Fråga prästerna 6
En till präst skrev 2008-12-17 13:05:26 följande:
Kjell Präst skrev 2008-12-17 12:57:40 följande:
Mhm - men vem ska spela och sköta ljudet då?Nå - det är ju en hypotetisk fråga. Även om måhända några brudar skulle tycka att de själva är viktigare än Jesusbarnet så inser nog de flesta att de inte kan tävla med Kalle Anka Min spaning är att frågan inte kommer komma upp under vår yrkesverksamma tid. Däremot säkert långfredagen snart - påskafton har ju redan varit uppe.
Jag har haft en vigsel i en herrgård utan förstärkt ljud och där jag själv stod för musiken i form av gitarrspel. a´capellasång går ju också bra. Men som sagt, än så länge är det knappast aktuellt med julaftonsvigslar. Jag tror som du, att påsken först kommer att bli aktuell. Men skulle det hända så länge jag lever skulle jag totalvägra. Julafton - kanske, långfredagen - aldrig någonsin i hela mitt liv!
Mhm - men vem ska spela och sköta ljudet då?Nå - det är ju en hypotetisk fråga. Även om måhända några brudar skulle tycka att de själva är viktigare än Jesusbarnet så inser nog de flesta att de inte kan tävla med Kalle Anka Min spaning är att frågan inte kommer komma upp under vår yrkesverksamma tid. Däremot säkert långfredagen snart - påskafton har ju redan varit uppe.