muggles skrev 2009-01-28 14:20:05 följande:
Ore: låter väldigt tufft och det är nog bara att acceptera att det kommer att förekomma skitsnack. Tyvärr snackas det alltid skit om chefer/arb.ledare, och visst har man tuffare krav på sig som kvinna. Särskilt om de övriga är män allihop och aldrig haft en kvinnlig chef förut. Bra att du får stöttning från din chef iaf. Tänk på det som en bra erfarenhet om inte annat... Det som inte dödar härdar...
Japp, brukar försöka tänka så. Ibland är det dock väääldigt ensamt och hårt och jobbigt att gå i bräschen och bana mark...
Och även om jag vet att chefen vill stötta mig, så är det kanske litet sämre med det i praktiken. Å andra sidan kan ju inte jag tala om på vilket sätt jag vill bli stöttad, men jag har (under ett halvtråkigt möte nu på em) insett att jag ska nog be om hjälp på litet andra håll... Jag skulle vilja ha en kvinnlig mentor, som är van vid att jobba i en starkt mansdominerad bransch. Frågan är bara vart man börjar leta om man vill hitta någon sådan. Luskade litet kring kvinnliga ingenjörsnätverk, men det fanns inget häromkring...
Izzie: Vad gäller inspiration så tycker jag det var inspirerande att höra dig prata om ditt jobb på fikat... Inte för att jag har sett dig i din jobbroll, eller att vi pratade så väldigt mycket om det, men jag blev i alla fall övertygad om att du är superproffsig...
Muggles: Skönt att det gick bättre på dagis. Om personalen tyckte att ni skulle köra på så är det nog så ni ska göra. Och försöka att inte visa någon oro, barn känner väl lätt av sinnesstämningar - eller?