• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

Nyss hemkommen från tråddejten i Götet! Jättekul att ses tycker jag! Alltid skoj att "få ansikten" till personerna man pratar med...

Lappis - Vilket skit! Det är inte den riktiga mensen som kommer nu då? Det kanske är bra så allt kommer ut så kan du komma på banan igen sen? Tur att du får hjälp nu i början av veckan iaf, om blödningen inte stannar av kanske du behöver hjälp på traven.
    Kram!

Vänner - Trist att båda två ska sluta! Är det självmant eller neddragningar?
    Svt... Hmmm intressant! Vadå för program? *nyfiken i en strut*

Nenne - Håller med Vänner om måttet. Ta samma som fönstret!

MSW - Krya på dig!

EA - Grattis till shoppingfynden! Låter som en mysig lördag. Kul att gå på bröllop med!
    Mina vänner har alla en förkärlek till att gifta sig i hemlighet (och ensamhet)
    En av mina närmsta vänner är inte gift ännu, och jag hoppas verkligen att hon ska ha ett "vanligt" bröllop. Vore kul att planera möhippa och sånt igen. Trodde jag aldrig jag skulle skriva, för sist jag planerade möhippa var det supermycket jobb, och tajt att hinna med all planering - men efter lite paus känns det kul igen! Hon är så tacksam att komma på grejer till - har massor av idéer. Men vi får se - vet att de har pratat om att gifta sig i hemlighet de med...

Nähä, nu väntar mys med maken i soffan och en bra film!
    Ha en go lördag allihop!

• Izzie

pirr! skrev 2009-01-17 21:39:33 följande:

ville bara tacka för en kul tråddejt! Så kul att se dig, Izzie, live och även träffa en lite nyare trådanhängare, Ore (var det så?). Kul att det kommer till nya Mugglan och piggelin har jag ju träffat förr, men det är alltid lika kul. Vi har ju alla tre ett gemensamt i att vi låter munnen gå Stackars Izzie och Ore fick väl en smärre chock..Nu är det soffan som hägrar!Kram
    TAck! Det var jättekul att se dig med Pirr!
    Själv brukar jag ofta hålla en lite halvlåg profil när jag träffar nya människor (vet inte varför), men sen brukar det snackas på rätt friskt härifrån med kan jag meddela Jag är inte på något sätt avskräckt!
    Lapinette skrev 2009-01-18 12:06:22 följande:
    [citat]
    Izzie - kanske har du faktiskt rätt! Den här gången kan det nog vara min mens för jag blöder hela tiden sen igår och mer. Jag hoppas nu på att så är fallet och att allt kommer ut en gång för alla. Tog inte tempen imorse då det blev en hel del vin igår och sent i säng men ska ta tempen imorgon och hoppas då på att tempen har sjunkit = min riktiga mens

Jag hoppas verkligen det! Segt som rackarn att behöva vänta ut det jäkla drippelidroppet. Sen verkar det ju sunt att allt som inte ska vara där får chansen att komma ut nu!
    Trist med bordsgrannen igår förresten. Mycket är väl okunskap, men det gör ju inte saken lättare att uthärda...

Grodan - Tack! Som mamma blir man ju alltid glad över att höra snälla saker om sitt barn
    Synd att du inte kunde joina oss i helgen, men får helt enkelt börja ha lite fler Göteborgsträffar!

Kängu - Samma med dig, synd att du var tvungen att jobba! Ang Australia så var jag och maken och såg den för några veckor sedan. Jag gillade den! Lite matiné-aktig. Jag lipade i flera omgångar, men jag är lite blödig av mig när det kommer till tv. film och böcker

MrsB - Skönt med lite framsteg! Behövs nu efter den senaste tidens motgångar förstår jag!

Blivande Fru - Vad är det ni renoverar? Härlig cupcake-bild du har förresten! Blir supersugen på cupcakes

Idag har jag och maken varit runt och kollat på kök. Vi planerar att bygga om det inom de närmsta två åren. Vi ska riva en vägg in till "finrummet" och kommer då få ett ganska stort kök i vinkel. Blir nog bra tror jag. Det är kul att planera, men oxå ganska svårt... Det är mycket man ska tänka på för att få köket riktigt funktionellt, men samtidigt få det som man vill utseendemässigt. Idag har det varit HTH och Ballingslöv på schemat. Ska nog boka tid med båda för skiss och kostnadsförslag.

Någon som byggt kök nyligen? Vad har ni valt för kök? Vad har varit bra/dåligt? Tacksam för all input...
  • Izzie

Tusen tack för alla kökstips! Ska kopiera alla inläggen och lägga i min köksmapp!

Fler mottages tacksamt!

Själv dricker jag inte kaffe, så jag är inte till någon hjälp ang kaffebryggare...

• Izzie

Har inte hunnit läsa ikapp och har inte mycket tid just nu, men jag ville bara titta in och säga grattis till Frejis o Mugglan!

Stort grattis till er båda! Hoppas ni haft en mysig dag, fått äta gott och fått en massa fina presenter!

Kram!

• Izzie

BS - Wow, jag är ju inte så insatt i barns utveckling eftersom M bara är strax över året, men hon verkar verkligen framåt din lilla tjej! Inte illa att kunna sitta vid datorn så. Sött oxå tycker jag att hon säger att hon vill titta på bilder på sig själv När var det Iris föddes, (eller man kanske säger hur gammal nu när hon är över ett år)?

Muggles - Vad skönt att Moa verkar trivas på sitt dagis. Jättebra att det funkar att sova. Sen om maten går trögt vissa dagar är det säkert inte hela världen. Inga barn svälter ju i Sverige, de äter ju förr eller senare när de blir tillräckligt hungriga. Även vi vuxna har ju dippar i aptiten ibland.
    Förresten blev jag jätteförtjust i den där tapeten du länkade till. Visst är den rörig, men om du har den på en mindre yta och kombinerar med annat tapet så tror jag att det kan bli störtläckert! Det går ju såklart att bara tapetsera en vägg, antingen vanligt eller förskjuta den så den går över två väggar fast bara delar av väggarna (förstår du vad jag menar?) Annars tapetsera en större rektangel el cirkel...

Liten - Är inte avundsjuk på dig ang förhandlingarna. Följ din magkänsla och ta hjälp om du behöver, är mitt råd. Sen tycker jag du ska njuta av ditt godis, det är du värd!

Ang chefer så kan jag bara säga att min nuvarande chef är toppen! Även den chefen jag hade innan var superbra! Chefen innan dess var väl däremot ingen höjdare, men men.

• Izzie

Cicci - Gud vad skönt att det inte var slemproppen. Det kunde ju blivit en rysare att följa. Lite svamp känns helt plötsligt välkommet i det här läget

Vickan - SÅ himla spännande!

Tinga - Trist med larmet, men AMs förslag på lösning kanske inte är helt fel? Men de kanske inte kryper ännu? Har dom börjat med den stora rean på pop förresten?

Frejis - Bra tips! Ska jag lägga på minnet tills det är dags!

BS - Är det ett speciellt kön som är önskat till nästa gång?

Kängu - Spännande med namn! Inget du vill outa? *nyfiken i en strut*

Själv har jag äntligen gett upp och faktiskt skapat mig ett FB-konto. Har först tyckt att det var onödigt, men nu har jag hittat en massa gamla kompisar och inser att det ju är skitkul! Trög - jag? Inte alls...

Ska fixa tipset med födelsedagarna med en gång!

Annars har M gått och blivit förkyld igen. Trist! Hoppas hon sover bättre inatt. Åtminstone vet jag nu att det var förkylningen som var på g att bryta ut igår som gjorde gårdagkvällen hopplös... Nu är maken hemma igen efter tjänsteresan, så nu kan vi dela på det i natt. Skönt!

Ahhh två dagar kvar nu med måltidsersättningar! På lördag blir det äggfrukost! Yippie!

Gonatten!

• Izzie

Tinga - Så pop-rean har startat redan alltså... Hmmm Jag har gått och kollat in en grå stickad tröjtunika till M ett tag nu. Måste ta mig in till stan alltså. Tack för tipset!
    Sen kan man väl få vara lite mossig? Tycker det är helt ok!

Vilka äl-tester ska man ha för att kunna kolla strecken?

BS - Hoppas du kryar på dig nu! Det låter som du borde köra en runda med AM-sköljaren...

Liten - Skickar uppmuntrande kram!

Vickan - Hur går det???

• Izzie

Usch ja Cicci, vad jobbigt. Skönt att åtminstone du sitter säkert. Har du jobbat där länge?

• Izzie

Kängu - Jag vill oxå veta! Vad kul att ni ska få en liten kille!

• Izzie

Bra jobbat, MSW!
    Några bra maträtter att tipsa om?
    Vi borde införa middagstipset i tråden. Själv snöar jag alltid in på samma rätter...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!