• Fru E

Lös biljett till barnkarusellen!

Tydligen har kopplingen pajat på vår bil, skulle köra in den i garaget för att byta däck när den plötsligt inte fungerade som den skulle irriterande värre.....Maken försöker mecka med den nu med hjälp av brodern som är bilmekaniker. Lyckas inte det får vi väl bogsera den till en verkstad sen i veckan.....

• Fru E

Vickan-ja vi får väl se vad notan landar på, får ta den till en saab verkstad så de hittar felet snabbt och lätt men märkeverkstäder brukar va dyrare med men ska begära in lite offerter från olika. Å andra sidan har vi aldrig lämnat in en bil på verkstad innan då makens bror är bilmekaniker så vi hr alltid kommit lindrigt undan

Lappis-fortsätt att slappa

• Fru E

Vickan-starkt att ni orkar göra allt på en gång! Här hemma tar vi det kanske lite för låååååångsamt men är bara projekt kvar som jag behöver ha hjälp av maken med och han är ofta inte hemma förrän nio på kvällarna....men den som spar han har eller vad är det man brukar säga

Vännerfan-tack för välkomnandet var lite osäker i början om jag skulle våga krypa fram här och komma in i ert gäng. Ni verkar vara så bra sammansvetsade så ville knappt störa er frid

Tellis-ohh nybakade frallor och lussekatter!

Bakade pepparkakor med brorsonen (nästan 3) idag men brukar annars hålla mig till 1:a advent.
    Det är otroligt roligt att ha brorsbarnen här en helg men också skönt när de åker på ett sätt

Nu vankas det pannkakor från svärmor och film. Ha en trevlig kväll allihopa!!

*viskar tyst (så tanten inte hör) fortfarande inga spår av tant eller tant men försöker hålla hoppet nere men är svårt när man gosat bebis hela helgen*

• Fru E

Vickan-får väl ge maken min en eloge med för kan han inte det vi ska göra så tar han reda på hur man gör det och tycker det är roligt. Men just nu saknas tiden lite men tjatar lite på honom
    Kände du något speciellt förra gången vid plus i somras?
    Nä man tar hellre det säkra före det osäkra och väntar med att hoppas. Fniss har sagt till maken att han får ta ned mig på jorden lite

• Fru E

Vickan-ok

Är på dag 31 nu men väntar lite till.....

Hehe att känna efter har jag nästan gett upp eftersom det nästan känns olika var månad sen pillerstoppet.

Var det någon om tog tag i lampuppfinnandet eller det föll på att vi inte hittade någon uppfinnare kanske.

• Fru E

Ja med tanke på att tanten brukar visa sina spår ca 4 dagar innan hon kommer och jag inte har haft en sån lång cykel någon månad (om man räknar 32+4 dar, dvs 36 om tanten visar sina spår imorgon)

Vad är det som du är osäker på egentligen?? Eller är det bara allmänt nojj . Ibland kan hela barnverkstan kännas skrämmande och osäker...

Jag kan vara din kompanjon i nojjning

• Fru E

En liten fundering.....kan det vara så att maken inte är så bra på att prata om bebisverkstan så att du får ta hela alltet med funderingar och nojjningar?

Beroende på när jag hade ÄL så blir de kanske (obs STORT kanske) en bebis made in Oskarshamn

Det finns väl nästan inte ett perfekt tillfälle till att skaffa barn där man känner sig helt trygg utan man får som du säger hoppa och chansa ibland men du kommer bli en toppen mamma

• Fru E

Kan sälla maken min till din då även om han ibland kan prata lite men tycker att jag nojjar alldeles för mkt

Tror de viktigaste är att man har någon/några som man kan prata med..

• Fru E

Tom mina manliga kollegor på min avdelning har "ögonen på mig" om man tex inte dricker på en fest, så blir i så fall lite svårt att dölja *fniss*

• Fru E

Ouuuupppppps kom ju på att jag lovat maken att inte hoppas allt för mycket så suddar snabbt ut allt jag skrivit ovan *sudd sudd sudd sudd* eller hur det låter

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!