• Ore

Lös biljett till barnkarusellen!

EA: Jo, det är väl bara för att jag aldrig haft så långa cykler som jag inte förväntat mig det nu heller... Men men, det är inte mycket annat att göra än att vänta och se...

• Ore

Och jag har inte heller tid, men jag sitter i ett ap-tråkigt telefonmöte där mötesledaren inte lyckats få net-meeting att fungera... Skitjobbigt att hänga med, även om tysken pratar bra engelska är han långtråkig...

• Ore

Ska hålla tummarna för både AM och gosnosen imorgon. Ni får en tumme var, och jag offrar gärna stortårna också för ändamålet. Skit samma att alla på jobbet kommer skratta åt mig när jag ska försöka gå med tårna i kors, och chefen ska inte tro att han kan be mig göra något som innefattar något annat än att prata just då. Jag planerar alltså in arbete som involverar prat, utan telefon, under den tiden...

LYCKA TILL, BÅDA TVÅ!!!!!!!!!!

• Ore

Liten: tårtan ser god ut i alla fall...

Mrs B: Härligt att ni är på bättringsvägen

AM: Skönt att testet verkar ha gått bra, ta det lugnt nu. Kaffe, kakor och TV låter suveränt.

Page: Är inte så insatt i hela bakgrunden, men säger ändå OJ, inser att mina egna problem bleknar i jämförelse och ger dig en kram och tycker att det är bra att allt verkar positivt, hoppas verkligen det fortsätter så!!!

I övrigt håller jag alla tummar och tår jag kan!!!

Och ego-uppdateringen. Seeent igårnatt, när jag borde ha lagt mig såg jag att tanten var på ingång, och nu är hon här. Någonstans 29-30 dygn på denna cykeln, istället för förväntade 25 alltså. Hur ska jag räkna nu, för att få ett hum om nästa ÄL, tro? Kanske bara att säga till maken att han får hålla sig alert, inför myyycket jobb i sänghalmen... (Energidrycker, bra mat osv...)

Hur som helst är jag glad över att veta säkert nu i alla fall, istället för att leva i ovisshet.

• Ore

Och om jag då ska försöka kompensera för eventualiteten att jag har en annan lutealfas, eller att perioden varierar mer än den gjort nu, och att man ska börja litet innan ÄL med att fylla på med simmare, så låter det som att mellan dag 7-20 så ska jag ha täckt in alla eventualiteter...

Undrar vad maken säger om det

• Ore

Angående tandutslagning så slog min bror ut en halv tand när han åkte pulka och krockade... Den lagade de till på något sätt, men det var litet lustigt att tanden gick tvärt av på mitten...

Hävande av besöksförbud, hur tänker de egentligen?? (inte alls, tydligen). Sådana borde inte få hävas utan skriftligt medgivande minst 14 dagar i förväg av den som inte får besökas... Min syster har litet problem med sitt ex, men besöksförbud har det inte varit tal om (än)... Det blev inget åtal heller, mot honom, men polisen tog in honom en extra gång och grillade honom så att han skulle fatta att han har gjort fel. Det senaste jag hörde så hade han tydligen blivit vansinnig i telefon på den person från advokatfirman som ringde och frågade om han hade betalat in det retroaktiva underhållet för sina barn än. Och det var alltså inte litet arg, utan vansinnigt arg... Tur att min syster är av med honom... Hoppas det löser sig på ett smidigt sätt för din mamma, Page!

Körsbär är jag inte så jätteförtjust i. Bigarråer däremot är mumsiga... Eller är det samma sak (förvirrad...)

Frukt i mat kan vara gott... Flygande Jakob gör vi ibland, med banan i. Mums... Provade att göra en kycklingrätt med kiwi någongång, tror det var eget expriment utifrån något recept som var med apelsin. Kommer ALDRIG mer göra mat där kiwi värms, det var väldigt äckligt, tror vi fick slänga maten.

Crinone-langning på Sergels torg? Ujujuj... Kanske ska lyxa till det ett snäpp och överräcka det under bordet på någon brunch istället? Litet högre klass på sådan typ av langning, tycker jag nog...

• Ore

Telis: Sånt där sätter saker och ting i perspektiv... Och jag håller med, livet är verkligen inte rättvist.

• Ore

Ooooh, det låter gott Telis... Nu blev jag sugen på det. Eller på något med äpplen i alla fall. Undrar om jag har ingredienser för äppelpaj...?

• Ore

Gosnosen: Då fortsätter jag att hålla tummarna för att äggen blir befruktade... Om inget blev det förra gången så känns det ju statisktiskt sett som att det inte kan bli likadant igen! Så oddsen bör vara på din sida...

Blev äppelpaj igår Men nästa gång ska jag prova tarte tatin...

• Ore

Ingen ursäkt behövs AM, jag kan förstå att det känns fel... Litet "jo, det ligger ju en bebis där inne, var snälla och se till att ni inte sticker den, och ta inte för mycket, den ska ha litet kvar att simma i tack..."

Och man kan ju tycka att de borde kunna hitta ett bra sätt att täppa till direkt efter sig... Fast det är väl kanske så att man inte kan göra allt lika bra som den egna kroppen...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!