• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Frugan-jag var i stoooort behov av en trimning, har relativt kort hår och nu var det nästan 3 månader sen sist vilket är för länge för min frisyr. Såååå skönt att ha det kort och snyggt igen!
    Hmm.....jag har inte ens kollat vad nästa steg är om det inte funkar med Pergon men gyn sa något om att vi fick se vad som skulle göras om det inte tog nu......men har ju två stora orter precis i närheten som gör inseminationer/IVF

Liten-jag tycker utvecklingssamtal och lönesamtal är knepiga, vet aldrig vad jag ska säga även om jag förbereder mig. Är dålig på att föra fram mig själv och trycka på.

• MSW

Ea: Jag tog inte illa upp! Och han har napp och tycker om den mycket! Men det hjälper inte.. Åtminstone inte på natten, eller kanske inte om han har bestämt sig för att han vill snutta, vet inte vilket..
    Och problemet är juh att man har inte så mycket tålamod/ork att vara konsekvent på natten.. På dagarna är det juh lite annorlunda.. Då kan jag låtsas att jag har något att säga till om.. I korta stunder iaf..

Ang välling har jag tänkt att mest sattsa på gröt.. Känns som (särskilt om man måste lära honom att dricka det) att det bara är ännu en sak man sen måste sluta med.. Men vi har juh inte riktigt kommit dit ännu, så det hinner väl ändras..

Blivande fruL: Känns verkligen som en jobbig situation med jobbet och barnlösheten!

Känner att tålamodet inte är som det brukar idag, efter två ganska crapiga nätter och en förkyldning på det! Tur det är helg snart...
    Nahe, nu har sonen vaknat igen!

• fru AM

Måste bara praktisera ett av orden i mitt mantra: TJAT. Måste påminna er som känner er lite förkylda att testa NÄSSKÖLJNING. Jag har nästan blivit som religiös i den frågan efter min bihåleinflammation. När jag var dålig sköljde jag varje dag, nu kanske var tredje-fjärde när jag känner att det börjar tjockna bakom näsan. Så blir man som ny! Helt otroligt.

Klart slut.

• Grodan12

Skulle behöva en snabbkurs i ämnet glada/ledsna/arga etc gubbar, vet att det har skrivits om det i tidigare trådar men orkar inte leta upp. Någon som orkar ha kurs med mig?

• Blivande fru L

Jag vill också ha en smileykurs!

Nässköljning? Ja, varför inte. Prövar hellre det än tarmsköljning i alla fall. Fast det beror ju på vad som har fastnat och var... (En av de tre smileys jag behärskar.)

• Fru E

Grodan
    : - ) =
    : - ( =
    ; - ) =
    : - D =
    : - p =
    : - ? =

Sen kan jag inte fler men finns en med solglasögon med

• Grodan12

Fantastiskt, jag kan! Nu kan jag dränka mina inläg med gubbar!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!