• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hahahaha nä de verkar inte göra det

Hur går de med packningen? Är ni snart klara?

• SaraPayam
    MrsWindh skrev 2008-11-24 13:48:39 följande:
    Vill bara heja på er alla här inne! Själv har jag nu lagt av med godis (mäst av nyttighetsjäl) och knaprar på morötter istället!
    Vad duktig du är
    Du får gärna komma med olika tips & idéer, det kan vi andra behöva här inne för att hålla oss peppade
  • SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-25 11:05:17 följande:

ja, vi har packat det mesta som går. har lite kläder och köks prylar kvar som vi använder tills vi flyttar.våra katter har fällt väldigt mkt så jag ängnade en stor del av gårdagen till att "avhåra" lakan, kuddar m.m. har värsta träningsvärken idag så måste varit effektivt:)
    Hahaha det måste det verkligen vara Men vad skönt att ha så mycket färdigt

Tänkte jag skulle ställa mig på crosstrainern en sväng, känner mig så seg idag, så då kanske jag vaknar
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-25 11:08:50 följande:
    Hej, jag har "bara" 8kg kvar men har redan lyckats bli av med 10 sen i juni. Får jag vara med? :)Mitt bästa tips är mindre portioner. Gör mer än man tror...
    Det är väl klart att du får vara med Du är så välkommen

Håller med mindre portioner är verkligen en bra metod. Det är ju bättre att kanske äta lite oftare eller få stora mål

Hur mycket har du gått ner hittills?
  • SaraPayam
    Newlimits skrev 2008-11-25 11:36:50 följande:
    Det här med mindre portioner skall jag försöka testa, hej föresten allihopa!har lite problem med det eftersom jag i min uppväxt alltid tvingats äta upp. Detta gör att jag tyvär har stooora problem med att lämna mat tex i min matlåda. Unndrar om jag skall lägga upp lite i taget på en tallrik tex.
    Hej & välkommen

Jo men det är nog ganska många utav oss, tyvärr. Men det finns ju ingen som helst anledning att äta när man är mätt. Så det är ju ett bra förslag att lägga upp lite på tallriken i stället

Kör du någon speciell diet? Hur mycket skulle du vilja gå ner i vikt?
  • SaraPayam

Ååå vad kul att så många är här inne samtidigt

• SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-25 11:41:38 följande:

ja, det är jätteskönt. att packa ner och bära är ju den tråkiga delen. blir mkt roligare när man flyttar in sakerna.:)det låter som en bra ide.så har du träningen gjord sen:)jag hade tänk att gå en promenad, men de sitter långt inne. ogillar snö och kallt. kanske får ta solariet påvägen så man har en morot;)
    Jo men så är det ju verkligen, det är ju sååå kul att börja ställa in porslinet i skåpen osv

Jo men jag känner att jag börjar bli hungrig, åt frukost jättetidigt idag....så nu kurrar det i magen ordentligt. Så det är nog bäst att äta lite lunch först & sen träna i eftermiddag

Vad ska ni äta till lunch tjejer?
    Jag tänkte äta en persisk rätt som består av ris, kyckling & saffran...hur gått som helst, tur att det blev lite mat kvar efter helgen, så att jag slipper laga mat idag Sen blir det morötter till det
  • SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-25 11:51:43 följande:

ja. vi har nästan gått å längtat ihjäl oss senaste veckan:D det låter som en bra plan:). man orkar mer om man har lite ny energi. mm. de lät jättegott! kan amnlaga det utan kycling med?jag ska laga räkO och fullkorns couscous. räkO är en sås med räkor, tomtkross, svamp,kryddor och morötter/broccoli. smidigt för då kan både jag och min älskling äta det.
    Mmmm vad gott det lät, gör du det själv eller kan man köpa det?
    Jo men visst kan du göra det med ris. Blanda saffran med lite varmt vatten & sen med lite yoghurt & sen med riset, sen kan man krydda med salt & peppar...mmmm det är sååå gott. Men det är en fördel om det får stå & dra sig lite
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-25 11:53:44 följande:
    Jag startade på 78,6 i slutet av juni, i fredags sa vågen 68,1 :)Skulle gärna vilja se en 5:a längst fram så 59,5 är mitt mål :D (är 164 lång kan tilläggas).Jag tränar Box-pass på Friskis och man är SÅ trött efter men SÅ glad :) Rekommenderas om ni vill testa något nytt! I Januari tänkte jag börja på fäktning, ska bli spännande. Tydligen apjobbigt men bra för styrka, kondition och koordination. Annars är väl min diet - "Lite av allt är ok utom choklad för då kan jag inte sluta"-dieten :)
    Vad duktig du är, önskar med att det kunde hända lite mer på vågen än vad det gör. Förstår inte varför det ska gå så sakta... Jag skulle vara jättenöjd om jag gick ner till 65 kg. Har 12-13 kg kvar tills dess....har gått ner 16kg hittills, så det är jag ju nöjd med
    Det låter jättkul, men tror det skulle vara roligare om man hade nån att gå med...
  • SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-25 12:01:46 följande:

okej. låter mumma. det måste jag testa någon dag!räkO gör jag själv. jag brukar alltid gör den på måfå. beror på hur mkt man har av varje hemma.salt och peppar är given men ibland så kör jag dill i, ibland basilika,oregano oh timjan. fast min favvo är med curry,chili och lite kanel.fy va hungrig jag blev nu:D
    Hahaha

Hmmmm men är det sås m räkor, tomatkross, svamp, morötter & broccoli, salt, peppar, dill, basilika, oregano, timjan. Eller byta ut de kryddorna mot curry, chili & kanel. Har jag fattat det rätt? Det låter ju jättemumsigt. Kan man ha räkor i med?
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2