• Ore

Lös biljett till barnkarusellen!

I hear you, Nenne. Inga vita porslinshoar hos mig heller. En lång, praktisk rostfri bänk. Kommer matcha diskmaskin, spis, kyl, frys och annat...

Köksluckor och köksapparater är ju redan beställda. Luckor i vitpigmenterad ek, apparaterna i rostfritt. Bänskivor är jag extravagant nog att vilja ha helt i sten... (Skyller på att huset ligger granne med ett stenhuggeri, så för grannsämjans skull så måste jag ju ha en massa sten i huset...!)

• Ore

Lapinette: Jag hittade ett kakel. Men det var så attsingens dyrt... (närmare 6000 kr per kvadratmeter). Så jag får nog tänka om. Det var i alla fall isblått-svagt turkost. (I glas, hur snyggt som helst med litet djup i det hela).

• Ore

Tydligen var det svåååååårt att tillverka glastegel, därav det dyra priset. Och jag är inte beredd att ha glasskivor i samma färg istället, jag vill ha kakelränderna (av någon anledning...). Så jag ska nog kolla efter någon liknande färg, fast vanligt glansigt kakel... Har bara gett mig själv litet tid att komma över besvikelsen... Det är inte så bråttom, än.

Ska förresten komma ihåg tipset om duschsex och svärmor... Eller någon annan släkting

Men jag hoppas ju fortfarande på den här gången (även om jag inte vet exakt när jag har ÄL, så vi håller på för fullt...)

• Ore

Tack Kängu, men jag tror jag klarar mig utan tummar denna gången... Alla håller tummarna för lapinette istället, tycker jag. Blir jag gravid så blir jag, och om inte så har jag ju precis börjat försöka. Men hoppas kan man ju fortfarande...

Nenne: har inte räknat exakt, men köksplaneraren sa något om cirka 10 m2... Och jag tycker nog att det är litet väl mycket att lägga på kakel. Prisnivån på kakel i övrigt är att för 1000 kr/m2 kan man få ett av de mer exklusiva mönstren, kom vi fram till...

Men litet surt är det fortfarande...

• Ore

Högljudda, tjejer? Jag är nog inte extrem, men nog skulle grannen kunna höra oss ibland, om hon lyssnade...

• Ore

EA: Pepparkakor och någon god mögelost? Vilken är det man brukar ha...?

Telis: Det är ganska sällan någon man inte sett tidigare ser ut som man tänkt sig, har jag märkt... Och du har alldeles säkert rätt om mitt nick! (blev lite desperat när de fyra första förslagen inte gick igenom...)

• Ore

Vickan: Jag har testat Kanebo 38 grader, och har inte köpt någon annan mascara sedan dess (och nu har jag även fått svärmor att köpa den till mig!)

Tycker den är superbra. Sitter superbra, men försvinner när man duschar... Litet jobbigt när den ska sköljas bort utan att man duschar, dock... Det krävs litet sköljningar eftersom den inte rinner bort, utan smulas bort... Men det är det värt!

• Ore

Godnatt... Jag har dock ett tag kvar vid datorn... Måste framkalla och skicka iväg litet kort innan semestern, och klantfian jag lyckades ladda upp och fixa och greja och insåg sedan att det var 5 dagars leveranstid från det stället jag valt... Och det gick icke an...

Gör om, gör rätt...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!