• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

Jag har inga illusioner om att det skulle gå att stoppa... och missfall (mkt tidigt) är vad det är... jag har fått ur mig stora klumpar... så nu är det verkligen kört. Och jag har svinont... nu har jag tagit ipren för att slippa kramperna....

• MSW

vickan: later inte helt bra.. haller med maken, kolla upp det hela!!

• Fru E

Vickan- vet inte mer vad jag ska saga an *groouuummpppph* boka en tid hos en bra gyn pa mandag for utredning!!! September fick val behandling for sina missfall val???

• viktualia

Tack för alla kramar!

bra gyn... jaaa det här med att söka vård är ett projekt när man bor i en håla, jobbar i en annan som ligger i ett annat län och har för mycket att göra. blir det inte värre än vad det är just nu så pallar jag det....

• Fru E

Vickan-tankte mer sen for att kolla upp om det ar nagot som orsakar missfallen eller sa sa att ni slipper dem framover och kan fa behalla ett litet knyte.
    Hmm....du kan inte "mellanlanda" nagonstans pa vagen hem????

• viktualia

vad jag menar är att jag inte känner behov av att söka vård just nu, men att jag ska göra det inom rimlig tid... för att försöka få svaren på varför det inte fastnar...

• Fru E

*kramar om*

ska krypa till kojs nu, somnade i soffan redan till nyheterna vid halv atta....

• Frejis

Vickan, megastora tröstkramar till dig, fy vad tråkigt att det inte vill stanna. Det låter klokt att titta på det; vad jag kommer på spontant är att gyn i regel gör missfallsutredningar först efter tre missfall (har nämligen fört den diskussionen själv). Varför just tre, har jag ingen aning om, men det är kanske bra att veta ifall du vill lägga till något Kramisar!

EA - jag har ätit Pergo två gånger, men fick nog vanlig mens om jag minns rätt. Vet inte så mycket mer om Pergo och slemhinnan etc annats. Du borde kanske ändå testa bara för att få veta att mensen inte är så konstig för att du är gravid? Men jag är själv testoman så att

• Mrs  B

Vickan
    Skickar massor av kramar.....
    vet inte vad jag ska säga....
    Trist som fan!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!