• Oms

Lös biljett till barnkarusellen!

AM - japp vi äter 10.45 o har så gjort under ALLA år! för mig e det bra, äter frukost kl 7 och lunch 10.45 (man brukar börja äta ca 11) sen fiak kl 14 och middag kl 18 - fungerar alldeles utmärkt för mig!

• Oms

MSW - vill du höra BVC säga samma saker som vi sagt så fråga dem - det är säkert så att antingen så är det en tillväxtperiod och då vil de äta huuur mkt som helst helt plötsligt, eller så har de kommit på att det e mysigt att vakna o ha mamma så nära o därför vaknar de o äter av den anledningen (oftast äldre bebisar) eller så e det så att din mjölk inte är lika närigsrik längre och att antingen är det du som måste äta lite mer o bättre mat eller amma oftare för att få igång produktionen eller att du måste börja m ersättning för att bebis ska bli mätt.

gå o väg o mät på bvc, har han avvikit från sin kurva nedåt kan det vara aktuellt m ersättning, står han still kan du pröva o amma mkt under en period då det efter ngn vecka bör ha ökat på produktionen.

Mathilda hde flera sådana perioder då jag fick amma varje timme -dygnet runt! inte kul men vad gör man? nu hade ju hon sin reflux så hon behövde ju äta lite o ofta för att inte kräkas upp allt men ändå.

• Oms

ANg att skicka sms till fel personer - ja herregud det e jag tyvärr en mästare på...

jag har skickat ett sms till min väninna som var menat åt min man o i det sms:et klagade jag på nämnda väninna då hon i sista minuten hade avbokat långtgående planer som innefattade att köra mig o min man till ikea för storhandling. maken stod redan o väntade på henne då hon skull hämta upp honom från jobbet och mig skulle man hämta upp en bit längre bort och jag var på väg dit -vi hade båda stressat ifrån jobbet för att hinna med... Då avbokar hon och jag blir sååå sne och skicakr ett argt sms som fullkomligt idiotförklarar henne och i rena ilskan så skickar jag det - til henne... fick tillbaka ett sms som inte var av den gulligaste naturen kan jag säga... Jag förstår henne även om hon gjorde fel...

relationen är dock mkt bra idag!

• Oms

Om ni hittar ngt barnvagnsvänligt ställe så kanske jag kan glida förbi en sväng o säga hej m Mathilda. dock hoppar jag nog själva brunschandet då hon M gärna är still på ett ställe i denna ålder (maken jobbar i helgen så jag har barnansvaret)

men det vore kul att bara komma förbi o säga hej - vi e ju ändå alltid ute o går i stan under helgerna!

• Oms

Jag hade alldeles nyss en telefoninterjuv... sedär vad fort det gick - jag som knappt är intresserad av den tjänsten fick plötligt ett intresse då vi pratade samma lön och intressanta arbetsuppgifter. Dock behöver vi fila mer på förmånerna, jag har ju bra flextid, sjukvårdsförsäkring etc här och jag vill iaf ha ngt av detta i i nytt arbete - tjejen sa dock att det är en förhandlingsfråga så vi ska ta det på torsdag då jag får träffa representanter från det företaget (jag pratade m en rekryterare nu) spännande!

nu ska jag på möte ang omorganisationen sen ska jag träffa en gammal väninnan över ett glas vin eller the eller ngt...

• Oms

Godmorgon!

Hurra för OBAMA här oxå! skitkul! ju men glädjen blev lite smolkad av toabortshistorien fy vad äckligt!*ryser o gör grimaser*

nu ska jag ta mitt influensavaccin o sen träffa en fackrepresentant o prata om vad jag bör tänka på iom nya jobbet - vi har ju så otroligt många förmåner här på mitt jobb så jag vil inte missa vad som kan vara bra at tänka på när jag lägger fram mian "krav" imorn...

c u later!

• Oms

Cissi - haha, jo det skulle du (o andra såklart) bra allt vilja veta va...nänänänänä

nä men visst e det så, jag har ju dessutom varit m 2 thailändare i min dar (en i thailand (semesterflirt) och en adopterad här i sverige (typ pojkvän haha)de har inte varit stora ngnstans ....

och ja jag har ju barn m 2 afrikaner o har hunnit med 1 till däremellan samt 2 västindier (övriga kom jag inte så långt med)och där kan jag ju inte klaga på storleken....

så helt vetenskapligt *absolut 5 + 2 är ju 7 och det måste ju vara generellt då va? * så ja - svarta män har större...och asiater har mindre...hahahaa

vågar man skicka ett sånt här inlägg? jag kan ju räkna antalet "fullbordade" förhållanden på mina tio fingrar nu råkar det ju bara vara så att de flesta INTE är vita svennar

• Oms

ang söndags brunshen - jag kikar ju gärna förbi m Mathilda men jag ska inte äta ngt, på min höjd att jag kan få i mig några sippar te om lillskrutt sitter still ngn stund

vad sa ni nu - mornington? 11.30 eller hur var det? låter som en ok tid även för lillskrutt.

Kul att jag kunde underhålla några m "min statistik" och Cissi, jag var lite blygsam - jag kan nog slänga in en fot oxå om vi ska räkan exakt antal

• Oms

AM - Elverket?! hmm är det ett beige hus? korsningen styrmansgatan/Linnégatan? tror jag har varit där men e inte säker...

• Oms

Blåbärsglögg? låter ju sååå gott! ska nog glida in i Fältan på lunchen (japp det är mina trakter med) om det nu finns ngn flaska kvar där?)

i övrigt så får ni hålla tummarna för mig - kl 13 ska jag på intervju - den första sen jag började här 1999...:-O

igår var jag på en fokusgrupp för HM - det var riktigt kul att få sitta o ha åsikter om allt möjligt (för åsikter har jag som ni vet, haha)och för besväret som tog 1h fick jag 400kr att handla för på HM - helt ok då HM är förbruknignskläder för mian barn framförallt!

Ang Telemark/slalom/vinter/snlö diskussionen så är det ngt vi de senaste åren brukar debbatera om varje år vid den här tiden - Nenne o Tubbies är FÖR och jag och ngn till (Zozo?) är EMOT jag gillar inte vinter snö o kyla alls! och jag är nog den enda svensk jag känner som är så - alla jag känner åker til alperna o åker skidor tom två av mina närmaste vänner har tävlat på höga nivåer i utförsåkning men jag har ALDRIG stått på ett par slalom skidor (dock åkte jag en hel del telemark som barn då pappa som aktiv medlem av friluftsfrämkandet älskade det, har några "skidborgarmärken" där hemma tom).

men är prinsen singel? jag hänger itne med alls! trodde han o ...Emma? var ett stadigt par...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!