• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Alla ni som säger att ni vet exakt ÄL-datum fast ni inte tempar eller kör med stickor undrar jag bara hur ni kan vara så säkra? Själv har jag haft flytningar i typ en vecka innan ÄL emellanåt och den här gången fick jag inget "flyt" alls. Är avis på alla som förstår sig på sin kropp så väl. Jag försöker men så kommer något avvikande hela tiden.

• Fru E

Lapinette- javisst ja har ju en massa bra avsnitt som väntar på mig i "burken" som maken laddat ner. Ska nog göra som du sa och laga nåt gott och bädda ner mig i soffan

För min del blir det en del ensam kvällarn då mannen min ofta jobbar sent och inte är hemma förrän 8-9. Vissa kvällar tränar jag men finns några dar kvar på veckan sen....

Måste bara "malla" mig lite och säga att jag idag är med i en av de stora tidningarna här nere i Skåne . EN snäll artikel för en gångs skull om detta ämnet, brukar annars bara vara kritik.

• Fru E

Förra månaden testade jag med CB (första gången) så då vet man ju datumet men de andra månaderna har jag gissat mig till när ÄL är av flytningarna, molandet, ont i bröstvårtor och aladåber. Fast jag har inte dessa symptom var månad vilket sätter myror i huvudet på mig........denna månaden har jag inte känt så mycket (förutom de extra flytningarna och suget på maken när ÄL borde varit) och inte ont i brösten alls vilket jag hade förra månaden när jag testade med stickor så frågan jag undrar över är: har man alltid samma symptom på ÄL var månad??? Dvs kan ÄL denna månaden ha strulat när jag inte hade känningar i brösten?? Hemskt vad man kan nojja över allting

• Lapinette

EA&MJ - jag visste i början inte alls när jag hade ÄL förutom att jag kunde räkna ut att den var 14-17 dagar efter mens då min cykel låg på 28-31 dagar. Numera kör vi varannan dag och gör det då under hela den veckan som det kan vara aktuellt med ÄL. På så vis kan man ju inte missa den.

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    Jösses, ska ni verkligen flytta från den?!?! Vad fint ni hade (och vilka bra bilder!!!)

Lapinette
    Fast när min aladdåb dyker upp går det inte att missa den. Skulle kunna kasta lasso och fånga flugor i taket med den, sen bllir den efter det lite slemmigare men inte lika dallrigt. Så jag har räknat från den och då har det oftast stämt med 16 dagar (allts 14 dagars lutealfas eftersom blobben kommer 2 dagar före). Men några gångner har jag ju varit flera dagar över 14, men en gång var med Pergo och en annan första gången med akupuntkuren (om nu det har något samband). Så om det är själva fasen som strulat eller omd et verkligen varit nåt (trots stort fett minus) det vet jag ju inte.

AM
    oooh, jag vill också känna sprattel! Lyllo dig! Hoppas testet går bra!!!!!

• Lapinette

Sen har jag även testat med stickor någon gång i början och sen självfallet vid insemination (för att pricka in rätt dag) och på så vis även fått bekräftat vid VUL exakt ägglossningsdag. Nu är det tempen som gäller och det har hittills stämt. 14 dagar efter tempuppgång har mensen kommit.

• Lapinette

nenne - hur i hela fridens namn hittade du lägenheten??!!! Jag var på väg att fråga Piggelin om hon kunde ge en ledtråd typ din fiskgata .

• Lapinette

Får inget lasso men kan dock vara som en äng tidig sommar morgon ... eller kanske ändå bättre illustration som en halkig stig en dag då tempen ligger runt noll... tjofffs, tjoffs.

• nennesjuttioåtta

hehehheeh jag skulle ju kolla prisläget åt henne förut så jag vet var.. Ska jag inboxa dig kanske?

MOAHAHHAH alla smygläsare, vad ni missar!!!

• nennesjuttioåtta

hehhe min aladåb bereder väg för snigelspåret (kanske mördarsnigel, med tanke på resultatet)...
    Hahha fuktig sommaräng *ssssssss*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!