• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Muggles: Vi har induktionshäll. Livas spis har mer "gasplattor" som blinkar och låter när man vrider på ett vred ... Dvs MYCKET roligare än vår riktiga spis. Dessutom har hon på ssitone blivit fixerad på att byta blöja på alla sina dockor och gosedjur - då använder hon spisen som skötbord och är väldigt noga med att "tvätta händerna" i "vasken" efteråt ...

• fru AM

fru AM skrev 2008-11-11 14:08:53 följande:

fixerad på
    Usch så jag skriver ... fixerad VID!
  • _koko_

AM - Vilket kök!! Det har jag inte sett förut, konstigt nog. Synd att det är rangligt bara, kan man inte skruva fast det i väggen på något sätt?

muggles - Coolt om hon börjat rapportera, det gör det ju faktiskt mycket enklare att veta när man behöver byta blöja.

• fru AM

Koko: Det är helt i plast så jag tror inte det går att skruva fast någonstans. Det funkar - man får bara rätta till det/trycka till det ibland ... JAg valde det delvis också för att det var ett sådant man själv hade velat ha när man var liten ... med mycket knappar, plast och mojänger ... framför det mer präktiga fr Micki ...

• fru AM

Kan säga att Livia ljuger/mörkar/blånekar när man frågar om hon bajsat ... Säger nej i alla lägen. Vill väl inte bli avbruten i det hon gör för stunden för att göra något så trist som att byta blöja ...

• MSW

Cicci: Skönt att Victor blir ordentligt kontrollerad, skulle något visa sig vara fel går det juh att göra något åt det isf förmodligen!! Men det är säkert inte så farligt!

Ang presenter (bra länkar så här i julklappstider, har lagt till dom som favoriter...) vad ska man önska i dop-present? Och köper man som förälder present? Vad har ni i så fall köpt?

Tycker att det är så spännande med alla bimare!!! Börjar juh bli som förr!! Så när jag kommer hem och läser i fatt efter helgen hoppas jag att alla har plusat! (kommer förmodligen inte att spendera någon tid vid datorn tors-sön)..

• MSW

Så svårt att önska sig dop-presenter.. Jag vill juh att han ska få "sånt man brukar få"..

• fru AM
    MSW skrev 2008-11-11 14:38:27 följande:
    Ang presenter (bra länkar så här i julklappstider, har lagt till dom som favoriter...) vad ska man önska i dop-present? Och köper man som förälder present? Vad har ni i så fall köpt?
    Vi önskade oss ingenting utan folk fick fantisera fritt. Vi köpte aktier i Stockholmsbriggen (ett projekt min pappa startade en gång i tiden) i dopgåva till Livia. Det passade bra eftersom vi höll dopet på den båten.
  • _koko_

MSW - Gissar att folk bett er önska? Annars skulle jag säga som jag sa till tjejen här för några år sedan som undrade vad de skulle önska sig i förlovningspresent(!!?) - nämligen inget.

Vi har snackat om det här tidigare och jag minns att cicci bland andra haft en massa bra idéer om vad man kan köpa i doppresent. Just nu kommer jag dock bara ihåg tårtspade.
    Fonder har ju många till sina barn, typ moppefond, konfirmationsfond osv.
    Conny fick en lyckopeng (synskadades riksförbund) och ett smycke med hans stjärntecken. Mycket uppskattat av oss.
    Det finns fina sparbössor på typ guldfynd också, som man kan fylla med mynt och ge.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!