Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
nä det är ju klart! dumma jag blandar ihop make up och håruppsättning!!! gilda har nog inte hår nej... sorry!!!
nä det är ju klart! dumma jag blandar ihop make up och håruppsättning!!! gilda har nog inte hår nej... sorry!!!
jag har varit och pratat med arlövs bageri här nere på sockerbitstorget. Dem tar 18kr/biten men dem visste inte så mycket om tårtorna. Dem bad mig komma igen ett annat tillfälle men jag vet att dem beställer från ett annat bageri. Ska kika in i det bageriet tänkte jag, Rosa Princess heter det.. kostar det lika mycket när allt är inräknat (bensin osv) så ska jag beställa från Arlövs bageri. Jag är bara rädd att det ska vara tråkigt innehåll i tårtorna.....
Apirosa, jag har bokat 2 amatör fotografer. Du kan få deras hemsidor om du vill. Vi ska ha varsin fotograf jag och m2b sen efter vigseln ska vi fotograferas i parken där vi gifter oss, sedan kan dem som vill fotas med oss, och sen har vi kommit överrens att "släppa iväg" fotograferna tidigare för festen vill vi nog ha egna foton (vänner och familj som fotar osv.)
hejhej!
jag var o provade klänningar i veckan..... Var först på Romantica.. det var smockfullt!!! Och expiditerna var trevliga o så men inte speciellt känsliga...dem skrek ut i hela butiken att jag inte skulle bry mig att storlekn va för liten för dem kunde beställa min storlek o att det fick bli minst 2stl större! Jag är känslig för sånt....o när jag kom sa jag att jag inte visste vilken stl jag hade men ingen sa att dem var pyttesmå i storlekarna!!!
Sen var jag på Palm Design. Där fick jag tvätta händerna först. (!!!) Sen när jag provade en jag tyckte om så sa expiditen 'du ska inte gå ner i vikt?' efter att jag sa att man kan väl lägga ut den en centimeter...........
Inte så kul med klänning längre
Undrar om nån annan fått tvätta händerna på Palm Design innan ni provat? Tyckte det verkade hel knäppt! Ok om det var smink eller så...men jag hade inget smink o det nämnde hon inte!
ok, bra för jag kände mig smått utpekad liksom!
jag kände nog att kvaliten på klänningarna var bättre ¨på Romantica, men det tror jag är beroende på vilken typ av klänning man letar efter...Jag vill ha en ganska enkel..
Dem var ju trevliga på båda butikerna!!! Men just detta med storlek och vikt är känsligt för mig, och kan tänka mig för många andra med! Så jag ville bara hem o slänga ut all mat i skåpen efter det
Men jag jobbar på att inte bry mig...
Jag var där i onsdags.... Och det var precis som du, max 1cm på höften!!! Jag blir tokig!!! Tror inte hon fattar vad hon sa egentligen men hennes kommentar var liksom 'oj det var ett känsligt ämne ja'
Verkar som vissa bara får bättre bemötande helt enkelt. Har hört olika åsikter...
Jag har bokat en makeup artist. Hon heter Jennifer o det finns länk till hennes hemsida i mina länkar. Hon ska även fixa mitt hår Hon är jättesnäll!!!
Helen och Johan skrev 2009-02-07 18:07:44 följande:
Även om det är ett känsligt ämne med vikt för mig, så kan jag oftast se saker från "det andra hållet". Jag stod och tittade i spegeln och drömde och så sa jag att den måste ju gå att lägga ut 1cm, då svarar hon enbart 'Du ska inte gå ner i vikt?' och jag utbrister 'VAA?!' då svarar hon med att det visst var ett känsligt ämne och svarar inte alls om klänningen går att lägga ut 1cm eller inte. Proffsigt....? Nä, inte enligt mig. Hon hade ju bara kunnat säga att den går inte att lägga ut 1cm, sen fattar jag liksom resten själv....
Men jag är glad att du fick bra bemötande! Vad blev det för klänning för dig? Finns det bild i ditt galleri?
Jag har nu varit inne i Malmös Brud&fest butiker......
Romantica är bra, bra service och trevliga!
Palm Design var trevliga men tyckte bestämt jag skulle gå ner i vikt istället för att sy ut klänningen en cm eller beställa ny.
Cinderella var faktiskt bra denna gången! Fatma som jobbade där var jättetrevlig!!!
Södra Högtidskläder (på Gustav A.Torg) var supertrevliga, jag blev hjälpt av Tavida. Dem hade bra ordning och dem var jättegulliga!!! Där köpte jag min klänning imorse.
Anns Fbk eller vad forkortningen är...har inte öppetider uppsatta på dörren och när jag varit där har det varit stängt....
titta gärna i mitt galleri, vad tycker ni om klänningen, hur sitter den?
Klart det är ok att du kontaktar dem! dem är ju redan uppbokade på min dag
tack
förutom småfix, som på min högra sida tex, hur tycker du den sitter?
morgongåva kan vara en själv i sexiga underkläder och lite "mys" o sedan frukost
billigt, romantiskt och jag lovar att han uppskattar det!
jag hade samma 'överraskning'! allt jag trodde passade mig var inte så smickrande iallafall hahaha men din klänning låter spännande!!!! Ser gärna bild på den om du har!
MammaMiaa, jättestilig klänning!!!! Och jättesöta skor! Köpte du skorna där med?
älskarlivet, det hade jag inte ens tänkt på!!! måste jag ju kolla på!! vad blir det för typ av tårta du ska ha?
*torkar dreglet och knuffar in tungan* MUMS!!!!
hur går planeringarna då?
Själv är jag stressad över inbjudningarna.....väntar fortfarande på översättningen!!! *surar lite*