• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Oms: Det är ju nu bara kromosomförändringar man får reda på genom FVP (om man inte har skäl att misstänka något annat men i de flesta fall kollas bara kromosomer). Andra ev skador kan man ev se på UL i v 18 - men det går ju ändå inte att komma ifrån att det är lite av gambling att skaffa barn. Givetvis blir jag överlycklig om jag får ett friskt barn! Samtidigt så känner jag och maken att vi vill kolla det som kollas går innan (genom bl a FVP) för att minimera risken att få ett skadat barn. Vi har ju två barn redan att ta hänsyn till och vi är inga ungdomar längre. USCH - det är så läskigt att prata/skriva om/tänka på sånt här. Hoppas jag inte gör någon upprörd - men alla har sina funderingar i den situation de befinner sig i...

• Oms

AM - jag känner som du att det är ett oerhört känsligt ämne, efter att jag skickat det så tänkte jag att typiskt mig att ha en såsikt om allt -att jag inte kan låta bli - det här kan ju vara jättekänsligt för visssa. dessutom är jag ju genereltl emot aborter så det här är ju iaf för mig en svår ekvation att få ihop.

som du säger så avgör det faktum att vi inte pratar ett första barn utan vi har ju barn innan att ta hänsyn till och även åldern ökar ju m åren och då är det inte så självklart att man orkar på samma sätt.

ber om ursäkt om jag har sårat ngn m mina åsikter i frågan men jag satte bara ord på mina egna känslor ang det hela om hur JAG skulle vilja ha det.

• _koko_

Page - Blir även jag glad att höra att J mår bättre!! Måste vara obeskrivligt tufft det ni går igenom just nu. Alla tankar till er.

Kromosomskador etc. Jag är tveksam till att göra kub igen eftersom jag inte vet om jag skulle klara av att ta bort ett barn (jag är dock generellt för abort). Samtidigt kanske det skulle vara bra att veta så man har resten av graviditeten på att förbereda sig på det. Men får jag veta att barnet är så sjukt/skadat att det inte har någon chans till ett helt liv tror jag det är bäst för barnet att få somna in. Så känner jag nu, hur jag skulle känna om det blev verklighet är en heeeelt annan fråga.

Åsså lite ego, hittade det här när jag googlade på spottings:
    Tuboovarialabscess: [...] Ofta salpingit som försämras med hög svängande feber och molvärk. Perforation = livshotande peritonit.

Det var det jag fick förra sommaren (dock ej pga salpingit, vilket är äggledarinflammation). Peritonit är bukhinneinflammation, vilket jag hade. Som tur var perforerades inte abscessen (varbölden), och jag överlevde.
    Känns ganska overkligt och att det var så allvarligt har jag nog inte ens fattat förrän nu...

• Fru E

Guuuuuuuuuuuuuuuud vad ni skriver

Här är man borta i möten och har inte datorn med sig och har MASSOR att läsa när man kommer hem trött och frusen, kul!

Om man ska räkna efter förra cykeln har jag BIM från nästa tors/fre men känner mig totalt ogravid så hoppas inte så mycket. Hittade ju inte ÄL denna månaden, antingen tidig eller sen, så vet inte när tanten kommer. Men skam den som ger sig, här är det varje (veckan vid ÄL) eller varannan dag som gäller och maken verkar inte klaga

• Ore

Åååh, äntligen klar med alla "jobb-måsten" för dagen... Har fått riktigt mycket gjort, faktiskt!

Kul att läsa om allt barnprat, och "tester under graviditeten", även om jag känner mig litet lost...

FVP kom jag fram till var fostervattenprov, men KUB funderar jag fortfarande på, någon som kan upplysa mig?

koko: Bukhinneinflammation är en sån grej som ringer "farligt, farligt" inne i mitt huvud... Tur att det inte perforerades!

Page: Lycka till på arbetsförmedlingen!

Oms: Lycka till på fortsatta jobbintervjuer

Apropå graviditetssymptom så tycker jag att jag fortfaranda har litet ömma och litet svullna bröst. Att jag var totalseg igårkväll, febrig, började nästan bli litet täppt i näsan och hade huvudvärk - det var som bortblåst idag. Litet seg i huvudet i morses, men det kan ju bero på att jag inte orkade få i mig annan mat än pommes frites igår...

Samtidigt tror jag egentligen inte att det är möjligt att ha så starka symptom så tidigt. Så frågan är om jag förstärker små symptom, eller om jag skapar dem? Eller om jag verkligen har symptomen...?

Jaja, några dagar mera väntan på svar...

Nu ska jag våldgästa min kollega (maken ska på middag och handboll ikväll, något med jobbet, och det är så trååååkigt att lag mat och äta helt själv...)

Ha det bra allihop!

• Piggelin1

Hej alla,
    fullt upp i vanlig ordning på jobbet, men jag frökser iag hinna läsa det ni skriver

Sweet - ta vara på dig, se upp för den berömda väggen, så att du inte springer in i den

AM - coolt att du känt fosterörelser!

Ang KUB/NUPP med mera, så läste jag idag att sjukvården i Västra Götaland ÄNTLIGEN har vaknat till liv - from årsskiftet ska de erbjuda gratis KUB till alla kvinnor över 35. Utvecklingen går framåt även här, kors i taket!! Hittills har man ju bara kunnat göra det privat & betala hela paketet själv, oavsett ålder.

En helt annan grej, totalt ego - nu är vår lgh ute på nätet! Det skulle varit VIP-visning ikväll & sen skulle annonsen komma ut på nätet imorgon, men de som skulle kommit (bara ett par), de ställde in & kommer på den bokade visningen senare istället. Så idag på lunchen åkte jag hem, köpte sushi på vägen & åt hemma tillsammans med mannen. Sen full fart för att fixa det sista inför visningen. PRECIS när vi lyft ner spjälsängen till garaget, då ringer mäklaren & säger att det blir inställt. Snopet, vi som hade fixat, fejat & putsat igår & mannen som höll på hela fm hemma också...! Jaja, det gör ju egentligen inte så mkt, huvudsaken är ju att den blir såld!

Kul med BIM- *håller tummarna* & BF-listor - precis som i gamla tider!

Tack för diverse presentidéer förresten - vi firar ju vår ettåring på söndag

Julklappar - I'm impressed!! Allaredan?! Det känns låååångt borta fortfarande i min värld Jag lyckas aldrig vara sådär tidig & planerande med sådant! Däremot har jag börjat fundera på födelsedagspresent till min äldsta systerdotter, som fyller 18 i början av december. Ngn som har några idéer?

Ang doppresenter, så minns jag att det fanns en hel del bra förslag på www.dopguiden.se (tror att sidan hette så) - fast iofs, jag tror att Cicci lyckades få med väldigt mkt häromdagen! Men om man vill kolla, tänkte jag, så finns det en del bra tips där!

Ok, nu ska jag packa ihop! Känns som lite antiklimax fortfarande att det inte blev ngn visning ikväll - tror att mannen & jag måste unna oss ngt gott ikväll för att kompensera, & lite vin till maten kanske också?!

Tjing!

• Fru E

gnarf, kom på att maken skulle vara borta ikväll på After Work så det blir en ensam kväll här hemma.......undra vad man ska hitta på då.......

• Lapinette

Piggelin - varför blev visningen inställd?

• Lapinette

EA&MJ - ett förslag, tappa upp ett varmt bad, ta med en god bok och tänd lite ljus ... ja kanske ett glas vitt, kallt vin också . Sen skulle jag fixa något gott att äta och sega ned framför Greys. Ensamma kvällar ... me like! Det blir inte så ofta numera (jag är ju annars van vid distansförhållanden).

• Vännerfan

Hej!

Ni skriver så mycket så jag har fullt upp med att läsa ikapp och hinner knappt skriva nåt själv!

Men Cicci, stackars V!!! Men SÅ skönt att höra att han är på bättringsvägen!!

Har vaccinerat en liten kille idag. Vi åkte fortfarande dit där vi bodde i somras och de tyckte det var så kul att få en liten bonus-kille att ta hand om (vi tillhör ju inte de längre eg.), för det finns inte så mycket barn ute på landet längre... Tre st. tog hand om oss. En läkare, en sjuksköterska och en studerande i... nåt av det. Det var service det!

Måste bara kommentera en sak till, helt ego. Hittade mina gamla anteckningar på min cykel som jag höll koll på innan vi satte igång barn-verkstaden. Nu när ni snackade om den där l-nånting-fasen. Blev nyfiken för att se om min alltid var 14 dagar, men den hoppade som bara tusan, liksom hela cykeln (26-40 dagar). En gång var den 12 (l-fasen) , en gång var den 19... Och allt där emellan har den varit. (Har inte mätt med stickor utan gått på aladåben )Sen läste jag vidare och såg att Oms skrev att detta var konstaterat tecken på svårigheter med att bli gravid. Shit vad hjärtat flög upp i halsgropen då. Prinsen är kanske bara ett rent lyckokast? Jag kanske har skitsvårt att bli gravid och bara hade tur att bli gravid på första försöket??? Blev något lugnare av AMs inlägg att hon också hade spattig cykel och också hade lätt att bli gravid. Nåväl, en parentes. Efter att ha nojjat halva livet om att jag skulle få svårt att bli gravid och sen fått det bekräftat (i ord av en BM i samband med min oregelbudna cykel) och sen ändå lyckats direkt lovade jag mig själv att aldrig mer nojja över detta. Men nu blev jag faktiskt lite orolig ändå. Har börjat skriva upp igen och min cykel ser inte ett dugg bättre ut nu. Men men. Skit samma. Ska förtränga detta nu och köra vidare enligt plan A. (dvs med att fortsätta vänta med att jobba på syskon).

Superavis på er brunch f.ö.!!

Hej så länge!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!