• Ore

Lös biljett till barnkarusellen!

Ja, jag inser också vilken enorm kunskap som finns i denna tråden, ifall jag behöver det så småningom...

Nu ska jag, för att inte verka helt okunnig, googla på vad KUB är...

• Ore

Aha, hittat det.

Nu har jag litet frågor:

Där jag hittade det står det att KUB görs i vecka 10-13. Och jag har för mig att veckorna räknas från sista mensens första dag, så om jag får plus (hoppas) i början på nästa vecka, och min senaste mens kom måndag vecka 43, så bör jag vara i vecka 5 då? Och bör i så fall göra KUB inom 5-8 veckor?

Får man göra KUB om man är så "ung" som jag, 27? Inom landstinget, eller får man söka sig till en privat klinik? Hmm, det borde jag nog kolla med landstinget här. Västra Götaland, ifall någon har koll...

• Ore

Cicci: Så man får göra det, om man betalar. Var detta inom landstinget?

*googlar för fullt under tiden, för att kolla vad som gäller där jag bor*

• Ore

Tack Cicci och BS! Får fråga Tinga vart hon gjorde det, så är det bara att planera en tripp till Göteborg om jag inte hittar något närmare.

• Ore

Jag har nu en strategi för hur jag ska göra om jag får plus på måndag (jag är realistisk optimist). Omedelbart kontakta mödravårdscentralen där jag bor, och kolla när jag bör komma dit. Fråga om KUB, och kan inte de erbjuda mig att få testa, ens mot betalning, så ska jag genast kontakta antingen Barnmorksegruppen eller Mamamia i Göteborg, och boka in ett KUB.

Vad skulle jag gjort utan er som upplyst mig om detta?

Nej, nu ska jag kontrollera att tanten håller sig borta...

• Ore

Nej, tanten har hållit sig borta än så öänge, men jag fastnade med jobb. Tänkte att eftersom chefen inte skällde på mig (vet inte om han fick reda på det, jag löste det direkt mer arbetsledaren) så skule jag vara extra snäll och göra det som jag blev ombedd att göra imorses på direkten, och få det klart. Så kan han få glänsa litet gentemot sina överordnade, det blir han nog glad för...

• Ore

Aaah, stavar som en kratta. Länge skulle det stå.

Får nu en massa "Installationen har genomförts, starta om datorn för att de ska börja gälla"-meddelanden på min dator. Det MÅSTE väl betyda "dags att gå hem" på en fredag em?

• Ore

Om jag har hängt med rätt i svängarna så sjunker tempen när tanten är på g, ja... Fast det är ju ändå inte över "förrän tanten sjunger" (fritt översatt...)

Tråkigt Frejis... Och helgstängt???!! Jamen, det är ju bara att planera om sin kropps cykel. Eller inte!!! Larvigt att ha helgstängt på ett sånt ställe...

Vet inte om det är Liten och EA som har uppehållt tanten, men här har hon inte dykt upp, och jag funderar i princip konstant på om jag har någon molvärk liknande mensvärk i magen eller inte... Svårt att veta, efter p-piller/p-ring i tio år... Men förra mensen (första naturliga på länge, alltså) så kändes det rejält i magen. Det gör det inte nu...

Men jag ger upp inför min egen nyfikenhet, bombarderade maken med KUB-argumentet, som lär behöva bokas in i Göteborg om jag är gravid, och ska alltså, när apoteket öppnar för dagen, gå och köpa ett test.

En liten fundering: CB skulle funka att testa när som helst på dagen, men många andra tester ska man kolla på morgonen. Som jag har fattat det så är det för att urinet är mest koncentrerat då. Borde inte sannolikheten för att svaret blir rätt vara störst då, även med ett CB-test? Om man ligger på gränsen till vad som kan detekteras i hcg-nivån?

• Ore

DE HADE INGA CLEAR BLUE TEST!!! Bara "apotekets egna", och eftersom tanten i kassan hade ett tonläge som gjorde att hela butiken hörde var hon sa så kände jag inte för att fråga om det var lika bra... Jag hade ju ställt in mig på ett tydligt svar med Clearblue digital. Det var minst tre personer där inne som jag kände igen, och på en liten ort så känner ju alla en massa andra. Vore lagom kul om mamma får höra på jobbet i veckan att hennes dotter köpt ett graviditetstest...

Hade jag haft tid så hade jag åkt vidare och köpt ett test någon annan stans. Men som det är nu får jag tåla mig litet, ska nog ge mig ut och leta efter ett söndagsöppet apotek, och åka och köpa ett test imorgon.

Men mensen har inte kommit, och brösten har varit ännu ömmare så jag tror mer och mer att jag är gravid!!!

• Ore

Hej allihop. Hade väldigt stressig dag igår, bl.a. innefattade den ett samtal till apoteket, men Clearblue digital hade de inte. (Är ett yttepyttelitet apotek, så jag kan förstå det...)

Så test inhandlades idag, i samband med ett jobbärende på stan och jag har precis testat, och fått orden "Inte Gravid" i ansiktet. Nähä, ville jag skrika tillbaka. Var är min mens då? För inte antydan till mensvärk, eller mens...

Kan jag ha gjort fel på något sätt,tro...?

Blev litet deppig nu... Nåja, ska iväg på möte. Ska läsa ikapp bättre sedan, och vara litet mindre ego...

Hej så länge!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!