• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Ore, frysa är definitivt ett symptom, fast nu är det väl egentligen så att inga jättestora symptom brukar visa sig så här tidigt! Fast det är väl som allt annat olika. Själv hade jag inga symptom alls i början så jag vet att det inte är någon idé att gå och känna efter när det blir dags för oss igen, gå och hoppas däremot är ju en annan sak...

• BrudSommar2006

Tror att de har gåstol som de köpt billigt på second hand och en sådan där valp som pratar och sjunger när man trycker på olika ställen men annars har de i princip ingenting vad jag vet.

Funderar på vad Iris egentligen har lekt mycket med och det är väl hennes bondgård och alla pekböcker som ligger bäst till men det var ju inte förrän framåt ettårsåldern. Hon har flera saker som piper och låter och spelar musik men hon har bara sporadiskt varit och tryckt på dem.

• Fru E

Angående att testa så har jag två Clearblue i badrumsskåpet men tanten har alltid behagat komma när man ska testa dagen efteråt, irriterande värre!

När min brorsdotter var 6 månader fick hon en gåstol (kommer inte ihåg vad den kostade men var inte så dyr) men har även köpt träklossar som man kan stoppa i en låda (Brio).

Kvitton-jag är nog en blandning mellan Hamstern och Gör-det-sedan...

• Ore
    BrudSommar2006 skrev 2008-11-11 10:42:51 följande:
    Ore, frysa är definitivt ett symptom, fast nu är det väl egentligen så att inga jättestora symptom brukar visa sig så här tidigt! Fast det är väl som allt annat olika. Själv hade jag inga symptom alls i början så jag vet att det inte är någon idé att gå och känna efter när det blir dags för oss igen, gå och hoppas däremot är ju en annan sak...
    Mmm, jag har anat det. Och jag är själv litet fundersam på hur man kan känna sig gravid så tidigt... Så jag tror att jag klassar frysandet som mitt normala frysandet. Jag har ju faktiskt kjol med tjockare strumbyxor, och litet tunnare tröja än vanligt på mig idag.

Fast litet ömma bröst har jag fortfarande, och har haft i några dagar nu... Reagerade på att det kändes när jag smorde in mig med bodylotion i helgen. Känner också när jag trycker på dem, men då gör jag det ju i syfte att känna om de är ömma. När jag smorde in mig blev jag själv överraskad över att det var så ömt...
  • Fru E

Ore-förra månaden kunde jag knappt ligga på mage för att brösten var så ömma och självklart tändes hoppet (men tanten kom likväl) men håller mina tummar tills de e blå för att du får ett plus snart!

• _koko_

Lappis - Hahaha, jag är en blandning av ALLT där! Och bim vet jag inte. Som om du skulle gå på den... Typ nästa fredag tror jag att jag har bestämt mig för.

EA&MJ - Nej, det är inte irriterande, det är ju mycket bättre att få mens dagen innan test än dagen efter... Men jag vet vad du menar, bäst hade ju varit om den inte kommit alls...

Tvärstopp på presentidéer! Den här tycker jag dock verkar rolig (och stökig!!! ) www.lekmer.se/leksaker/Babylek/Ks_Kids_Drake_med_60_lekbollar

• Ore

Tack så mycket, skönt att höra att man faktiskt kan få så starka skensymptom... Kanske tar ner mig litet närmare jorden, så att jag inte kraschlandar. När tankarna far iväg vill jag ju hellre tro att jag fick någon falsk mens och är längre gången i graviditeten, därav starka symptom... Men kraschlandning i verkligheten vill jag som sagt helst undvika, så jag ska försöka skruva ner förväntingarna en bra bit.

• Lapinette

Jag har ont i brösten från och till (vissa månader) så det säger inte mig någonting (tyvärr). Vaknade i söndags morse av att jag inte kunde ligga på sidan för att det gjorde ont. Så kan det vara fram till BIM.

I princip så är ju alla symptom för graviditet något som också kan vara symptom för mens så det bästa vore ju att inte känna efter. Men varje gång det känns lite extra så börjar man hoppas. *ställer mig och hoppar* Kan man inte banka ned det där jäkla hoppet??!!

• Telemarkgrrl

Välkommen EA&MJ! Du skulle ha kommit fram på Elverket.

Hjälp, jag är en blandning av alla dom där typerna, vad betyder det?! Först har jag allt i plånboken som är 4 cm tjock, sen tömmer jag den och flyttar över allt till högar hemma som sen ligger i evigheter innan jag orkar sortera in det i pärmar. Och jag tar sällan kvitto på affären, betalar alltid med kort och handlar mycket på nätet.

• Fru E

Ore-hoppet är det sista som överger en så jag håller tummarna än!

Koko-håller med om att det är bra att tanten kommer innan man testar egentligen så man slipper se ordet INTE gravid framför näsan..

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!