• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Piggelin-inte sydsvenskan men en annan stor tidning på S i Skåne

• Piggelin1

Nenne - marknaden är väl lite halvskakig misstänker jag, inte minst med tanke på att de två stora bilföretagen i stan varslar för fullt liksom deras underleverantörer. Men jag hoppas & tror att det ska gå bra! Jag är glad att vi inte bor i ett 70-, 80- eller 90-talshus, det vore nog helt klart mer svårsålt i så fall. Hörde idag om en kompis som bor precis i närheten & hennes grannar som hade en trea sålde den precis & på visningen var det sådär 12-14 pers, & får vi det så är det superbra. Som sagt, vi får se! Vågar inte hoppas för mkt - går det åt skogen nu, så kör vi en ny vända efter alla helgerna & sista utvägen är ju att hyra ut i andra hand under en period.

• viktualia

Fniss fniss

Om jag beskriver alla ansträngningar som kommer ni ju tycka att jag är galen.. men men.. här kommer det:

Grubblade över om jag skulle inboxa dig och fråga, men var för ivrig. Kom på att jag ju faktiskt vet vad du heter på riktigt. Sökte på Hitta men fick ingen träff (och insåg att ert telefonabonnemang står på din sambo vars namn finns på din FB-sida.....)
    Sökte då på birthday.se och fick träff på kartan. Kollade mot Hemnet och rotade rätt på lägenhet med lagom rätt adress INKLUSIVE öppen spis. Och då löste jag det!

Enkelt va?!? *fnissar*

• Piggelin1

EA, fasen också, Sydsvenskan är den enda tidnigen i Skåne som jag har koll på

BS - har jag varit såååå öppen med detaljer här i tråden, så att det är så enkelt att lista ut??! Jag som bestämt mig för att inte ge några ledtrådar i stil med nenne, för då skulle det bli alldeles för enkelt att lista ut, utan ev inboxa istället, om ngn var nyfiken...
    Hmmm, jag vet ju att jag babblar mkt, men så mkt hade jag inte koll på att det ar

• Piggelin1

Eller förresten, BS - du vet ju vad jag heter "på riktigt" (hur är det du stavar Nenne - Paaawwwhhh rrrrikkkkttttittt??), då kan man ju enkelt kolla via gula sidorna & sen vidare till hemnet
    Einstein

• Vännerfan

Piggan,
    Jag hittade den också! Jättefin, verkligen! Gillade glasdörrarna, tidningshållarna vid toan, öppna spisen, hmmm vid närmare eftertanke ger jag ju detaljer om jag skriver mer! Men inte svår att hitta. Viktigaste detaljen var nog NÄR lgh kom ut... Hur resonerade mäklaren när han satte utgångspris? Satte han lägre än han gjort för några mån sen tror du?

• Vännerfan

Asså, viktigaste för att hitta den på hemnet! Tänkte inte ens på Gula sid!

• Piggelin1

Vickan - det var ju nästan så du gjorde, inser jag nu!
    Får det lov att vara en Temla, Sventon? (fast jag har aldrig fattat varför han heter Ture Sventon & inte Ture Tventon??! Ngn här som fattat det?)

• Fru E

Piggelin-ahhh då sitter jag säkert i båten ett tag till . Finns ett par stora tidningar till i Skåne förutom Sydsvenskan även om den kanske är den som flest har förutom de lokala tidningarna.

• viktualia

fniss fniss...

det är tydligt att det är fler som är drivna i konsten att rota på hemnet... och jag inser att jag inte direkt tog nån enkel väg till rätt adress *fnissar*

... men men.. jag löste det snabbt i alla fall! Och som sagt - skoj att få spana hemma hos dig, Piggelin!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!