• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Vad spännande omsan! Fortsätter att hålla tummarna.

• FruCicci

Ore, säger som Lappis, jag tror starkt att du är gravid.
    Med Victor hade jag förkylningskänsla ca 4 dagar innan BIM, täppt i näsan och kände mig lite hängig.
    Denna gången hade jag inte det, jag hade nog bara saltsug tidigt och lite som det rann till i brösten o huvudvärk, jo jag kanske hade lite sjukdomskänsla faktiskt. Vid just BIM, då kom allt möjligt som halsbränna o nästäppa o en rad klara tecken.

TACK ALLA för sympatier
    Jag tror inte heller det är något med albinism eller så, han skulle haft ljusare blå ögon då. Han är bara väldigt blond, en riktig liten Emil.
    Sen har han definitivt känslig hud.
    Sen som doktorn sa, så ska de igenom alla möjliga sjukdomar o förkylningsvirus, så är det liksom.
    Han kommer bli bättre nu, jag körde i gång med antibiotikan bums.

BS, appropå saker som Victor gillade och fortfarande leker med sedan 6-8 månader cab är en telefon, liksom en mobil. Som ser ut som en hund, trycker man på knapparna så låter det o det spelas en melodi.
    SEN det perfekta är att man kan spela in sin egen röst, så när man trycker på en annan knapp kan han höra typ: Mamma älskar Victor eller liknande. Strålande när jag var i Dubai, då pratade 's pappa in och han lyssnade på det många gånger.
    ÄVEN en snigel som hade som en pinne på ryggen, man lägger ringar på pinnen, 4 st, och sen är det en knapp längst upp som spelar. Han har gillat sådant som låter.

Nu härmar han oss, likt Moa babblar han i telefon. I går hittade jag honom vid kakelugnen, där han nöjt la in ved!!! Höll på att skratta ihjäl mig, han har ju sett pappa tända brasa nu på helgerna och andra ruggiga dagar. Dessvärre har han även hittat vår gömma för braständstickor och tändvätska.
    Victor ääääääääääälskar sedan sin lära-gå-vagn. Han sätter ner allt möjligt i den och vi brukar gå runt i kvarteret med gå vagnen, han vill alltid ha med den.
    Ungar är väl olika!

DOP presenter, jag har massa ideér på det. Jag fotade alla fantastiska presenter som Victor fick.
    Själv köpte jag aktier till honom för kanpp 10-12 000 kronor o det gjorde även mina föräldrar och sykon. SÅ han har en lite 'portfölj'
    Några saker:
    -Barnkammarböckerna
    -Flagga (den har vi haft vid födelsedagar etc till hela familjen)
    -Brevkniv
    -Smycke
    -Verktyg
    -Årgångswhisky
    -Bestick för barn
    -Tallriks set för barn
    -Barnens bibel
    -Fonder
    -Dopsked
    Ärligt talat så finns sååååå mycket.
    Victor fick kläder av en del, det är inget jag tycker hör till dop, det jag vill är snarare att det ska finnas en tanke bakom, en minnes grej.

I får bakade jag kanelbullar, man ska ju baka och göra saker somm är roligt när barnen är sjuka. Victor fick vara med, men han orkade inte så mycket. Däremot har han ätit kanelbulle till frukost, lunch o mellis idag! Det orkade han! På rätt väg?
    Från att inte ätit ett jota på 5 dar (mer än 1 flaska välling) så har han ätit 4 kanelbullar Alltid något!

Trist när det rengar, varit ute en stund för att få friskt luft, men det länns så ruggigt ute när det regnar, inte kul alls. Han iaf köpa en märkpenna till kläderna så vi vet vilket som är Victors till dagis. Även presenter till brorsdottern, Zara har fina barnkläder tycker jag, handlade lite där.
    Hon ska få ett födelsedags-tåg (kanske passar som doppresent med?).
    Victor fick det av kokos när han fyllde 1 år, det var en kanon present, såååå trevligt, så jag kommer härma nu
    Victor leker med det, även att det igentligen kanske ska användas som dekoration?

Nu måste jag snyta lilla näsan, för jag är förkyld på riktigt!
    OJ säger jag bara, rejält förkyld, så är det när man är gravid, då tål man inte mycket

Mugglan förresten, jag var på öppna förskolan med Victor o liknande ställen varje dag under sensommaren och fram till han började nu, men inte fan hjälpte det. Man kan ju hoppas att Moa är mer infektions tålig, men ni ska nog räkna med att hon blir sjuk, känns som 98% ändå blir det. Sorry, gusade dina förhoppningar.

• muggles

Cicci: nä eg grusade du inga förhoppningar - jag räknar med att vi får vabba en del när hon börjar! Bra att vara förberedd... Man har ju hört hur det gått för Iris och Victor, huga! Jäklar vad mkt presentidéer, borde man spara i ett BT-doppresent-dok, likt recepten

• muggles

sagt och gjort! Kom på att vi ju ska köpa doppresent till Moas kusin så småningom, lika bra att vara förberedd på det oxå.

kul med intervjun Oms!

MSW (var det du som undrade?): nja man brukar väl kanske itne köpa doppresent till sitt barn (el?). Men jag tror att många startar ngn form av sparande (som vi har gjort) el köper aktier. Men en present att öppna har jag nog aldrig varit med om att föräldrarna har köpt.

• viktualia

Blåbärsglöggen är äntligen bärgad! Makens jakt var framgångsrik idag!

I papperssammanhang - jag spar på ALLT tills maken suckar ihjäl sig över mina högar och då slänger jag nästan allt istället.. fniss fniss...

• Frejis

Avlägger min BIM-rapport: fortsatt samma läge, ingen mens och inga symptom. Lite stickningar och dragningar i tjejmagen ibland (dvs om jag tänker på det , dvs symptom på mens och totalt okänsliga bröst. Får se om tanten dyker upp inatt eller imorgon.

Cicci - albinos innebär väl att han skulle sakna pigment helt. Det låter liiite osannolikt med tanke på att han blev solbränd i somras, som Koko säger, men man borde nog vara försiktig med solen när han är så ljus. Har de testat V. för allergi?
    Bra att ni fått antibiotika för att han blir frisk rätt fort och kroppen kan få återhämta sig i stället för att dra sig med förkylningen/sjukdomen.

Ore - jag håller tummarna!

Lappis - det börjar närma sig för din BIM, hoppas att tanten håller sig borta från dig. Jag uppehåller henne här som du ser!

Jag är en ofullständig plånbokstömmare som antingen låter kvitton ligga i en hög eller river dem direkt. Inga lönespecar sparas här och jag har överhuvudtaget ingen ordning på ekonomipapper. Får nog skaffa mig en pärm sedan, när jag får en släng av "duktig flicka".

Älskade annars bilar i alla möjliga modeller när jag var liten.

Oms - grattis till ännu en lyckad intervju. HÅller tummarna!

• Fru E

Frejis-håller tummarna för att tanten håller sig låååååååångt borta!

Det här verkar bli en riktigt spännande vecka med alla som har BIM

• Frejis

EA - Bimar du också nu i veckan? Förlåt om jag missat det.

Läste genom inlägget som jag skrivit sist och det ser ju inte riktigt klokt ut, det hänger ju inte alls ihop. Symptom igen eller... ?

• Fru E

Nä jag får vackert vänta en vecka till tror jag, beroende på hur lång min cykel blir denna månaden....allt från 28 till 34 dagar. Slutade med minipiller siste februari i år så tanten kommer inte exakt utan drar ut på det lite ibland, elak som hon är

• Fru E

Dag 19 eller 20 här men vet inte när ÄL var, lyckades missa den med stickorna denna månaden. Så antingen har jag haft tidig ÄL på dag 10 eller efter dag 16 då jag slutade testa. Då hade det varit perfekt med den blinkade knappen som skulle visa ÄL!
    Blev så glad förra månaden när CB-stickorna visade positivt utslag, första månaden jag testade men nu när jag inte fick något utslag blir jag lite fundersam.....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!