• Mumriks blivande fru

OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"

Alltså jag förstår att det här kommer låta helt sjukt och kanske överdrivet, men jag var nyss inne på systersidan familjeliv. Jag har inga barn, men vi planerar att börja försöka nästa år... kollade runt lite på forumet och efter att ha läst några inlägg på under "känsliga rummet" fick jag panik! Ena tjejens kille hade hade tagit en kollega på brösten och sedan haft telefonsex med henne, andra tjejens kille hade slagit hennes hund och en tredje hade blivit dumpade och han satt i köket och skrattade och skulle ut med sina singelpolare. Det värsta var att många verkade förstå och kunna sätta sig in i deras situationer... ungefär som att det var vanligt att hela förhållandet fallerade efter man fått barn och killen skulle bli ett svin och bedra en!!

Fick verkligen en klump i magen över hur vanligt det verkade vara och hur öppet man pratar om det i forumet.

Är det bara jag som är naiv eller kan man fortfarande vara kär och lycklig och trogen när man är småbarnsförälder?

• Svar på tråden OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"
  • MulleNuh

Ja du, på fl kan man läsa det mest värsta man kan tänka sig. Ja självklart kan man vara trogen och lycklig under småbarnsåren!

• passionsblomman

Jag måste bara säga att sådana saker känns helt främmande för mig.

Det är kanske naivt, eller ett teckaen på att jag verkligen litar på min sambo, men otrohet eller andra "svinerier"
    finns inte med på kartan för någon av oss.

Vår vardag ser annorlunda ut och har inneburit en hel del kämpande under åren. Att vi fått barn tillsammans har gjort att vi vuxit ihop till en enhet-en familj.
    I den enheten får man ju anstränga sig för att inte glömma bort vare sig varandra eller sig själv i det omtalade "vardagspusslet" och förhållandet präglas kanske inte så mycket av den förälskelse som fanns från början, men något annat har vuxit vidare ur förälskelsen. Jag tror det är det som är själva kärleken.

Vad gäller familjeliv så får det räcka att jag fastnat på BT.
    Vet inte om jag är ensam om att tycka det, men det syns mig som att det skriks lite mer där i största allmänhet, och det intresserar mig inte. "jag trivs bättre här där det är luuungt och skönt...och jag kan lukta på blommorna.."

• Undrar

jag litar också 100% på min sambo/blivande man.. vi är kära, lyckliga och småbarnföräldrar... och planerar fler små barn

bara för att man får barn eller gifter sig blir man inte sämre eller bättre än man var innan!! alla är samma bara gifta

och då alla är olika och fastnar för olika människor kan sånt hända.. tokiga killar som gör tokiga saker mot snälla tjejer och tokiga tjejer som gör tokiga saker mot snälla killar... och så råkar FL finnas där de snälla tjejerna och killarna kan skriva om hur tokigt deras killar o tjejer betett sig mot dem... och vi kan läsa och förfasas över det!

läs med urskiljning! och kanske mindre i känsliga rummet och mer i bebisverkstaden

lycka till

• Mumriks blivande fru

Jag ska nog hålla mig ifrån FL ett tag om det ska bli några barn överhuvudtaget

Tack för det lugnande kommentarerna!

• dfk

Om det är så, tror jag att jag stannar på BT!

• Lapinette

Det är därför vi har en "barntråd" sedan 2,5 år här på BT. För att vi gillar stämningen mycket mer här än på FL.

• Fru någongång.

Mumriks blivande fru skrev 2008-11-03 15:11:43 följande:

Jag ska nog hålla mig ifrån FL ett tag om det ska bli några barn överhuvudtaget Tack för det lugnande kommentarerna!
    Fl kryllar av konstiga människor, men det finns många vettiga och trevliga också
  • Hammerman

Finns gott om killar som faktiskt VILL ha barn också och är beredda på att det blir en del pussling när barnet väl kommer. Hur många som helst!

...

Eller ja, jag finns ju i alla fall.

Blir iofs själv livrädd när jag är här ute och ser hur ofantligt många det är som förespråkar barnlöshet, men det är väl ett symptom av vårt materialistiska livsfientliga samhälle. Ledsen, men tjejer som inte vill ha/tycker om barn är ett stort no-no för mig.

• Mrs Mommy

Vad ska man säga "det är farligt att leva för man kan dö"

Vad framtiden blir kan man aldrig vara 100på, kanske lever man lyckliga resten av livet eller så blir det skillsmässa.
    Men bara för att det kan gå åt hel**te kan man inte sluta att leva.
    När man får barn vänds allt upp och ned och saker kan ställas på sin spets, det som man kanske inte brydde sig om förut kan bli jätte viktigt.
    Ofta kan nog relationen vara lite ur balans redan innan man får barn men man tror att barnet ska vara lösningen och ordna alla problem.

Så mitt råd är "vill ni skaffa barn för barnet skull gör det"

• Duchess

Aha. Jag och de andra barnfria är "symptom på vårt materialistiska livsfientliga samhälle"? Snacka om att dra alla över en kam.

Jag ser mig inte som materialist för fem öre. Jag tycker bara inte om barn. Den tid jag har till mitt förfogande (som småbarnsföräldrar ägnar åt barnen) kan jag t ex ägna åt förtroendeuppdrag i den församling jag är medlem i. Men det är väl livsfientligt det också, antar jag?

Hammerman1 skrev 2008-11-03 17:00:24 följande:
    Blir iofs själv livrädd när jag är här ute och ser hur ofantligt många det är som förespråkar barnlöshet, men det är väl ett symptom av vårt materialistiska livsfientliga samhälle. Ledsen, men tjejer som inte vill ha/tycker om barn är ett stort no-no för mig.
Svar på tråden OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"