Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Lös biljett till barnkarusellen!

Ja du Lappis,
    det är inte direkt ammandet som tar min tid tyvärr. Utan jobbet och resorna till och från jobbet.
    Men jag har lovt mig själv att jobba lite mindre efter jul. Ha, jag har förresten redan börjat...!
    För vi fick veta att en grej vi tänkt försöka göra nu innnan jul ändå inte kommer att gå, så då lade sig en del av den här galna stressen lite. SKÖÖNT!

Men det blir ändå rätt långa dagar eftersom jag ju pendlar ca 2 timmar per dag minst.
    Så ja, ofta är jag borta minst 10 timmar om dagen, och oftast typ 11.
    Så trött blir man....

Särskilt som jag sällan sover mer än totalt 5 timmar per natt och då kanske max 2 timmar i sträck åt gången...

Förr kunde jag gå på gymmet när jag kom hem på kvällen även om det var sent (ibland tränade jag vid 21-22-tiden på kvällen efter att jag kommit hem från jobbet). Men nu orkar jag inte det.

• sweetstreet

Och på helgerna blir det mest att sova ikapp och att umgås med familjen. Träninbg har åkt ner rejält på priolistan.....

Men som sagt, det kommer säkert en tid så småningom när det går att få in träning i ens vardag igen.

• sweetstreet

Aha! Då förstår jag!
    Kan det vara så att kroppen reagerar olika varje gång också? Eller är det oftast så att den reagerar ganska lika vid lång resp kort variant?

• sweetstreet

Men Lappis,
    eftersom du kommer ha en svensk mammaledighet så kommer det bli mycket enklare för dig! jag lovar!
    Innan jag började jobba så kunde jag ju sova ikapp ite på dagarna när Lill-Snorpan sov middag. men det går ju inte nu. Därav min konstanta trötthet.
    Men på helgerna försöker maken och jag turas lite så att vi båda kan sova någon timme eller två på dagtid.

Plus att man orkar betydligt mer än man tror!
    Jag ahde aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att jag skulle orkat hålla detta tempo samtidigt sm jag har en liten bebis som inte sover hela nätterna. Men det går. På ngt underligt vis...
    Och ännu konstigare är att jag trots trötthet och mycket jobb ändå är väldigt glad och nöjd med mitt liv. På det stora hela, Jag känner mig faktiskt riktigt lycklig. Alltså rent generellt.

• sweetstreet

Lappis,
    ja men varför skulle man ens vilja få ut 25 ägg ifall detta bara sulle innebära att kvaliteten kanske var sämre på fler av dem??

Kul att du kikar in i bloggen ibland också!
    Och tja, du vet väl allt om just "blandningar"???!!!

• sweetstreet

Så när BIMar du nu????

Om tvyp 14 dagar fr om idag??
    Det är ju när jag flyger till Sverige isåfall!!!!!

• sweetstreet

Å lappis,
    tyvärr tror jag det blir jädrigt svårt att hinna med att pressa in en lunch. det är inte så många dagar jag är i Stockholm och det är mycket som ska hinnas. Bla trista saker som besök på amerikanska ambassaden för att få nytt visum. Blä!!!!!!

men OM det blir ngn lucka så LOVAR jag att höra av mig!!!!!!!

Annars så VILL jag åka tillbaks till Sverige senare i vår. inte vänta ett helt år till igen. Nej, i vår vore superkul att komma tillbaks och DÅ skulle det säkert gå att träffas.

Men just nu runt jul är det så förbålt mycket att hinna med. Samt att min mamma säkert vill träffa oss heeela tiden egentlgien, haha! MEn det är förståeligt för hon såg mig senast för ett år sedan. Så det är ett tag sedan.
    Och vi åker ju ner till Skåne direkt efter julhelgen så i Stockholm är vi bara ungefär en vecka.

• sweetstreet

Du jag tror jag tappat ditt mobilnummer men du kan väl skicka det till mig igen???
    Du kan använda min e-mailadress som är på bloggen! jag kollar den inte dagligen men om du mailar tid så ska jag kolla senare idag!

Kan vara bra att ha ditt nummer IFALL det mot all förmodan skulle gå att pressa in en lunch!

• sweetstreet

och SJÄLVKLART ska ni fira er bröllopsdag i NYC!!!!!!!!

vad är annars en bättre plats för det??

Här kan man hitta:
    Romantik (väldigt romantiska platser i staden)
    Restauranger med GOOOOOD mat och dryck från vörldens alla hörn!!!
    BRA Shopping (allt från kläder, skor och smink till elektronik ochja allt möjligt....)
    Underhållning (Broadway med musikaler, teater etc. Och annars finns ju även Metropolitan ifall ni gillar opera, eller konserter eller dans...)
    Allmänt härlig storstadsatmosfär med mysiga kvarter att bara flanera runt i (se punkten romantik ovan...!)
    VÄNNER (som jag då... som gärna bjuder in er på middag eller drinkar hos oss!!!!!!)

Hur kan han säga nej till allt detta???

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!