa in för egen del för att lyssna av hur barnet reagerat sen.

• Izzie

Ore - Haha, underbart recept! Ska jag absolut testa vid tillfälle!

• Izzie

Mrs B - Grattis i efterskott! Snabbläste igår, men hade aldrig tid att kommentera något då. Tur att firandet tog sig och att du fick lite fina presenter till slut!

Telis - Skönt att få en diagnos iaf. Diskbråck kan såklart vara rätt jävligt, men det är åtminstone skönt att veta vad det är. Hoppas att sjukgymnastik hjälper, och det fort! (hoppas du har fel ang endon oxå...).
    Önskar dig iaf en jättehärlig helg! Kram!

Muggles - Vad trist att det håller i sig med dagiset... Men det kanske kan vara så - ofta är det ju ett steg fram och två tillbaks när det gäller barn och deras utveckling. Hon behöver kanske lite tid att vänja sig och sen vänder det förmodligen igen lika fort? Hoppas det iaf. Jag tycker det låter klokt att kanske backa bandet lite och vara med så som du föreslår, men det bästa är väl att kolla med personalen som är vana och höra efter vad de tycker.

Piggelin - Trist att ni känner er så missnöjda med mäklaren. Hoppas den nya fungerar bättre och att ni lyckas sälja snart. Bilderna är jättefina och läget centralt och bra, så det borde kunna säljas snart tycker man. Håller tummarna för er iaf!

BS - Oj , det var mycket tunga tankar idag! Skickar en uppiggande kram! Håller med övriga ang GI-maten! Det finns ju genvägar, använd dom! Bönor på burk är super, likaså frysta grönsaksblandningar. Ajvar och pesto är bra smaksättare och de kan man gott köpa färdiga. Ägg är också smidigt, tex omeletter och liknande. Hoppas du får lite tips på kursen ikväll. Om inte annat kanske titeln på kursen kan göra dig på lite gott humör? Det höjde åtminstone mitt
    Ang ÄL så är det absolut inte kört! En viktnedgång tillsammans med lite ÄL-stimulerande medicin gör säkert susen ska du se!

Ore - Vad tråkigt att det känns ruttet på jobbet! Ibland kan det hjälpa att få lite inspiration och hjälp utifrån. Det finns inte någon föreläsning el liknande du kan gå på? Tex Tina Thörner, Christer Olsson? Personer som är inspirerande och ofta sår lite frön här och där i ens hjärna som man sen kan ha god nytta av...

EA - Grattis till jeansfyndet! Ibland har man tur!

LAppis - Skit! Vad sa CvL om fortsättningen???

• Izzie

Nenne - Men vilken jävla skit! Det som verkade så hoppfullt denna gången... Tycker ändå att det är konstigt att mensen är så sen. Kan det vara ett tidigt missfall om det blöder mycket? Kan det inte vara läge att testa i vilket fall, bara för att se? Om det är ett tidigt missfall så borde väl inte Hcg har sänkts ännu? Blöder det inte mycket så finns det dessutom fortfarande en möjlighet ju. Jag spekulerar, men det känns som att en förändring är ju ändå positivt. Skulle det vara ett tidigt missfall så kan du faktiskt bli gravid och det är definitivt ett steg i rätt riktning. Jag hoppas jag inte förvärrar läget för dig nu med mitt svammel. Det är verkligen inte meningen. Det är väl som EA (var det EA?) säger - Hoppet är det sista som överger en även om det minskar i styrka...

• Izzie

EA - Skönt att de inte hittade några "fel" iaf! Det är ju jättegoda nyheter!
    Ang testerna så är det konstigt att det inte är mer likt, men det verkar ju som att det fungerar lite olika beroende på vilket ställe man går till. Om jag var du skulle jag söka upp ett nytt ställe och köra det parallellt. Säg att ni försökt i ett år och se vad du får för hjälp på det stället.
    Ang ÄL, har du testat bilsolvonen då, vår gamla trotjänare???

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!