• Ore

Lös biljett till barnkarusellen!

Nix, det är det inte. J***a pjäxor, måste göra något åt dem... Slänga åt skogen och köpa nya, kanske? Fast jag har konstiga hälar som gör att i princip alla skor skaver... Så det kanske är bättre att försöka gå in dem ordentligt? Doppa dem i varmvatten och låta dem torka på foten. Inomhus, förstås...

Ska kolla på det mer när skaven gått bort. För att göra det uthärdligt har jag dubbla lager compeed på ena hälen, på det undre lagret har jag klippt bort en cirkel så det inte ska ligga direkt mot skavet...

Jaja, självförvållat är det. Och jag är som sagt så förbålt envis när det gäller träning att jag ger mig ut i spåret trots att jag börjat känna av skavsåren...

• Ore

Nog om det, hemfärd är det...

Ska bara gå förbi "min" avdelning och se om nissen som snackade skit om mig och har fått litet åthutning av sin bas tänker be om ursäkt eller låtsas som att det regnar... *stålsätter mig för att inte reagera om nissen i fråga är oförskämd*

Ha det!

• Ore

GRATTIS Mrs B!

Tummarna hålls för Telis, litet i efterhand kanske, men ändå...

• Ore

Piggelin - Hoppas att en ny, mer erfaren mäklare kan få fart på försäljningen av lägenheten! Otroligt nonchalant att inte höra av sig direkt och tala om att det blev inställt...

• Ore

Mrs B: Härligt att firandet tog sig igår!

Cicci: Krya på dig!

Telis: Skönt med diagnos, och att du slipper operation. Och tack för input om Amarone-vin, hade tänkt mig prisklass runt 200 kr, så det ska nog gå att hitta något bra, även till en blivande sommelier...

EA: Tant-besök på gång, usch...

Lappis: Spännande med ny akupunktör!

Gosnosen: Sydafrika låter härligt (har en kompis som är där nu)

Själv satt jag och surfade litet på resor igår, Egypten, Tunisien eller Marocko ska jag nog föreslå för kompisen... Fast tar hon en plats i landslaget inom sin sport så vill/kan hon nog inte åka...

För övrigt bankar jag bort starka graviditetsförhoppningar för fullt... Vet inte varför, men det här försöket känns så enormt hoppfullt i mitt huvud (kanske för att jag införde ÄL-stickor?). Men så starka förhoppningar vill jag inte ha... Men det är ju ett tag kvar till BIM (typ 9/2, tror jag...)

• Ore

EA: Bra, då hoppas jag att det blir BIM och inte BOM då... Fast hoppas lagom mycket.

BS: Kram till dig, depphålet är inget vidare... Och även om jag förstår att det inte känns helt hoppfullt så är det ju inte kört! Det finns många sätt att få igång ÄL på, både naturliga och med medicin. Och det kan ju räcka med en ÄL för att bli gravid...

• Ore

Kan skriva under på EA:s frågor... Varför sjunker det inte, för???

• Ore

Nix, han låtsades som ingenting... Men å andra sidan, om basen gjorde som jag bad så sa han inget om att det var jag som "skvallrat". Så tror väl gubben att det var den tjejen som berättade för mig om det som sagt ifrån...

Nåja, jag vet ju att allt jag gör inte kommer älskas av dem, men jag föredrar faktiskt om de håller sitt skitsnack för sig själva, eller i alla fall inom skiftet. Börjar de prata om mig skiften emellan så gillar jag det inte.

Sedan hör det väl till att jag är absolut första tjejen som överhuvudtaget jobbat regelbundet där uppe... Så allt jag gör måste vara dubbelt så bra som min föregångares, och han hade ju jobbat på skiftet innan han blev ingenjör... Så jag har inget intresse av att göra som han gjorde i alla lägen, jag pillar t.ex. inte på inställningar och liknande... Suck.

Är inne i en otroligt tung period på jobbet just nu, inte så roligt... Har dock hopp om att det ska vända, det är mycket som talar för det. Ska också fundera litet mer vad jag vill göra i min roll, och försöka komma på vad det är som inte stämmer, och vilken typ av stöttning jag skulle behöva gentemot skiften. Tror att min chef ställer upp på det mesta jag ber om, men jag vet ju inte vad jag ska be om...

Det vore vääääldans trevligt med en paus, t.ex. mammaledighet, inom en snar framtid...

• Ore
    muggles skrev 2009-01-28 14:20:05 följande:
    Ore: låter väldigt tufft och det är nog bara att acceptera att det kommer att förekomma skitsnack. Tyvärr snackas det alltid skit om chefer/arb.ledare, och visst har man tuffare krav på sig som kvinna. Särskilt om de övriga är män allihop och aldrig haft en kvinnlig chef förut. Bra att du får stöttning från din chef iaf. Tänk på det som en bra erfarenhet om inte annat... Det som inte dödar härdar...
    Japp, brukar försöka tänka så. Ibland är det dock väääldigt ensamt och hårt och jobbigt att gå i bräschen och bana mark...

Och även om jag vet att chefen vill stötta mig, så är det kanske litet sämre med det i praktiken. Å andra sidan kan ju inte jag tala om på vilket sätt jag vill bli stöttad, men jag har (under ett halvtråkigt möte nu på em) insett att jag ska nog be om hjälp på litet andra håll... Jag skulle vilja ha en kvinnlig mentor, som är van vid att jobba i en starkt mansdominerad bransch. Frågan är bara vart man börjar leta om man vill hitta någon sådan. Luskade litet kring kvinnliga ingenjörsnätverk, men det fanns inget häromkring...

Izzie: Vad gäller inspiration så tycker jag det var inspirerande att höra dig prata om ditt jobb på fikat... Inte för att jag har sett dig i din jobbroll, eller att vi pratade så väldigt mycket om det, men jag blev i alla fall övertygad om att du är superproffsig...

Muggles: Skönt att det gick bättre på dagis. Om personalen tyckte att ni skulle köra på så är det nog så ni ska göra. Och försöka att inte visa någon oro, barn känner väl lätt av sinnesstämningar - eller?
  • Ore

Skulle också gärna bruncha, men tågbiljetterna brukar vara ruskigt dyra på söndagar...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!