Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

tjenis! vi gifter oss 25juli utanför Malmö...

Ska genast kolla upp om jag är ledig inför bröllopsmässan!! Kostar det inträde, vet ni?

• lillabruden

För oss blir det Madeira...ska bara få tag på dem jäklarna på resbolagen!! Dem sätter en i kö i evigheter!! *suris*

• lillabruden

hejsvej

har ni några åsikter/erfarenheter om Resia? (resbolaget)

Glada Emma, undrar du om lämpligt datum för osa? Vi sätter vårt 1,5månad innan...har för mig det stod nått sånt på BTs hjälpsidor (till vänster nånstans på dina sidor) och vi la på lite extra tid för vi har släktingar från utlandet....

• lillabruden

Finfint, ska kolla upp Resia! Finns ett kontor i stan med dem...
    Gladaemma, vad jobbar du med om jag får fråga?

Jag håller på att försöka få min inbjudningskorts-dikt översatt men folk är inte lika snabba på saker som jag :-/ kan inte ens beställa förrän det är gjort.....*VILL NU!*
    Ni får gärna kika i mitt galleri o ge åsikter

• lillabruden

Tack
    Jag har bett min kusin översätta, men det blev inte så bra så jag frågade min pappa...han lärde sig portugisiska under tiden han och mamma var gifta. Pappa är italienare. Vi får se hur det blir....

Vill du ha hjälp med dina? Jag tittar gärna på texten om du vill. Jag är ganska bra på engelska..

Skönt att klänningen fortfarande är rätt!! Ska kika om du har bild i galleriet!

Helen och Johan skrev 2009-01-24 11:57:57 följande:

lillabruden: Väldigt fina inbjudningskort! Det är ju lite klurigt med översättning av dikter, jag tyckte det var svårt att bara översätta texten i vårt inbjudningskort till engelska... Har du någon som hjälper dig?Vi har satt OSA till 5 april (gifter oss 16/5) så gästerna har gott om tid att boka resor etc och vi har gott om tid att planera det sista inför bröllpet.Igår provade jag för övrigt min klänning för första gången sen i augusti. Var ganska nervös för att ha gått upp i vikt och att jag inte skulle tycka den var lika fin som tidigare. Men alla mina farhågor kom på skam, klänningen var exakt lika fin som jag mindes den och den passar fortfarande :)
  • lillabruden

GladaEmma, vilken är det???

Plummis, gud va kul!!!

• lillabruden

jag har inte alls fattat var och när bröllopsmässan skulle va!!
    hörde att den inte alls var bra i Nacka...

• lillabruden
    aprirosa skrev 2009-01-27 19:35:38 följande:
    Hej allaVi ska gifta oss den 25 april och jämfört med er känner jag mig väldigt oplanerad fortfarande. Men jag tänkte kolla om någon har ett bra tips på var man kan göra en enkel men fin håruppsättning i Malmö till inte ett alltför högt pris. Är det någon som har en idé?
    Gilda skolan har håruppsättningar för 220kr!

www.gildaskolan.se tror jag det är...
  • lillabruden
    Lillkotten skrev 2009-01-28 18:49:19 följande:
    Har Gilda öppet pa lördagar? Jag har varit pa Gilda i Malmö flera ganger. Om man inte har problem med att behandlas i samma rum som manga andra sa ar det verkligen toppen. Det ar sa skont att bli lite ompysslad och det kostar inte sa mycket, kan verkligen rekommenderas. Dock har jag aldrig hört om haruppsattningar dar, hur hittar man det? Finns det pa hemsidan?
    hhmm...om dem har öppet lördagar vet jag inte! och när man klickar på prislistan så hittar man pris för uppsättning men dem har inga bilder på hemsidan.
    Man kan väl också få behandling av färdiga 'proffs' där men att det kostar mer än elevbehandlingar? Har fått för mig det av nån anlednig!
    Sen...om man vaxar bikinilinjen är man väl inte i ett rum med massa andra, eller?!!
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4