mimi00 skrev 2012-10-13 15:59:21 följande:
Jag tycker folk kämpar för lite för sina förhållande. jag är ganska old fashion. förlovad betyder gifta sig och gifta sig betyder forever. MEN vad ska man göra om ena personen inte vill vara kvar i äktenskapet? Hoppas aldrig det händer mig för jag ska kämpa !
jag är mer förundrad över att folk tycker det är "större" att gifta sig än att skaffa barn. tycker det är fler som skaffar barn sen delar på sig. tycker det är "värre" då det påverkar barnet. men det är bara vad jag tycker.
Håller med dig där, okej jag och min sambo har kanske inte vart tillsammans så länge (vi har vart ett par i 2 år när vi gifter oss) men vi ska gifta oss iaf och båda är säkra på sin sak. Båda anser att förlovning är giftermål och giftermål är livslångt. Ingen av oss är osäkra på att det ska vara vi hela livet och trots den korta tiden vi vart ett par så vet vi att det ska vara vi.
Vi har våra problem precis som alla andra men vi jobbar oss ur grälen och håller ihop trots att det är jobbigt ibland. Och för mig betyder det att vi klarar oss igenom allt.
Meningen med en relation är att relationen ska utvecklas och dom förändringarna alla går igenom med sig själva hela livet är något som man gör oavsett om man är i en relation där man är gift eller inte. Är man säker på sin sak så spelar längden på förhållandet inte någon roll som någon annan nämnde tidigare, att man har för fort.
Så med andra ord, jag håller med dig i den frågan haha :)