• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Meeeen, hur kommer det sig att ni kommer in på länkarna om spisar! Jag får bara upp en sida med bild saknas fast inne på rätt företag så den röda spisen hittade jag genom att söka på spisar men Livias spis verkar inte finnas med alls bland deras spisar? Det finns den röda och så en vit som inte heller lät som Livias.

• BrudSommar2006

Nej men nu hittade jag den genom att söka på namnet som stod sist i länken, det var fint!

• _koko_

obh nordica har verkligen fattat det här med att fånga upp potentiella kunder tidigt.

• Ore

Hmm... Börjar känna mig litet krasslig, typ feber eller så... Så att jag tokfrös verkar ju inte ha varit ett graviditetssymptom. Frös så mycket att jag fick ta på vinterjackan, inne på mitt 25-gradiga kontor, för att jag frös så mycket.

En hög med papper kvar, sedan åker jag hem. Hoppas jag är frisk imorgon, har kallat en massa folk (bl.a. sådana som annars är lediga) på möte då...

• Lapinette

Ore - ETT TECKEN! Man kan känna sig som man har influensan när man är gravid!!! Krya på dig ... eller inte .

• Ore

För det kan väl inte vara en effekt av influensavaccinet jag tog för en vecka sedan???

Jag gillar dock din version bättre Lapis!!!!

• BrudSommar2006

Ore, vi hoppas på det bästa!!!

Googlade just på Iris namn, de flesta personer man googlar på kommer det ju faktiskt upp ett par länkar till den riktiga personen, men för Iris kom det inte upp någonting alls om henne. Tänk, hon har alltså inte börjat ett liv på nätet än.

• BrudSommar2006

Ore, åh nej, jag vaccinerade mig för fyra veckor sedan, blev sjuk dagen efter och är inte frisk än! Fast nu äter jag ju pencillin så nu finns det hopp om bättring. Jag har iofs inte haft någon feber på hela tiden.

• Oms

har galet mkt att göra men skriver några rader (har förresten läst massor av leksaks tips - super! har helt glömt bort vad de små vill ha men blev nu påmind om allt! ja spisar e ju en hit, o alla dessa serviser o sånt som man har till! stora tjejen älskade att stryka från ca 2-3års ålder så då blev det strykbräda o stykjärn innan dess så skulle man bära allt i väskor eller dra i vagnar.

Mathlida älskar böcker o har så gjort sen dag ett - hon blir jätteglad såfort goboken paketet kommer, kommer krypandes o sätter sig direkt i knät och ska öppna - jättekul!

intervjun då? jo den gick bra. jag var inte ett dugg nervös utan det gick över igårkväll då jag skrev ihop ett, i mina ögon, juste cv (som de sen inte frågade efter!). Vi pratade i ca 1,5 timmar och de sa att om jag är tillräcklgit intressant så blir det en andra intervju m dem i slutet av nästa vecka ev början veckan därpå. De har några till att intervjua men de verkade över lag mkt nöjda m mig - framförallt den högre chefen, hon o jag klickade direkt. Den närmaste chefen däremot kände jag inte igen mig i riktigt men hon var o andra sidan tyst o iaktog mest processen - antar att det var hennes roll under intervjun?! intressant upplevelse om inte annat och de skrattade båda gott åt att jag kommer att ha en 2-årign och en 14-årign samtidigt (de värsta trotsperioderna i ett barns liv) och de undrade om jag hade ngn tanke bakom det de menade båda på att trots som trots så varför inte köra på, haha.

tack för alla tumhållningar o lyckönskningar! de gjorde säkert susen! nu är det bara o vänta i en dryg vecka till nästa besked..

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!