Inlägg från: gröna brudens |Visa alla inlägg
  • gröna brudens

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

hejhej allihopa! hur har helgen varit?

• gröna brudens

oh, du är inte den enda som fuskat här:) men som du säger, man måste få unna sej oxå. tror inte jag skulle klara det iaf annars.
    vad har du tränat för något?
    själv så ska jag snart börja mästerskap i flyttlåds lyftning;)

SaraPayam skrev 2008-11-24 11:57:34 följande:
    Hej tjejer hur går det?Här har det gått så där, har dock fuskat lite i helgen, men man måste ju få unna sig lite med Men jag har tränat i alla fall, så jag kanske har förbränt en del utav det
  • gröna brudens

okej. va najs.:)
    när vi flyttat så tänke jag frågs mamma om jag får låna hennes ct ett tag (vet att hon inte använder den) hon tycker bättre om att hänga på gymmet. komiskt nog.

SaraPayam skrev 2008-11-24 12:13:16 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-24 12:10:52 följande:
    Hahaha det är ju jättebra träning Jag har ju en crosstrainer häår hemma, så det kör jag på varje dag
  • gröna brudens

ja. det vore kalasbra. kommer ha en bit till närmsta gym sen så jag hoppas på det.
    ja, jag tycker oxå det. då kan man träna precis närsom helst.plus att man slipper träffa på folk när man ser ut som någon hällt en hink svett på en:)

• gröna brudens

hehe, ja det är ju inte precis ett drömläge. dom fattar tydlige inte att de inte är läge att snacka när man flåsar värre än en st. bernadshund som jagar en bil;)

SaraPayam skrev 2008-11-24 12:50:28 följande:
    Hahaha så sant som sagt Det är ju så pinsamt att träffa folk på gymet som känner en & så vill de börja prata mitt i alla, när man både är svettig & stinker svett...hmm ingen höjdare
  • gröna brudens

ja, vi har packat det mesta som går. har lite kläder och köks prylar kvar som vi använder tills vi flyttar.
    våra katter har fällt väldigt mkt så jag ängnade en stor del av gårdagen till att "avhåra" lakan, kuddar m.m. har värsta träningsvärken idag så måste varit effektivt:)

SaraPayam skrev 2008-11-24 13:48:34 följande:
    Hahahaha nä de verkar inte göra det Hur går de med packningen? Är ni snart klara?
  • gröna brudens

självklart! ju fler desto bättre. välkommen:)

andbeyond skrev 2008-11-25 11:08:50 följande:
    Hej, jag har "bara" 8kg kvar men har redan lyckats bli av med 10 sen i juni. Får jag vara med? :)Mitt bästa tips är mindre portioner. Gör mer än man tror...
  • gröna brudens

ja, det är jätteskönt. att packa ner och bära är ju den tråkiga delen. blir mkt roligare när man flyttar in sakerna.:)
    det låter som en bra ide.så har du träningen gjord sen:)
    jag hade tänk att gå en promenad, men de sitter långt inne. ogillar snö och kallt. kanske får ta solariet påvägen så man har en morot;)

SaraPayam skrev 2008-11-25 11:25:57 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 11:05:17 följande:
    Hahaha det måste det verkligen vara Men vad skönt att ha så mycket färdigt Tänkte jag skulle ställa mig på crosstrainern en sväng, känner mig så seg idag, så då kanske jag vaknar
  • gröna brudens

ja. vi har nästan gått å längtat ihjäl oss senaste veckan:D
    det låter som en bra plan:). man orkar mer om man har lite ny energi. mm. de lät jättegott! kan amnlaga det utan kycling med?

jag ska laga räkO och fullkorns couscous. räkO är en sås med räkor, tomtkross, svamp,kryddor och morötter/broccoli. smidigt för då kan både jag och min älskling äta det.

SaraPayam skrev 2008-11-25 11:46:01 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 11:41:38 följande:
    Jo men så är det ju verkligen, det är ju sååå kul att börja ställa in porslinet i skåpen osv Jo men jag känner att jag börjar bli hungrig, åt frukost jättetidigt idag....så nu kurrar det i magen ordentligt. Så det är nog bäst att äta lite lunch först & sen träna i eftermiddag Vad ska ni äta till lunch tjejer?Jag tänkte äta en persisk rätt som består av ris, kyckling & saffran...hur gått som helst, tur att det blev lite mat kvar efter helgen, så att jag slipper laga mat idag Sen blir det morötter till det
  • gröna brudens

okej. låter mumma. det måste jag testa någon dag!
    räkO gör jag själv. jag brukar alltid gör den på måfå. beror på hur mkt man har av varje hemma.
    salt och peppar är given men ibland så kör jag dill i, ibland basilika,oregano oh timjan. fast min favvo är med curry,chili och lite kanel.
    fy va hungrig jag blev nu:D

SaraPayam skrev 2008-11-25 11:54:17 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 11:51:43 följande:
    Mmmm vad gott det lät, gör du det själv eller kan man köpa det?Jo men visst kan du göra det med ris. Blanda saffran med lite varmt vatten & sen med lite yoghurt & sen med riset, sen kan man krydda med salt & peppar...mmmm det är sååå gott. Men det är en fördel om det får stå & dra sig lite
  • gröna brudens

hehe,jag byter ut dom...annars så smakar det lite skumt ( min älskling som inte är så händig i köket gjorde det en gång:D)

ohj, glömde skriva att det är räkor i med såklart. så varierar mellan dom olika kryddblandningarna. ;)
    nu ska jag ta mej ut på promenaden. hoppas jag kommer hem utan att snubbla på näsan:D
    wish me luck!

SaraPayam skrev 2008-11-25 12:06:38 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 12:01:46 följande:
    Hahaha Hmmmm men är det sås m räkor, tomatkross, svamp, morötter & broccoli, salt, peppar, dill, basilika, oregano, timjan. Eller byta ut de kryddorna mot curry, chili & kanel. Har jag fattat det rätt? Det låter ju jättemumsigt. Kan man ha räkor i med?
  • gröna brudens

tillbaka i ett stycke, blev bara en vurpa:) de va fint ute men halt som tusan.
    ska hålla mej inne nu:D

• gröna brudens

ja men det är klart att du ska låna den om du kan. det är jättesmidigt att ha hemma..spec nu när det är vinter.:D

vibrationsplatta, vad är det för något?

Esonda skrev 2008-11-25 17:37:19 följande:
    jag tror faktiskt jag ska göra det :P vi har ju plats iaf. (Det har inte hon) Sen en sån vibrationsplatta är det verkligen bra?? Har hört att man förstör lederna med de..
  • gröna brudens

okej. hade ingen aning om att det fanns sånt. förstår inte riktigt hur vibrationerna gör övningarna effektivare men funkar det så är det ju bra.:)
    om det inte har funnit sålänge så kanske man inte vet vad som händer med lederna.

Esonda skrev 2008-11-25 17:58:38 följande:
    www.vippon.com/vibrationsplatta-grand/product...Här är en länk, typ en sån har mamma..
  • gröna brudens

mjo...det låter lite för bra för att vara sant.
    hm, när jag spelade fotboll gjorde vi massa jobbiga magövningar. en som e rätt bra är att du som ska träna lägger dej på golvet (man ska vara två) så ställer sej den andre vid ditt huvud så du kan ta tag runt dennes ben. sen håller du ihop benen och lyfter uppåt. så "puttar" den andre ner dom igen. så fortsätter man så. :)
    för det va väl du som ville få lite mer magmuskler?:P

Esonda skrev 2008-11-25 18:17:18 följande:
    nhe, känns ändå som lite fejk, hur ska det vara effektivt att gå ner i vikt med hjälp av det?Att få lite magmuskler ja kanske för man spänner magen men känn ändå som en fejk.
  • gröna brudens

hehe..ja...det ser ju lite skumt ut;) men träningsvärk ger den. haha..kommer fotfarande ihåg hur pappa ( han va våran tränare) brukade småflina åt mej dagen efter träning.:D

• gröna brudens

haha.. ja det är hårt då. jag hade min pappa som tränare i typ 5 år...ibland va det bra, ibland va de riktigt irriterande. typ "öh..ska du verkligen äta det där..vi har ju mtach imon. eller"jag tycker inte att det passar sej att du festar idag. dåligt föredömme om du är bakis"
    lol

Esonda skrev 2008-11-25 18:41:23 följande:
    usch pappa som tränare... hade min pappa som tennistränare. han trodde han var min tränare hemma med... Haha, ja det kan jag tänka mig :Pgröna brudens skrev 2008-11-25 18:35:27 följande:
  • gröna brudens

mm. jo de e klart att det hade ju varit bra om det hade blivit en vana för livet.
    jag har tränat något under större delen av livet..men så har jag nästan alltid varit överviktig oxå.:(

Esonda skrev 2008-11-25 19:00:44 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 18:53:59 följande:
    Ja sånt är jobbigt. jag hade pappa som tränare sen jag var 6 år tills jag var 13 och ibland var det pest och pina. Men nu när jag inte tränar längre så önskar jag att han var hårdare mot mig så jag kanske fortsatte träna och tävlat lite mer...
  • gröna brudens

oj..ja, den lilla detaljen;) hoppas du inte att du inte tar illa upp men har skrattat i typ en kvart nu. blev visst magträning för mej av det oxå;)

SaraPayam skrev 2008-11-26 13:33:23 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 18:25:12 följande:
    HAHAHAHA det här testade jag & sambon hemma igår. Det va bara att jag glömde säga till min sambo att han skulle putta tillbaka mina ben, så det slutade med att jag råkade sparka honom i magen....livsfarligt ju *skrattar*
  • gröna brudens

hehe..det blir lätt så...

Esonda skrev 2008-11-26 16:49:16 följande:
    XD hahaha... jag såg det framför mig och fy vad skojj :P Skulle skriva nått men jag glömde bort det... XD
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2