• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

Liten, har inboxat dig tillbaka, inte världens bästa svar precis.

• Lapinette

Izzie - den ska ligga kvar på samma höga nivå om den dippar (typ 0,5) så är tanten på gång. Den går normalt ned samma dag som mens men kan ibland gå ned tidigare.

• _koko_

nenne - Det är det som är så bra med carmex, det ÄR kamoflerat hästliniment! Det är därför torra läppar blir bebismjuka över en natt om man smörjer in dem på kvällen.

AM - Har hört att forever livings ska vara bra från annat håll också!

Och nu sitter jag och funderar på hur kamoflerat och hästliniment egentligen stavas för det ser så sjukt fel ut det jag skrivit...? Måste ju vara ett symptom eller hur?!

• Ore

*aohaoahoahoahohao* - slår mig för öronen och låtsas som att jag inte hörde detta, inte vet om det och att batteriet till termometern är slut så att jag inte kan försöka kolla innan...

Inte veta hur man stavar tycker jag låter som tankspriddhetsymptomet, koko... (Hästliniment är för övrigt rättstavat, kamouflerat ska vara med u). Attans, jag har inte det symptomet alltså

• BrudSommar2006

Cicci var är du, hur har det gått?!

Vad kul att det är så många nya plusjägare helt plötsligt och några som redan plussat.

Hm, mitt nya råd till eventuella nya som visar sig ha svårt att få till det där pluset och som ska börja utredning tror jag ska bli att betala in avgiften för att få stå i adoptionskö så man inte ska börja från noll där med flera år senare.

• nennesjuttioåtta

*doftar övertränad häströv om läpparna*

Lapinette
    Nu satte jag lunchen i halsen... IIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHH fastjagvetattjaginteborde men ÅÅÅH! Vad jag hoppas ännu mer nu och är nästan övertygad om att det blir maskis!!!! Men bry dig inte om mitt inlägg, det är säkert inget konstigt med det där.. *visslar oskyldigt*

• _koko_

ore - Tack!! Försökte få in ett u nånstans, men satte det på fel ställe hela tiden (kamofluerat såg liksom inte mer rätt ut, hahaha)... Och jag som tycker jag är rätt bra på att stava...

• Lapinette

Men nenne, det betyder nada! Jag går ju bara omkring och inbillar mig som vanligt.

Och vad trevligt med häströv i truten.... NOT!

• FruCicci

Tjingeling,

Leksaker, smygläsare och gravida tjejer här inne....

Har varit hos doktorn med min lilla älskling idag och han är ordetnligt sjuk. Äntligen har vi fått antibiotika o salvor etc utskrivet.
    Han har massa olika saker, men framför allt ett ordentligt virus som satt sig i allt från öron, ögon, näsa, hals och mun...
    Hans krupp har kommit igen, men det går ju iaf över snabbt.
    SEN som grädde på moset, så ska det nu äntligen utredas varför han får utslag av köld, rivsår etc.
    Hans hud ska kontroleras, för han är så ljus så han saknar viktiga "kroppar" i blodet... Läkaren pratade om albinos (hjälp)och att hans farfar fått hudcancer, han frågade hur Victor reagerar på sol, kyla etc...
    SEN ska vi få remiss till St Eriks Ögonsjukhus, för att hans syn skulle kollas helt plötsligt. Fattar ingenting!!!!!!!!!!!
    Från att knappt fått hostmedicin, har det blivit en sjuhelsikes vändning - vilket är oroväckande men samtidigt fantastiskt bra!

Livet är bra konstigt

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!