• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Mugles: Guldmugglan! Tack! Vilken bra lamplänk (globen) - hittade flera jag ska kika på om jag hittar dem i butik. En som var exakt som jag tänkt mig (händer inte ofta).

Lappis: Blodstänk fortfarande - superskumt! Har du något gynbesök inbokat någonstans?

Kängu: Förstår dilemmat med liten lägenhet - kommande bebis. Som sagt kan det vara positivt eftersom det inte blir så stora ytor attt städa. Samt att er bebis förmodligen kommer vänja sig vid era normala ljud tidigt och kunna sova oavsett ljudnivå. Det kan dock vara bra att investera i ett par sjyssta höelurar så att den ena föräldern i lugn och ro kan ta paus och sittta framför tv:n eller datorn en stund. Öronproppar är annars guds gåva till mammor & pappor. Om ni inte redan har det så, så kan det vara bra att avdela en hörna av rummet med bokhylla eller dyl. så man kan gå undan lite och barnet inte ser en hela tiden kanske. Små tankar bara ...

Frugan: Ja, instämmer med övriga. Tungt att behöva välkomna och hjälpa nygravida när man inget hellre önskar än att vara en av dem ... Hoppas det tar sig för er snart! Kram!

• fru AM

BS: Måste bara säga att jag lider med dig! Även om det lät lite komiskt när du beskrev brottningsmatchen på skötbordet så förstår jag att du var desperat när du skrev det och att du har det skitjobbigt! Tungt att ha mannen bortrest i det läget också. Och jobbigt att känna de känslorna för Iris som du beskrev. Har varit i din sits ett par gånger med Livia och det är verkligen mörka stunder. STOR KRAM!

Förresten hade Livia en period för ett tag sedan då hon alltid fnittrandes låg och sparkade mig i magen, på skötbordet, i soffan, i sängen. Eftersom lillebror huserar i magen nu så tog jag en dag tag i henne och sa: "Du FÅR inte sparka mamma på magen. Där ligger ju lillebror och då sparkar du ju på HONOM och det går j inte!får man ju inte!". Hon lyssnade väldigt allvarligt och slutade faktiskt sparka. Vet inte om det var en slump - att "perioden" eg. var över. Men hon har slutat nu i alla fall.

• BrudSommar2006

Ja, i morse var Iris i alla fall jättemysig, sitt vanliga jag, men ikväll har man väl dagiströttheten att se fram emot igen, plus eventuell kräksjuka. Tur att vi inte har något speciellt för oss i helgen annat än första gången på Iris lek & plask men måtte jag inte vara sjuk på tisdag i alla fall.

• Mrs  B

Godmorgon eller kanske godmiddag!!!!!!!!!!!!!

Vi har haft ytterligare en natt utan sömn och nu börjar det bli kämpigt, fast i natt fick även maken hjälpa till. Så nu är vi trötta båda två. Malte har precis somnat så jag ska också snart gå och lägga mig. Får ju passa på när Max är på dagis.

Fick höra att det gick maginfluensa igen på dagis så nu får vi bara hålla tummarna att vi slipper det den här gången. Vet inte om Malte klarar en omgång till just nu.

Igår kom febern på Malte (38 grader) och har hållt på hela natten. Dessutom rosslar och hostar han som "en 90-åring".
    Inte konstigt att han hade ont i magen i morse med alla mediciner han får just nu. Hoppas på att det blir bra snart!!!!!

Muggles
    När Max blev för lång för skötbordet bytte vi bajsblöja på golvet (handduk under) och använde oftast Up&Go (lätt med kissblöjor). Sen kan man ju börja ta fram pottan så smått också.

BS
    Har aldrig hört att dagis inte vill ha Up&Go och själv tycker jag de är perfekta (förutom priset då).

Som ni kanske har förstått så är Max ett väldigt aktivt barn och väldigt trotsig i perioder. Som tur är så går allt i perioder och det är det som gör att man överlever.
    När han var lite kunde han aldrig sitta still och gosa eller leka. Han körde på som en "ångvält" i allt han gjorde. När jag började jobba jobbade jag 50 %, vilket var en bra start för mig men alldeles för lite för Max. Så sen när jag började jobba med och han var på dagis mer så var han "färdig för dagen" när jag kom och hämtade honom.
    Men vissa dagar var det jobbigt att hämta och det var bara pappa som gällde så då fick jag locka med olika saker för att få hem honom. Oftast gick vi till skolan för att gunga eller bak på baksidan på vår trädgård för lite aktiviteter.

Max började lugna ner sig lite när Malte föddes. Då blev han ju storebror, jättestolt och duktig. Men det stora genombrottet kom nu i höstas när de gjorde om på avdelningarna på dagis. Max förra avdelning hade barn mellan 1 och 5år, men nu har hans avdelning barn mellan 3 och 4 år (nu snart 4-5 åringar 2009). Väldigt stor skillnad.
    Nu är Max riktigt gosig och mammig han med och vi har så roligt tillsammans (ÄNTLIGEN säger jag!!!!!)

Malte däremot är en stor "gosare" och sitter gärna i knäet och myser och helst med mamma.

• fru AM

BS: när hämtar du på dagis? Är det mer än en timma sedan de åt mellanmål då, så testa att ge henne något hon gillar redan på vägen hem (frukt? Russin?). Om hon nu inte är magsjuk men det hoppas jag verkligen att hon/ni slipper!

• Mrs  B

BS
    Har också kämpat med Max som du med Iris så jag förstår din sits, men det blir bättre. Det lovar jag dig....

AM
    Hade också samma diskussion med Max angående sparkar i magen när man var gravid. Tog ett tag innan han fattade men sen gjorde han inte det mer.

• fru AM

Det är skönt när de förstår att man menar allvar, och skärper till sig!
    Mrs B skrev 2009-01-15 10:39:28 följande:

AMHade också samma diskussion med Max angående sparkar i magen när man var gravid. Tog ett tag innan han fattade men sen gjorde han inte det mer.
  • Fru E

Lappis-segdraget med det evinnerliga drippelidroppandet förhoppningsvis slutar det snart och du kan få koll på kroppen igen

Mrs B-har ni era föräldrar i närheten som skulle kunna hjälpa er??

• Fru E

Har precis kommit hem efter klippningen och är jättenöjd!!
    Blev lite vågligare så nu har jag kort kort i nacken = skönt

• Piggelin1

Hejsan,
    tack för grattis igår!

Ore, Kängu, Izzie & Muggles, en jättesnabb kommentar ang dejten på lördag - jag har mailat lite med Pirr & hon måste vara hemma igen till klockan fyra & ville gärna ses lite tidigare än halv tre på lördag, så att hon slipper rusa igen bara en timme efter att vi träffats. Ngn mer som vill ses lite tidigare, tex kl 14?

Jag är precis på språng & kommer inte ha tid att gå in här & leta efter era svar - kan ni inte inboxa mig om det går bra med tex kl 14 alt inboxa era mailadresser till mig, så kan jag plocka upp dem där ikväll eller imorgon snabbt & lätt - så löser vi det praktiska den vägen?

Ok - måste rusa... Ska bli kul att ses!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!