• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Kocken med rotsellerin när du pluggade, ja det kanske var en miss, gött att vara singel just de åren. Men du fick ju lära dig ett och annat om kyckling iaf.

NENNE, jag vill inte påstå att jag har hunnit med 300 st, men det var så min kompis satt och räknade på fyllan för några år sedan och jag tyckte det var kul, för det kan ju faktiskt mycket väl stämma på ganska många i sina bästa singel år på en korridor i Lund

Jag kan tänka mig Mornington, så länge de har våfflorna kvar!
    Sign är ju nice, men kanske kort med 2h, måste man flytta till ett annat bord eller annan avdelning? Eller var det så att de kör 2 sittningar varje helg och sen är det över efter 2timmar?Det är ju inte så kul i så fall

• FruCicci

Men var är Frejis??
    Hallå???????????

• FruCicci

Såja, då har man läst ikapp, igen, phuuu

Hej Frejis, undrade just vart du tagit vägen och jätte roligt att du kommmer med på söndag.
    Page, hoppas du kan lösa det tills på söndag!

Skidåkning: Jag älskar vinter och skidåkning. Jag är en jäkel på skidor faktiskt och har åkt sedan jag var 4 år.
    Pappa tog med sig mig o min bror till alperna 3 gånger om året, vi var på glaciären i Kaprun på somrarna. Tävlade fram till 16 års åldern, sen utbildade jag mig till skidlärare
    HA! Det ni!
    Victor ska få sina första skidor till vintern o han ska få lära sig åka då tillsammans med faster i Frankrike (jag gillar bättre Österrike).
    Har även gjort säsonger, som skibaum, i St Anton
    Så nu har jag lagt in det ego-inlägget.

Elverket, ligger ju typ n3 meter från Victors avdelning på dagis
    Jag kommer ta med min solstråle en stund på söndag, han ska ju sova efter 12, kör med dagis rutinerna nu, så han är bara med en liten stund och äter en bit.
    Perfekt tid.

Liten, planerar ni nr 2 också?

Ore, onti bröstvårtorna är lika säkert som Amen i kyrkan
    Min första graviditet hade jag så ont så jag inte klarade att duscha, stod och höll för boobsen. AJ!
    Nu sesnaste gångerna har jag inte haft det alls, men hörde att det är vanligt första gången man blir gravid. (?)

CarlPhilip singel, najs, synd att man är gift, hade gärna haft sommarhus på Öland och firat kalas på slottet

Jobbet har återkommit till mig, o har en spännande tjänst till mig, men de skrev inte vad det var, grrrr. Hur som, de har ju visat livstecken iaf.

ja ja....

• FruCicci

Telis *eller hur?*
    Tror det är ganska vanligt faktiskt. Jag tävlade inte med Pernilla precis
    Eller jag vet inte, i vår (MA+PA'S) umgängeskrets, åkte alla skidor och mina kusiner etc, så det var liksom helgnöjet när jag var liten och på den tiden var det ju fortfarande vintrar, nyponsoppa i termos och stekt ägga macka som gällde

Ja Lappis, jag har varit baumare ASKUL!
    Det är därför jag numer är bra på offpist och sådant, för jag tränade med skidlärarna och åkte med dem när jag bodde i St Anton. Jag fr¨ågade om jag fick åka med dem (alltså när de inte jobbade) o då ville jag vara cool och visa att jag vågade, på den vägen är det.
    Underbara minnen när man på morgonen klättrar upp för berget för att åka lössnö där ingen annan har åkt osv.

Förra året åkte jag bara 4 ggr, jag var ju ensam med Victor i alperna när han var 6 månader, så det blev några timmar på eftermiddagen, då jag lämnade honom till några baumare på orten (de fick några euro för det).
    Men året innan var jag o maken iväg, då var jag i och för sig gravid i 6e månader, och tog det ganska lugnt.

OJ nu babblar jag igen, jag går igång på detta med skidåkning märker jag... vaddå ego - jag?

Har iaf hunnit med sjukt mycket i livet, känns bra (förrutom en och annan snopp som jag kunnat vara utan i muttan).

ÅÅÅ funderar på att ge maken och oss en resa i farsdag present, vill dra iväg innan jag börjar jobba igen. Typ med airtours, bara 3 nätter eller så. Lagom, nu mär man försöker få in Victor i dagis rutinen.

• FruCicci

Hej,

PAGE, för guds skull, jag har absolut INTE varit med över 300 män. Du har inte läst rätt. Jag blev verkligen spak när jag läste i kapp nu ikväll, för om ni ANDRA har tagit det så, så får jag helt enkelt förklara igen.
    Jag var singel fram till jag var 26, nästan 10 år.
    Under denna tiden studerade jag vid universitetet i Lund, även i UK och Ungern (2 olika utbildningar).
    När jag och min bästa kompis natt på fyllan och skojade om gamla studietider, började vi snacka minnen vad gäller folk som datade, vilka vi hade olika relationer med etc.
    Hennes TEORI var att om man var med 1 kille i månaden, så var det 12 på ett år och sen gånger 10 år så var man vips uppe i 120 stycken. Sen körde vi vidare och tyckte 1 per månad lät lite väl lite, så minst 2 per månad blev ju 24 på ett år och således 240 på 10 år.
    NU VAR DET INTE SÅ ATT VI DE FAKTO AVERKADE SÅ MÅNGA, MEN VI SKOJADE OM DET FÖR DET FINNS SÄKER DE SOM HAR GJORT DET!
    Nån motta får det vara!

SÅ Sweet, uppdateringen av det ska du ta med en nypa salt tack!
    Om du är intreserad av det riktiga antalet skulle jag tippa 30-40+, sedan jag var 15 år.

Nu lämnar vi detta, men jag var tvungen att förklara mig, då jag kände moig som värsta prostituerade bruden i den beskrivning.

Ski BAUM, ha ha ha, skrev det jag uttalade i huvudet på tyska.
    Scheisse!

Jag läste faktiskt tyska när jag pluggade på universitetet i England, det var inte lätt att få en text på engelska som skulle översättas till tyska! (var tvungen att först översätta till svenska i huvudet). Enklar i högstadiet och gymnasiet dock.
    Appropå verb och böjja dem, så skulle jag skriva att här SKJUTER man för kungen på tavlan inför mina klasskamrater. Vad gör blondinen, JO, jag skriver här SKITER man för kungen.
    Min lärare höll på att dö, jag med och resten av klassen höll på att skita ner sig av skratt!
    Mmmmmmmmmmm så kan det gå när inte haspen är på.

Telis du är så gästvänlig!

Vickan, det är ganska vanligt att det blir tjingtjong med tanten efter MF och MA. Det kommer mer! Och inte när det ska heller alltid.
    Hoppas du får tummen ur röva och kör på med en bebis snart, vad väntar du på?

Victor somnade kl 7, i min famn, han är helt slut efter inskolning och sen aktiva morsan som inte tycker det är not, utan tvingar honom att gå till parken o leka en timme, handla etc etc.

Fasen vad jag hatar de där jä-la telefon försäljarna, idag ringde de givetvis när jag var på toa. Victor vaknar efter bara en timmes sömn (för lite).
    Jag svarade o bad dem fara o flyga oc h tackade för att de väkte min son. Idioter.
    Nixregistret har visst inte listat alla. GRRR

Kokosen, kom på att din son har namnsdag i dag!
    Grattis "Conny"!

Lappis, jag har svårt att förstå att man kan somna med massa nålar i sig

• FruCicci

Jo jag trodde väl natt ni hade uppfattat teorin, men man vet ju aldrig

Schiessen
    Scheissen

Ganska likt, pffffffffffff asgarv, tyckte själv det var kul... kommer jag minnas så länge jag lever.

BS, hade Iris problem med sömnen när hon skolades in på dagis, eller AM kanske vet och kan dra paralleller till Livia?
    Victor vaknar ju visserligen varje natt ca 2-3 gånger, piece of cake, men nu sedan inskoningen började vaknar han hela tiden. Redan 2 ggr och det innan 21!
    Vågar inte föreställa mig resten av natten.
    Tänkte att det är så mycket i huvudet på dem så sömnen påverkas?
    Jag hade ju hoppats att han skulle sova hela nätter istället i och med att han är så trött efter en dag...
    Så var det med det.

Hur mår Iris förresten?

Nenne, nu ligger simmarna och gonar sig uppe i härligheten och inväntar befruktningsögonblicket.... spännande!

• FruCicci

Nenne, för övrigt väldigt bra skrivet till Vickan
    Så det så Vickan

• FruCicci

Jasså BS, det var rooooooligare när det var 300, okej...
    Om man räknar en och annan avsugning kanske det var 293 i allafall
    *fniss* /Pretty Woman

Men vad "skönt" att höra att det är relativt vanligt att de sover kass under inskolningen.
    Som ni är vi vana att springa varje natt, ett par gånger, det stör mig inte alls, eftersom han somnar om efter 5 minuter eller så.
    Lite värre nu när han vaknar hela tiden, och sätter sig upp, antagligen pga drömmar.

Stackar er, vad jobbigt. Jag hade tagit och givit henne antibiotikan i af. Just in case.

Piggis, hejsvjes på dig pinglan. ja du har sannerligen ett antal sidor att komma i fatt
    Kul att du/ni tänkte i samma banor. OOOohhhh allt hångel, shit, jag om man´ändå slutat där ett par gånger.
    kul att bilderna till visningen blev bra, tror det var bra att alla barngrejorna blev bortplockade, skulle jag med gjort.

• FruCicci

Satt just på Fl och konstaterade vilken vecka jag är i, tänk att med första barnet hade man koll på både veckor och dagar. Nu har jag helt glömmt det...
    Kom även fram till att jag är glad att det bara är vecka 10, det känns bra att det är till sommaren, den känns för tillfället långt borta.
    Ny grej med, första barnet vill men ha med en gång, andra verkar det kännas bättre om det tar sin lilla tid liksom.
    Antar att jag verkligen behöver den här tiden för omställningen denna gången. Hmmmm jag en liten fundering bara...
    skrolla ni

• FruCicci

Usch Piggis, jag valde att inte titta på det. Jag orkar inte sådant nu. Hoppas dock min moster ser det.
    Läskigt att du kände igen killen med als.
    Hemskast är ju att en av deltagarna har hunnit dö nu
    Jag är så blödig nu när jag är gravid så jag klarar knappt av att se min son bli lämnad 20 minuter på dagis.
    Så ledsamt med din bror

Nähepp, nu ska jag borsta tanden och krypa till korgs!

God natt!
    Guten Nacht!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!