• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Blivande fru L

EA - lyxigt med klippning! Jag vill också!

• Telemarkgrrl

Grattis till Sweet för nya jobbet och till Frullan för dagisplats och att det inte var något fel på nya bebisen! Och Frullan, jag tycker att det är galet roligt att du är så desperat efter en tjej nu efter alla dina tjejnojjor innan borren kom.

AM, tack för besöket, det var urtrevligt!

Piggelin, grattis i efterskott!

September, är det inte dags att du kommer ut ur anonymitetens skugga? En liten bild på dig och dottern till galleriet kanske?

BS, stora stora kramar, du verkar verkligen ha det supertufft med Iris! Hoppas att det ordnar sig.

Lappis, hur högt/lågt var hcg-värdet?

• fru AM

Jag bytte bajsblöja i golvposition i helgen - jag hade träningsvärk i rumpan i två dagar ... (säger väl mer om min otränade rumpa än om något annat). Kanske en bra träningsform förresten ... Livia får ändå inte plats på skötbordet längre. Benen sticker ut.

BS: Jag brukar sitta i soffan och ha Livia stående mellan mina ben med ryggen mot mig. Klämmer fast henne med knäna om hon trilskas. Sedan tränar man upp en extrem snabbhet i av- & pådragning av blöjan ...
    Klär förresten på henne på samma sätt på morgnarna (innekläderna alltså), medan hon tittar på morgonbolibompa. I början höll hon på och tramsade och smet men då hotade jag med att stänga av tv:n. = lydnad.

Nytt mantra: Hot, mutor och tjat, hot, mutor och tjat, hot, mutor och tjat

Hello Telis!

• Liten med Mindre

BS - hon står hyfsat still när hon försöker komma på gunghästen. Sen får man finjustera en snabbis liggande. Väntar på att vi ska göra slut på "vanliga" blöjor så att vi kan gå över till blöjbyxor.

Det är inte så bekvämt på golvet. Men byrån där vi var är inte rolig nog när någon envisas med att stå i brygga eller rulla runt. I och för sig säger väl några att barnet är mer stilla på hög höjd - om de vet om det i alla fall... Törs inte pröva.

Oj oj, har utvecklingssamtal idag. Vet inte hur jag ska formulera mina tankar utan att säga för mycket... Nu har vi en jättefin mall att gå efter som man ska få i god tid. Chefen skickade över den i dag, utan bakgrundsmaterial som det står att man ska ha... Tur att jag skaffade fram mallen från personal för några dagar sen.

• Blivande fru L

Liten - utvecklingssamtal är alltid knepigt. Min chef har en tendens att ta allt väldigt personligt. Helst ska man säga att allt är bra och att man trivs med alla sina arbetsuppgifter och då blir det ju ingen vidare utveckling för någon.

• Lapinette

Telis - har ingen aning men troligen mycket lågt?! Hon sa bara att testet inte sa så mycket ...

• Liten med Mindre

AM - det gäller bara att få barnet ifråga intresserad av tv först... nog för att vara still menar jag. Inte som bekantas barn som när det blir spännande rusar varv på varv runt huset. De har TV som aktivering efter lång stunds stillasittande. 32 varv var nog rekordet hittills.

• BrudSommar2006

AM, ååååhh, vilket trevligt mantra, speciellt det där om hot och mutor gillade jag!

• Grodan12

Hej alla! Måste säga att det är svårt att komma ihåg att jag kan skriva också, det blir lätt att jag bara sitter och smygläser. Det är svårt att bryta gamla vanor?

Fru L: Instämmer med alla, det kan inte vara lätt att jobba med gravida när man själv vill bli det. Vi lyckades på fjärde eller femte försöket, men det kändes ändå jobbigt innan när ?alla? andra blev gravida. Hade man bara vetat hur lång tid det skulle ta tycker inte jag att det skulle vara så farligt, det jobbiga är att inte veta om det kommer att gå.

Lapinette: Hoppas kroppen normaliserar sig och att det är så att det är lättare att bli gravid nu, tycker verkligen att det är din tur!

EA: Låter härligt att klippa sig, jag förstår inte varför jag alltid har så svårt att beställa tid. Klippte mig ganska kort i början av sommaren vilket gör att jag inte ser precis välvårdat ut i huvudet nu?

Alla ni med lite äldre barn: Det är intressant att läsa vad man har framför sig, än så länge är det ju ganska behändigt. Samtidigt ska det bli skönt när han blir lite mer självständig.

Kängu: Det går nog bra med liten lägenhet i början, jag har ju sällan lillgrodan utom synhåll ändå.

FruLLan: Roligt med jobbet men tråkigt med dagisstrul!

Lycka till på utvecklingssamtalet Liten!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!