• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

Har ströläst lite under dagen och nu kommer jag knappt ihåg vad jag skulle kommentera...

EA - Vad tråkigt att höra om din mamma (och mostrar med för den delen). Livet är verkligen inte rättvist. Skickar kram iaf.

AM - Vad skönt att fvp är över nu iaf och att det gått bra. Håller med tidigare kommentarer om att du bör njuta av soffläget och hålla dig ifrån familjeliv... Du vet att sånt sällan leder till nåt gott

Mrs B - Trist att Maltes kräkningar håller i sig. Vår bvc-sköterska säger att välling är helt ok att livnära sig på om man är sjuk. Om han dricker det så kanske du ska fortsätta ge honom det tills magen stabiliserat sig?

Gosis - Hoppas att det har gått bra för dig idag! Har tänkt på dig!

Vad är tarte tatin? Att det innehåller äpple förstår jag, men vad skiljer det från tex en äppelpaj?

Piggis - Trist att ni inte var med på tv igår. Jag spanade som sjutton...

Ang körsbär så föredrar jag dem färska. Allt annat går bort. Gillar inte grejer smaksatta med körsbär heller...

Liten - Imponerande mängd chokladbollar som du fick i dig! Tur det inte var jag, för jag går upp i vikt bara jag tittar på en chokladboll...

Vad sjutton var det mer jag skulle kommentera? Måste tillbaka och läsa lite igen...

• Izzie

Just det, jag skulle ju skriva om ett reportage jag såg i vår lokaltidning i morse.

Handlade om ett par som försökt få barn i flera år och efter misslyckade inseminationer, misslyckade ivf'er och två missfall så lyckades deras fjärde ivf och lilla dottern fyller snart ett år. De var superglada och det är alltid härligt att höra om folk som lyckas till slut efter att ha kämpat så länge!

• Izzie

Gosnosen - Gud vad kul att höra att du fått ut så många ägg! Håller verkligen tummarna för att befruktningarna lyckas under dagen! Äntligen lite goda nyheter i tråden! Det har varit alldeles tunt på den fronten nu ett tag...

AM - Håll dig lugn idag med! Har du ingen dvd-box du kan plöja? Det är ju bästa sättet att fördriva tiden tycker jag. Älskar att följa serier via dvd-box!

Nenne - Förutsättningarna för att gå vidare låter ju riktigt bra! (om man bortser från att läkaren är på semester...) Toppen att det inte finns några köer och att ni får tre försök gratis. Telis tips om blodproverna kan ju vara en bra sak att kolla upp medan ni väntar för att förkorta processen lite.

Telis - Ahhaa. Så det är det som är Tarte tatin. Ja, det låter ju gott! Själv föll jag ju för Litens snack om chokladbollar igår och gjorde en minisats med 4 st. Maken åt en och jag tre. Kämpar med att komma ifrån det dåliga samvetet...

Oms - Spännande med alla jobb! Du sitter förstås i en tråkig sits som riskerar att bli av med jobbet du har, men du verkar ju vara en kvalificerad och ambitiös person så du kommer säkert att få nått nytt intressant jobb snart. Ibland kan ju den typen av händelser leda till både utveckling och högre lön. Hoppas att det blir så för dig!

• Izzie

Page - Kan inte annat än att le åt dina polisbekymmer!
    De andra bekymren du har (eller mamma har) är ju av det lite allvarligare slaget. Var rädd om dig och din mamma, han verkar inte riktigt ha alla hästarna hemma, den där mannen. Konstigt att det kan slå över så...

Gosnosen - Vad roligt att det blev ett befruktat ägg till slut! Grattis! Nu håller vi alla tummar som går för att det ska gå vägen!!!

Saffranin - Jag tycker "Barnaboken" av Anna Wahlgren är bra. Jag köper inte allt hon skriver, men hon har en del bra synpunkter at ta med sig tycker jag. Annars gillar jag "Växa och upptäcka världen" av van de Rijt/Plooij. Jättebra bok om de olika faserna bebisen går igenom under det första året. Stillar en hel del oro... Kolla på adlibris tex.

Nähä, nu är det natti natti som gäller.
    Kram o gonatt

• Izzie

Gosnosen - Fy vad tråkigt! Skit skit skit
    Det hjälper väl inte så mycket, men jag skickar en stor varm cyberkram iaf

• Izzie

Vad krävs för att godkännas som äggdonator?

• Izzie

AM - Hoppas det slutar droppa! Fortsätt med soffliggandet ett tag till!

Lappis - Krya på dig!

Nenne - Du förgyller livet, så är det bara!

Liten - Åh, vad spännande med budgivningen! Har du lust att inboxa vilket hus ni bjuder på? Håller tummarna för att ni får det!

Ore - Ha så kul i sthlm!

Apropå te, har ni testat Ica's nya ekologiska påste? Supergott! Speciellt det med havtorn...
    Annars gillar jag lösviktsteet Lapache och granatäpple...

Ha en mysig helg!

• Izzie

Vad är det för tråd som ni skrivit i? Nyfiken i en strut som vanligt...

• Izzie

Idag var det lugnt i tråden...

Lugnt var annars det sista ordet att beskriva den andra tråden som Telis, Nenne och Lappis skrivit i. Herregud vilket liv det blev. Tyckte ditt inlägg var bra skrivet Telis. Förstår inte riktigt varför det blev påhoppat... well well.

Har haft en superintensiv helg med bröllop och besök hela helgen. Jättekul men lite utmattande. Dessutom har M vaknat en gång i timmen HELA natten. Herregud så tröttsamt. Tror att hon dragit på sig en förkylning. Jag känner mig helt väck idag iaf. Stackars maken var lika trött han och han skulle åka till Norrköping i snöovädret och sitta på utbildning hela dagen. Grattis.

Det börjar väl dra ihop sig till lunch. Får se vad jag ska hitta på för nyttigt. För helgen har varit en riktig katastrof rent matmässigt. Har inte alls lust att väga mig på xtravaganzamötet ikväll, men det är ju bara att ta nya tag.

AM - Kan du inte ringa din BM o få tid för en ordentlig kontroll? Det låter lite segt att sitta och vänta på att de ska höra av sig. Skönt att du inte känt av några sammandragningar idag iaf.
    Tackar för tipsen ang vinteroverall och vantar. Känns som vi behöver köpa båda inom kort. Matilda går ju bara några steg än så länge, men det är väl bara en tidsfråga...

EA - Oki, det är inte över än alltså... Jag då håller vi tummarna ett tag till. Hoppas hoppas hoppas. Tråden skulle behöva ett lyft i form av ett plus nu.

Liten - Åh vad trist med huset! Men det kommer ju fler (fast det är ju en klen tröst just nu). Det är svårt att sluta när man väl har börjat Ang Kokosen resonemang kring försäljning - Hur bor ni nu? Är ni beroende av att få bra pris på er nuvarande bostad eller är det en hyresrätt?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!