• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Liten, Victor älskar korv i alla former och köttbullar, det kan man ju kombinera till hela familjen. Paj äter han gärna med, finns massor. Tortelini var en bra idé som Mugglan skrev.

AM hur ska ni göra med barnvagn nu då? Ska ni ha tvillingvagn eller samma med ståbräda?

Telis, jag kan ta mig till city på onsdag, tidigast 12. Men hem till dig får jag hoppa.

Mugglan, hoppas du blir gravid fortare än så!
    Åker spiralen ut innan Åre då?

• FruCicci

AM, jag förstår ditt dilemma.

Vi ska inte köpa P&T iallafall, jag tycker inte den verkar bra och när det lilla barnet blir större och ska sitta där bak till exemepl så har jag noterat många gånger att deras armar släpar i julen och gförstör jackorna alt kläderna, sen tycker jag inte om den helt enkelt.
    Vi kommer köpa ståbräda till den vagnen vi har idag. Jag kommer ju ha V på dagis, så mest blir det ju att man är ute med singelvagnen.
    Funderar på att köpa en gammal retrovagn för helgbruk, men inte någon fancy urban J. En gammal häck får duga.

Sen ska vi köpa en paraplyvagn till Victor, så när man är ute hela familjen och promenerar, så tar vi helt enkelt en vagn var. Om han vill åka ståbräda kan man vika ihop paraplyvagnen och lägga den i korgen under den andra vagnen, hoppas jag.

Vi kommer inte köpa vagn förrän i sommar när bebisen har kommit.
    Jag har sen hört jätte många som inte använde sina tvillingvagnar, så jag vill avvakta lite och se hur Victor reagerar på både det ena och det andra.

Summan: Jag har lagt allt med vagn på IS till vidare

• FruCicci

Liten, jag har dessutom provkört P&T o tycker den är hård, men det är jag det.... alla har ju olika behov.
    Jag kommer nog ha lille bebisen i babybjörn vid promenader med båda, när jag är själv med barnen, o Victor i en paraplyvagn/sulky... Det är mer till nästa höst som jag kan tänka mig att man verkligen kommer att behöva en större vagn?

Telis, jag har ett externt möte 10-11, sen ta mig tillbaka till kontoret och sen hinna till söder, tror inte jag fixar det, men jag vill ju hemskt gärna...

Annars nästa vecka på torsdag skulle passa mig utmärkt. Då har jag varit på UL och träffa min BM mellan 11-12, så då är jag i krokarna.

• FruCicci

ja vad kul Lappis, kan ni torsdag månne?

• FruCicci

Mugglan, ag vagn så tänker jag som du faktiskt!
    Tvillingvagn = kommer inte in i porten hemma och måste öppna båda dörrarna och sen meckigt när man ska på buss etc.
    Han får lära sig att gå helt enkelt Har han fått 2 ben ska han väl använda dem, han ska ju bla bli tennisproffs, så lika bra att få igång benmusklerna med en gång.... ha ha ha

Softa på ni.... man känner ju själv när det är dags.

• FruCicci

Låter som en bra idé Telis!
    Jag noterar i kalendern med en gång.

• FruCicci

ha ha det stämmer Lappis!!!
    22 januari är det Victor
    Funderar på Oscar till 2an, det är 1 december
    Intressant va?

• FruCicci

TUSEN TACK AM, jag har funderat på den länge, men det har inte blivit av....
    Vi har satt upp honom i Carlssons skola bara...
    Ska göra det pronto
    Tack gumman!

• FruCicci

Nuvarande skola står det AM; ska jag skriva Hedvig E förskolor då och föreståndarens namn eller?

• FruCicci

Fy för internat, mina föräldrar försökte sätta mig på Sigtuna internatskola. Jag gjorde allt för att slippa och slapp
    Bra skola ska det vara, men man får ju inte gå till överdrift...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!