• Ore

Lös biljett till barnkarusellen!

Och så kan ju maken vara Agent Smith såklart, med svart kostym...

• Ore

Koko: Jag är helt övertygad om att du som är hans mamma är bra mycket bättre lämpad att avgöra vad som är bäst för ditt barn än någon sköterska...

Frejis: Håller tummarna för dig.

I övrigt hatar jag grannar som man måste dela tvättstuga med. Särskilt de som har tvätt överallt (tvättmaskin, torktumlare och torkskåp) 1 timma efter att min tvätt-tid börjat...

Lääängtar tills huset är klart (och jag kommer ha en alldeles grannfri och dessutom grymt snygg tvättstuga, vita luckor med valnötskant...)

Överlever barnklädesprat utan problem, fast risken är ju stor att ni får upprepa alla tips när jag behöver höra dem så småningom...

• Ore

Frejis: Träning vid den tiden är väldigt duktigt!

Page, trist med kvittonazin... Hoppas att det löser sig på något sätt. Och även om det bara är pengar, så är det inte bara pengar ändå. Att vara av med pengar, fine. Men att försöka se till att någon som beter sig så illa blir av med sina pengar, vilka verkar vara väldigt viktiga för honom - då är det inte längre bara pengar... (Och det där lät vettigt i mitt huvud, hoppas du förstår vad jag menar...)

Koko: Härligt att höra att allt känns bättre. Och som sagt, du vet vad som är bäst för Conny! Gillar han gröt kan det inte vara nödvändigt med välling.

• Ore

Page, be inte om ursäkt. Det är bättre att vräka ur sig det än att hålla inne med det...

Antar att om de är gifta så är pappret han fått henne att skriva på är någon typ av äktenskapsförord eller bodelningsgrej...

Har inte banken kvar statistik över uttag, köp med kort och liknande? Har det något bevisvärde?

*och här sitter jag och tror att jag vet bättre än advokater* Sorry, ville bara hjälpa till. Det funkar ju för skatteverket att visa kontoutdrag på bensin man köpt när man ska visa att man faktiskt åker bil till jobbet...

• Ore

Och så ser jag att Frejis tänkte samma sak...

• Ore

Jag har haft hög arbetsmoral nu på morgonen, men försöker snika till mig litet internettid i 5 min innan mitt möte börjar...

Page, för min del får du fortsätta klaga. Det är ganska jobbigt att inte få skriva något som man tänker på så mycket. Och här skriver vi väl vad som helst, eller?

Det där med att han avundades J är ju bara patetiskt löjligt och totalt... hittar inte rätt ord här. Fel är det i alla fall!!!

Jag har drömt om min egen tvättstuga inatt...

Mötesdags...

• Ore

Jo, visst är det mänskligt att glömma... Och jag väntade nog faktiskt till tredje gången innan jag slängde ut deras kläder. Jag bor i ett hus med bara fyra lägenheter, som delar en liten tvättstuga, så det borde inte vara så stora problem.

Den gången jag verkligen gick i taket var när grannen lagt i och startat en maskin efter att min tid börjat...

Men hon är tvättgalning. Vi har tvätt-tid fram till 22 på kvällen, väldigt rimligt. Men dagar då jag har tvättat fram till 22 är det ofta som hon tvättar efteråt. Hon tvättar helst inte mer än 2-3 plagg åt gången. Och hon kan köra igång hela torkskåpet för att torka en BH, samtidigt som hon kör två par trosor i torktumlaren...

Och mycket mer... När hon inte gillar att jag med kort varsel bokar in en obokad tid (alla obokade tider betraktar hon som sina) så kan hon stoppa min maskin och köra den på 90 grader istället... Någon gång hällde hon någon typ av fiskspad i maskinen, och stoppade den blöt. Tvätten stank fisk. Påsen hade hon lagt i papperskorgen.

Visst, jag har inga bevis för att det är hon som startat om maskinen, eller hällt i spadet. Bara stark misstanke. Men det går inte att låsa tvättstugan, och den ligger precis innanför ytterdörren som är olåst, så det kan ju vara någon utifrån, men jag tvivlar på det.

• Ore

Jag bor i hyresrätt. Tvätten klarade sig nog någorlunda (vad jag har märkt i alla fall). 90-graderstvätt har hänt tre gånger. Fiskspadet har jag ingen aning om. Jag kom ner i tvättstugan, upptäckte att maskinen inte tömt ut vatten och centrifugerat. Körde centrifugprogrammet enbart, tog ut tvätten och tyckte att den luktade litet svagt av fisk. Jag tål inte fisk, och eftersom jag inte är van vid fiskdoft så kan jag tycka att den luktar illa. När jag kollade låg det någon påse med tryck på, det var väl någon "alaska pollock" eller liknande. Jag körde om tvätten, och då luktade det inte längre.

Orkar inte bråka med henne, även fast jag vet att jag borde. Mina bokade tider stryks litet titt som tätt också (vi skriver upp namn och tid i en almanacka)... Det är litet störande. Tror det beror på att den gången hon bokat in tvätt-tid heldagar fredag, lördag och söndag en vecka i förväg så strök jag hennes namn på lördagen och bokade in mig själv...

• Ore

fru AM skrev 2008-11-26 09:58:59 följande:

Men Ore - varför ska du ta skit i tvättstugan av den där toktanten? Hör av dig till fastighetsbolaget/fastighetsägaren. Jag blir galen på när knäppisar tar "lagen i egna händer". Nästa gång kanske en hel tvättmaskins tvätt blir sabbad efter en 90-gradersomgång? JAg röstar ändå för förslag om övervakningskamera (eller i alla fall ett klistermärke om att det satts upp en dylik ...)
    Jag vet att jag borde ta tag i det... Nu har jag ju inga bevis på att det är hon, men jag ska nog åtminstonde ta och ringa och höra om de kan fixa ett lås, som vi alla har varsin nyckel till. Händer det något då så vet man ju att det inte är någon utifrån...

Jag vet (från andra grannar) att hon och tvättstugan är väldigt sammansvetsade, och att alla försök från fastighetsbolaget att styra upp användandet i tider m.m. inte har fungerat ordentligt... Jag har övervägt att använda grannhusets tvättstuga istället, nackdelen är att de är överens om att tvättstugan där inte skall användas på söndagar, och det är den dagen jag oftast kan...
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!