• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Jättecoolt - jag tror jag känner fosterrörelser!!!

• Lapinette

BS - visst det är bättre att testa med ÄL-stickor om syftet är att försöka bli gravid. I mitt fall är det ju för att få en uppfattning om hela fasen och det får man ju desto bättre med temperaturen... samt att man tydligt såg att min kropp inte mådde så väl den första cykeln då tempen kunde gå från 37,2 ned till 36,4 på ett dygn. Efter ett par månader så lär man sig när ÄL sker och ser det även på sin tempkurva (min temp ligger då still i 3 dagar och sen stiger den = ÄL.

• Lapinette

BS - ska ni börja med syskonförsök?

• Lapinette

Sorry att jag tjatar på om min temp. Tycker bara att det är så fascinerande.

• fru AM

Lappis: Tycker också att det är fascinerande! Kroppen är verkligen förunderlig. Undrar VARFÖR tempen går upp och ner under cykeln!?

• Lapinette

Det har med hormonerna att göra (se mitt tidigare inlägg).

Häftigt att du känner AM!

• fru AM

Lappis: jo men jag menar VARFÖR tempen påverkas - kan det vara så att ett ev befruktat ägg vill ha det lite varmare ...? Som en ruvning liksom ...?

Det är väldigt tidigt att känna fosterrörelser nu MEN eftersom jag vet hur det ska kännas så tror jag faktiskt att det kan vara det. Eller så är det gaser Hur som helst så ska jag göra fostervattenprov om en vecka precis så innan dess (och innan svaret) så vågar jag inte riktigt glädja mig ... Maken är likadan.

• MSW

Fru am: Spännande med fosterrörelser (särskilt de första, när man inte är riktigt säker...) Vilken vecka är du i?

När ska ni alla testa då?? Så man vet när man ska vara nyfiken?

• fru AM

MSW: Imorgon v 15+ 0. Tyckte själv att det var lite väl tidigt men läste på någon babysida att omföderskor kan känna redan v 13-15 ...

• FruCicci

Jag har oxå hört att man kan känna foster rörelser tidigt med andra barnet
    Jag längtar jätte mycket efter det
    Jag ska göra mitt cub test om 2 veckor, sen kommer jag njuta lite extra efter det, om vi nu får bra siffror. Lite orolig att jag ska få vatten på min kvarn fär mitt tidigare handlande...

Jag har problem med magen nu faktiskt, jag får lätt ont i magen och även svårt att gå på dass, men det är väl organen som möbleras om lite.
    Längtar efter min stora mage jätte mycket. Igår stod jag framför spegeln o putade ha ha ha
    Jag är ju både rätt lång o rätt så smal och har bakåtvänd livmoder, så det kanske tar ett par veckor till, men de säger ju att kroppen reagerar annorlunda med nr 2 och att man får mage snabbare?

BS, go go go... fan vad kul om du kommer igång med
    HOPPAS verkligen ni kör igång snarast möjligt.

Att du inte struntar i att ta tempen imorgon då Lappis? Måsgte du det igentligen, har det någon betydelse om du hoppar det?

Var är Telis idag?

BF lista:

AM 6 maj (?)
    Cicci 8 juni
    Frullan 26 juni (?)
    Freijs
    Lappis
    Ore
    Koko
    Nenne
    BS

Ja ni får fylla på

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!