• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Nu ska jag hoppa in i en taxi och dra på möte...

Arvid på Blekingska är fördjävligt rent ut sat Vänner Hualigen..... det är just därför det är big no no

• FruCicci

Man förknippar ju namn med olika saker, därav tycker man om eller inte om dem.
    Tex Lukas för mig är ett häst namn. Ponnyn som stod bredvid den hästen jag skötte när jag var ung/yngre hette det, så jag försår inte hur man kan döpa någon till det. Men det är ju jätte vanligt nu för tiden. Likadant Pontus är hästnamn för mig.

• FruCicci

Nenne - jätte kram. Jag försstår dig till 100%.

Izzie, 15 kg är mycket bra jobbat.

Själv har jag nog redan gått upp så mycket som jag gjorde på hela graviditeten med Victor Men men det är sååå gött att ha en rund o go mage.... än så länge

Tinga. Jag reste till Dubai med Victor när han var 8 månader, han sov lite längre på morgonen och var vaken lite mer på kvällen, men barn brukar inte ha större problem att ställa om sig. Tycker bara det var positivt. Sen är det nog viktigt att man inte stressar upp sig för att det kan bli tjing tjong. Jag gjorde det i början i dubai När victor helt plötsligt skulle sova "middag" 19 på kvällen, det är bara att gilla läget och han dem uppe lite längre då. Resan i sig brukar ju ta kol på dem, så när ni väl är hemma igen tror jag rutinerna infinner sig ganska snart.
    Jag hade med mig gröt (han drack ej välling då) och sen ett antal burkar, när de var slut, så handlade jag lokalt o det fanns mycket bra. Sen ammade jag lite morgon o kväll fortfarande...

Jag är sjuk - fy fan vad risig jag är. Phuuuu.
    Var på apoteket o köpte Minifom för vuxna idag iaf och passade på att köpa allt som har med halsont och snuva och hosta att göra
    Sen shoppade jag mammatröja, en Ralph Lauren tröja till Victor, försenad namnsdagspresent... mm mm
    De har dessutom 25% rabatt på alla märkes solglasögon under januari, så jag stod o provade en massa, men jag kan aldrig besämma mig, så jag kom hem utan... fasen med... måste ha ett par nu i Frankrike, mina gamla pajjade jag i julas.
    Väljer mellan Ralph Lauren och Gucci, samma pris o lika snygga, grrrrrr..... vilka problem man har då!

BS, vilken höjdare att du fick tag i badbrallor. AM är sannerligen en mästare i att tipsa, googla etc, hon och vickan

Lappis, skit med svaret från cvl, utomkveds, helt otroligt! Men jag tror verkligen att det kommer något gott ur det här nästa gång, hur sjukt det än låter nu.

Brunsch 15 februari låter toppen!

Nu orkar jag inte ens skriva längre, nifår ursäkta ynkliga Cicci idag!
    Pizza, varm dusch och sängen känns mest lockande nu.

kram

• FruCicci

Hejsan tjejer,

har suttit hos läkaren hela morgonen och kom därifrån med penicilin, jag spydde av allt hostande både i natt och på Victors dagis gård idag.
    Nu får det vara nog, hoppas att detta funkar. Jag kanske hade härdat ut om jag nu inte ska till alperna på lördag, orkar inte med att vara sjuk på semestern.

Lappis, såååå vackra och underbar brudbukett!

Izzie, jag tror inte jag kan länka till brillorna, men jag ska se i eftermiddag om jag hittar dem på nätet. Maken kollade på dem men tycker de ser likadana ut, svarata stora flygglasögon

Jobbigt att Moa är ledsen Mugglan. Men det kommer i omgångar. Victor var ledsen förra veckan, o idag sprang han in o lekte.
    Jag tycker det är jätte jobbigt när de är ledsna.

Nu är det nog dags för lunch.
    Höres sen.

Just det, hej vänner gumman! Är du på bättringsvägen nu då eller?

• FruCicci

Livstecken från lilla mig....

tack för krya på dig kramarna som ni alla skickade till mig, dessvärre hjälpte inte det för jag fick 39 graders feber och låg helt däckad måndag och tisdag.Fick gå hem från jobbet i måndags (skulle ju inte ha gått dit alls, mitt pucko)... fan vad risig jag är. jäklaskit penicilin som inte gör ngn nytta än. har asont i halsen o hostar som en tok. idag är jag feberfri o orkar sitta upp iaf....

såg att koko är hemma, kram till dig och hoppas det varit bra i thailand

lappis, jag ses gärna den 15 februari!

ÅTERKOMMER

• FruCicci

Tjingeling,

Koko, har din farmor gått bort? Jag förstod det så när jag läste... beklagar verkligen i så fall.

NENNE, det är ju olidligt spännande, en vecka efter BIM låter ju bra och ihållande temp
    Någon måste smsa mig så jag får veta....

Jag är på jobbet idag, helt slut, man märker att man är risig fortfarande för jag orkar verkligen inte någonting, vill bara hem.

Har läst i kapp lite och vinkar till er alla!

På lördag morgon åker vi till Frankrike. Hoppas jag hör rappoirt ag Nenne innan dess!
    Vilken skräll det kommer bli!

• FruCicci

Hotel Opera i Göteborg är faktiskt prisvärt! Ligger ju vid stationen.

• FruCicci

Ha ha ha vad roligt Mugglan.... tror det är många som har det likadant faktiskt, ha ha ha, skulle kunnat skicka det till min make

• FruCicci

Oj vad lugnt det var i tråden en fredags eftermiddag som denna.

Skulle in och kolla Nennes status oc ser att tantfan kom i af Hoppas nu att du får tag i sprutor och kommer igång med plan B.

Förra året var ju jag med o "datade" på Göteborgsvarvet! I år vill jag verkligen, men jag tror inte jag ska ge mig av så långt bort just då, i fall bebisen tittar ut Men vi får se, Sahlgrenska funkar väl det med

Sitter o inväntar hemgång, jag har gjort allt jag behöver på jobbet i stort sett och vill bara gå hem. Så trist när man inte har ngt att göra här och vet att man har fullt hus hemma, måste packa, stryka, planera, handlar mm mm
    Planet går i ottan i morgon, så inget är öppet då.

Victor har givetvis blivit sjuk, men jag har pratat med en läkare i dag, så det ska inte vara några problem att komma iväg med honom. Har packat ihop en liten väska med allt som har med sjukt barn att göra till honom.

Ni får alla ha det fint och trevlig helg!

Vi hörs!

• FruCicci

Hej Frullan gumman!

Klart man har konstiga tankar när man är gravid....
    Om det nu är en kille kommer du ju gilla den lika mycket för det, du kan ju liksom inte slänga honom i soptunnan Se fördelarna med 2 killar istället, så kommer du nog över känslan.

Sen ska man skita i all skrock!
    Min kompis som ska ha barn 4 dagar efter mig var helt säker på att det var en tjej till, men inte! Hon ska ha en kille och all skrock och allt stämmer med tjej, hon mår precis som hon gjorde vid sin tjejgraviditet, så du kan inte vara säker tjejen...

Jag var ju livrädd att Victor skulle vara rödhårig!
    Man är ju knäpp, jag tycker ju rödhåriga ungar är skitsöta nu, men man får för sig saker o gör det minsta lilla till ngt stort.

Sen har man gått igenom något som var så jobbigt psykiskt som min abort och denna graviditeten fram till vecka 17, så är man bara glad att man får ett friskt barn. Jag skiter fullständigt i kön, bara jag får ett friskt barn nu.

Vi får köra på nr 3 sen Ifall det nu inte blir en tjej, så kanske 3 gången gilt?
    Jag vill ju ha 3 barn oavsett

• FruCicci

Nu ska jag smita från jobbet!!!!!!!!!!!!

Ska till Sturegallerian och kolla solglasögon!

Kramar till er som behöver dem!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!