• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

ElinDLB skrev 2008-11-18 21:39:43 följande:
    Såg nu att jag inte är ensam jönköpingsbo här hihi vad roligt=P
    Vart i jönköping är de du bor?
  • SaraPayam
    ElinDLB skrev 2008-11-18 21:49:02 följande:
    Hehe jag kör nutrilett och mat kombo typ haha :P Bor mitt i smeten om man kan säga så dvs centrum.
    Aha på väster eller öster?
    Så kanske vi bor ganska nära varann Vi bor nämnligen på öster
  • SaraPayam

Hahaha vad kul Jag bor vid cigarren

• SaraPayam
    ElinDLB skrev 2008-11-18 21:58:14 följande:
    Inte så långt ifrån då;) Jag bor mitt emot H&M ovanför skoaffären och godishuset=)
    Aha mitt i smeten
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:06:05 följande:
    Tack så mycket. stegräknare och maten är inga problem... men en crosstrainer har ajg varken plats eller råd med :( Finns det inget annat man kan göra för att anstränga kroppen (förutom att damsuga XD )
    Jodå det finns ju hur mycket som helst man kan göra:
    * Köpa gym/träningkort
    * Jogga
    * Promenera (du kan ju inskaffa tyngder som du kan sätta på underbenen eller armarna
    * Städa (dammsuga & putsa fönster)
    * Simma (jättebra träningsform)
    * Cykla
    * Gå med stavar
    * Sex (förbätter mer än vad man tror & det är ju roligt med )

Hmmm kommer inte på nåt mer just nu, men det finns hur mycket som helst
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:06:05 följande:
    Tack så mycket. stegräknare och maten är inga problem... men en crosstrainer har ajg varken plats eller råd med :( Finns det inget annat man kan göra för att anstränga kroppen (förutom att damsuga XD )
    Just det, vilken diet ska du följa? Lutar det åt tallriksmodellen eller nåt annat?
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:18:06 följande:
    jag vet inte vilken diet jag ska förja alls för det enda jag vet om är viktväktarna och herbalife så jag är rätt splittrad. Eftersom jag gärna vill lära mig att laga mer mat till mig och min sambo (han äter knappt nått annars för han "orkar inte laga" ) Sen när man är arbetslös har man inte råd till så mycket heller. så alla idéer som funkar är jätte välkommet :)Sen handlar det inte om jätte många kilon heller. jag vill kunna äta som man ska och träna så att jag kan gå ner lite och sen behålla mig där. (Viskar hemlis: jag är totalt livrädd att gå upp för mycket i vikt och menar inte att jag har någon sjukdom eller nått jag vill bara vara hälsosam)
    Okay, men vad ska jag skriva längst upp då? Ska jag skriv "äter hälsosamt"?
    Jo men det är väl bra att vara rädd för det. Jag har varit överviktitg sen jag va 12 år & det har varit jättejobbigt & det är ju därför jag går ner i vikt nu. För att få ett bättre självförtroende, förebygga alla sjukdomar som vi har i släkten mm.
    Men jag är LIVRÄDD att jag ska gå upp mina kg igen....vilket jag aldrig hoppas att det händer...
  • SaraPayam

Nä jag hoppas ju inte det i alla fall. Får se till att inte gå upp för mycket den dagen när man väl blir gravid...skulle vara riktigt jobbigt att dra på sig en massa extra kilon då...

Jo jag har med en mamma som alltid har jojjo bantat & visst har det satt sina spår, även om hon inte tycks förstå det. Man får ju en fel bild av hur människas levende ska / bör vara...

• SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:45:19 följande:
    precis. min svärmor sa att det brukar vara normalt att lägga på sig 10 kilo. och mer än det blir svårt och få bort efter. fatta att ajg kommer vara ute och oftare när det händer :P
    Jo men verkligen, det får vi se till att förebygga
    nähä nu ska jag gå & sova

Ha det gott
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:49:03 följande:
    ja, det lät som en bra idé. Torsdag kommer jag in igen. har alldeles för mycket att göra imon. Ha det braSov gott och dröm sött
    Detsamma

Kram
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2