• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Ja för jag vill gå på MASKERAD!!!! (Håller redan på att sy på min aladåbdräkt)

• gosnosen

GAAHH vad spännande det är här nu med alla ev. plussare! Håller tummar allt vad jag kan för er alla. Det behövs lite plus nu i tråden!!!

Själv ska jag på VUL idag för äggblåsekoll. Känner mig rätt spänd och nervös tyvärr... Försöker ställa in mig på att det är stor risk att det inte blir något ET den här gången heller, men vet att jag kommer att bli grymt besviken. Får väl besked imorgon gissar jag om när det blir ev. äggplock. Men det känns ju också lite nervöst i och med att jag inte sprayar längre. Då är kroppen inte helt under kontroll. Jaja, ska inte komma in här och bara vara negativ...

Cissi - stackars Viktor! Hoppas att antibiotikan har snabb effekt så att han kryar på sig!

• Lapinette

Ha, ha AM! Lycka till med dräkten men jag tror inte det blir maskerad ... har nu suttit och studerat mitt tempdiagram och tycker mig se ett samband med förra månaden. Tror nu därför på ytterligare tempsänkning imorgon = mens.

• nennesjuttioåtta

Ojojoj det är ju sjukt spännande det här!

Frejis
    Lappis
    Ore
    Jag
    EA&MJ
    Koko

Är det någon mer på gång?
    När har du BIm, koko?

• FruCicci

LAPPIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hade 36,7 exakt dagen innnan Bim
    Lutealfasen ändras ALDRIG, den är alltid samma, däremot ändrastid för ÄL, men det är alltid 14 dagar från ÄL till BIM

Jag smäller av vad spännande!
    Din temp borde dippat nu, så jag tycker det låter skitpositivt.

Victor är mycket bättre redan, så skönt att antibiotikan verkar så snabbt.

Frejis, tanten håller sig borta eller hur?

VILKEN + VÅG, jag är så glad att vi kommer få bebisar nästan samtidigt

MASKERAD!!!!!!!!!!

• fru AM

Hade inte koko ÄL förra veckan (då hon var pilsk på allt i byxor)? Tänk vad mycket vi vet om varandra!

• Oms

Herregud nu kan jag ju inte jobba alls de närmaste dagarna - jag måste ju hålla tummarna och öppna alla champagneflaskor när vi har en superduper trådfest för att fira alla plus!

jag förstår tänket - varför skulle det gå denna gång när det inte gått tidigare? ja varför? det e ju det man inte vet, varje gång är ju unik och det räcker ju m en gång för att det ska bli ngt (teoretiskt nu mina damer)

som sagt här håller jag tummar o tår!

• Lapinette

Cissi - den kan likväl droppa imorgon då det är dag 14. Förra månaden visade den dock redan på dag 15 att den var på väg ned men som sagt min temp låg extremt högt igår 36,9 så den har ju faktiskt gått ned något sen igår. Ja ni märker förvirringen hos den lilla kaninen. Usch vill inte ta tempen imorgon !

• Lapinette

Jag menar så klart redan på 13 att den var på väg ned (inte 15).

• _koko_

Fast cicci - lutealfasen kan variera, normalt är den mellan 12-16 dagar.

AM - stämmer, jag tror jag hade äl i onsdags (dvs att jag hade fått böj i tisdags morse om jag kommit ihåg att testa), och jag räknar med längsta möjliga lutealfas, vilket ger bim nästa fredag. Spottings kommer väl nu till helgen.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!