• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

EA&MJ - Välkommen! Stockholmstjej?

Hmmm, jag som varit chef på Ikeas reklamationsavdelning i ett antal år rekommenderar ju starkt att man sparar sina kvitton och garantibevis. Jag var ordningsam redan innan jag hade det jobbet, men nu är jag definitivt en "ordning och reda"-person. Maken tycker jag är helt överdrivet organiserad
    Jag har sorterat alla hans papper i flera år nu. Hade faktiskt nytta av att jag sparat hans lönespecar i fem år, eftersom han bytte jobb och de strulade med hans förskottssemester och tjänstebilsförmån. Faktum är att det räddade oss från att betala 16000kr...

Håller tummarna för att lille Victor får hjälp hos doktorn idag!

Frejis - håller tummarna för dig med, men av helt andra skäl!

Nenne - Ha så kul på jobbet!

Ang syskonskaran så är jag äldst av tre syskon. Är en typisk storasyster och mina andra syskon håller sig till resten av stereotyperna
    Det skiljer två år mellan mig och lillebror. Vi hade skitkul ihop under uppväxten, nuförtiden är vi ganska olika som personer men trivs ihop även om vi inte har så mycket gemensamma intressen. Mellan mig och lillasyrran skiljer det 7 år. Vi hade väl inte så mycket gemensamt under uppväxten, men trivs superbra ihop nu. Vi har så fruktansvärt roligt ihop. Jag är superglad och tacksam för mina syskon.

Jag vill absolut ha ett syskon till Matilda om det går, men det får nog vänta ett litet tag. Vill liksom Oms återhämta oss lite både jobbmässigt, ekonomiskt och känslomässigt.

• Izzie

Koko - Tråkigt med din farmor... kram!

Lappis - Men vad trist med testet! Men än är det inte kört...

Muggles - Kul att Moa verkade gilla dagiset! Man kan ju testa och se hur det verkar. Jag blev inte heller helt klok på pedagogik och rutiner när vi tittade Matildas förskolor, men man får väl chansa och hoppas på det bästa. Blir det inte bra så får man göra det man kan för att byta.

EA&MJ - Är du EA el MJ?

BS - Håller tummarna för att ni slipper magsjukan!

AM - Vad kul att Livia springer runt och skrämmer era hantverkare Skulle vara kul att se hur hon ser ut nu när hon är lite äldre. Minns bara bebisbilderna från galleriet. Har du ngt nytaget foto under din profil?

Gosnosen - Håller tummarna för att det blir bra med ÄP!

Usch idag ligger vi hopplöst efter i schemat, jag & M. Var uppe tidigt för att köra maken till jobbet (ska direkt på svensexa efter jobbet och ville inte ha med bilen). Frukosten blev försenad och M kunde inte komma till ro för att sova sin förmiddagslur. NU har hon somnat, och det är tiden hon brukar vakna och äta lunch... Dessutom ska vi träffa kompisar i eftermiddag. Well well. Det blir som det blir.

Ser fram emot en skön kväll alldeles själv framför idol och "Waitress" på dvd. Att min choklad från chokladshopen anlänt gör inte saken sämre...

• Izzie

Åhh aftereight-kladdkaka! I LOVE!!!! Det finns ett bra recept på sådan i "Kladdkakeboken"...

Har det i ngn låda med så jag kan säkert rota fram det om någon vill ha det...

• Izzie

Ore - Jo, så tolkar jag det med. Däremot tror jag att olika tester har olika "känslighet". Dvs CB-testerna har en hög känslighet och känner därför av hormonnivån även med lägre doser. Gud vad spännande att du ska testa snart! Nog borde apoteken har öppnat vid det här laget?! Väntar med spänning och håller tummarna för dig!

Lappis - Satan. Det är ju inte över ännu, men det lät onekligen väldigt positivt i veckan. Väntar med spänning på din rapport med hur tempen ligger till idag. Måste säga att jag tycker processen med akupunkturen och dina värden är väldigt spännande. Det känns lite som du och maken har börjat om nu när dina värden har normaliserats, på nåt sätt. Och då är det ju timing som gäller. Vi brukar ju säga att normalparet har sju försök på sig för att ligga på medelvärdet. Om dina värden normaliserats nu, så har ju du och maken bara gjort ett försök, eller hur?!

Frejis - Skit skit skit! Vad trist. Och vad är det för mögel med öppettiderna?! Timing är ju allt - inte sjutton kan man styra sin cykel efter kontorstider! :-O

• Izzie

Spännande...

Ore - vilket skitapotek. Jag som tänkt på dig hela dagen. Tvingas nu ge mig till tåls ända till imorgon. Ahhh... Det låter ju plussitivt annars

Muggles www.chokladshopen.com

Cicci - Va gott det lät med McDonalds! I want! Kul att du lyckades chocka den andra tjejen I vissa personers sällskap känns sånt lite extra kul moahahaha...

Nenne - Ha så kul på festen! (och någon torr gammal skorpa tror jag aldrig att du kommer bli )

Nu måste jag åka och handla mat till kvällen. Dessutom är det HV på tv. Nu får vi växla plats i soffan, jag och maken. Han har legat framför premier league hela eftermiddagen. Nu är det hans tur att laga mat och jag slöar framför tv'n!

Ha en skön lördag alla! Kramar!

ps. Var är Mrs B förresten???

• Izzie

Lappis - Då var det alltså kört den här gången. Fasen oxå . Men jag vidhåller mitt tidigare resonemang att ni börjat om från början nu i och med normaliserandet av dina värden. Kram!

Mrs B - Nämen fy vad jobbigt med magsjuka på semestern! Tur att ni fick några bra dagar innan insjuknandet. Håller tummarna för att ni piggar på er fort nu. Vad det gäller Maltes mat hade jag nog hållt mig till vällingen. Den innehåller ju allt man behöver få sig och är lättsmält. När han börjar piggna till kan man kanske gå över till lite ris och vitt bröd?

Ore - Haaallåååå?! Vart tog du vägen? Är så nyfiken...

Oms - Vad kul att det gick så fort! Hur gammal är Mathilda nu? Snart ett va?

Grattis till alla födelsedagsbarn - Livia, Amanda & Conny!

Ahhh, äntligen sol ute! Idag bara måste vi ut. Det regnade här HELA förra veckan, o det var inte lite regn som kom. Känner mig helt svältfödd på sol och frisk luft. Måste invänta Matildas förmiddagssömn först bara. Lilla fröken har varit vaken mellan 04.15 och 05.45 i natt. Känner mig helt slut och det borde hon göra med. Hoppas det var något tillfälligt bara. Hon har sovit hela nätter i en månad nu ungefär och jag vill hemskt gärna att det håller i sig. Men nu är tänderna jämte framtänderna på väg fram så kanske var det det som spökade?

• Izzie

Ore - men va trist! Det som lät så lovande... Vet du säkert när du hade äl?

BS - Men vilken extrem osis ni har med skador och sjukdomar!

• Izzie

Primolut-Nor använde jag för att skjuta på mensen i samband med bröllopsresan. Innehåller gulkroppshormon...

Snacka om att förvirringen var total när jag suttit och försökt läsa ikapp sen igår Svaren på inläggen kom ju före själva inläggget som svaren refererade till, så det har tagit en stund att få ihop det! Skönt att det är i ordning nu.

Jösses vad trist med alla j-kla tantbesök. Jag är så trött på att det ska vara så svårt.

Såg oxå inslaget med ÄD på "Efter tio". Intressant faktiskt. Funderar på hur jag själv skulle reagera om jag donerat ägg och sedan fick se barnet som det resulterade i... I mitt tyckte blir frågan mer och mer komplicerad ju mer jag tänker på den. Speciellt eftersom barnet sedan kan söka upp äggdonatorn som vuxen...

MSW - På babysimmet där jag går säger personalen att det är jätteviktigt att poolen är väl uppvärmd (minns inte gradantalet, men det ska vara runt 30 grader tror jag). Bebisar har inte alls samma möjlighet att reglera sin kroppstemperatur som vi vuxna har och blir väldigt lätt nedkylda. Vi får ex inte komma in på den varma relaxavdelningen mer än max 10 min innan babysimspasset börjar och själva passet i vattnet får inte vara längre än 30 min pga nedkylningsrisken. Märker på Matilda att hon ofta hackar lite tänder mot slutet av passet, trots att hon inte är speciellt frusen av sig annars (har aldrig strumpor på sig inomhus tex). Så mitt råd är att vara lite försiktig. Några kollegor till mig som var på babysim på vårt stora badhus (jag håller till på relaxavdelningen på ett spa/gym) blev ofta sjuka när de varit där med sina bebisar.

Piggelin - Vad kul att ni kanske är med på "Halv åtta...". Jag ska spana efter dig! Gillar oxå det programmet och förra veckan var min fd kostrådgivare med. Hon har alltid verkar så himla duktig på att laga mat och håller ofta kvällskurser i att laga nyttig mat. Höll på att smälla av när jag insåg att hon verkade helt lost i köket Hon har nog en snäll make som lagar maten hemma, tror jag...

KUl att Amandas kalas blev lyckat! o tack för tipset om prinsess-boken! Den ska definitivt inhandlas framöver.

• Izzie

Jag brukar oxå få spottings några dagar innan mens och jag har ju haft turen att bli gravid...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!