• catarinaw

Västeråsbrudar 2009 del 2

Här finns en blivinade brud till i Västerås! Gifter oss och har festen på Schnatrömska herrgården 15/8-09 :)

• catarinaw

Tydligen så kunde jag inte stava, blev nog lite snabbt, hehe! Det ska såklart stå blivande och Schenströmska ;)

• catarinaw

Jag tror att vi har kommit ganska långt. Vi har bokat herrgården, VF, utsett Toast madame och Toast master (vi ska ha två), hämtat ringen, bokat klänning, bokat brudgums kläder + bestman kläder, bokat hår och make-up och beställt inbjudningskort som jag hoppas kommer i veckan.
    Det jag tycker är rikigt svårt är bordsplaceringen. Vi ska ha 50 gäster med honörsbord som ett E. Hur har ni planerat osv?

• catarinaw

Barret: Nja inte den bestämda placeringen, men har väl tittat lite närmre på den. Jag hoppas ju att alla kan komma, annars får jag problem :)

• catarinaw

Hur ska ni sitta vid honörsbordet? Jag är lite kluven på placering om man ska ha mor/far föräldrar eller om man ska ta bestman och brudtärna? Hur många brukar det sitta totalt?

• catarinaw

sanste: Vi ska gifta oss den 15 augusti och väntar på de betällda korten och ska skicka ut dem så snabbt som möjligt. Måste tänka på att det är i semester tider så att alla kan planera in osv :)

• catarinaw

miss u: Vi har precis kommit hem från Bröllopsmässan i Sthlm och där fanns det gott om rabatter. Ex. om man beställde ring innan 31 mars fick man 10-15% osv. Vet dock inte vilka utställare det blir i Västerås, därför åkte vi till Sthlm :)

• catarinaw

miss u: De som fick erbjudande att få köpa ex ring och få 10% fick en liten lapp som man sedan ska visa upp när man beställer den. Tyvärr är ju allt sånt redan fixat för oss, så det blir inge rabatt :) Calligraphen hade ex en kod om man skulle beställa trycksaker osv med 10%.
    En fråga, hur mailar man? :)

• catarinaw

Flower75: Spotify.com är bäst. Det kostar 99kr per månad och har allt, iaf nästan! :) Jag använder det och kan lätt kopplas från dator till högtalarsystem.

Miss U: Klart du kan göra så, bara man har rabatt kupongen :) Lycka till!

MoonGirl: Vad roligt! Vart ska ni gifta er då? :)

• catarinaw

Håkans bageri, vart ligger dom? Har dom bra pris på sina tårtor, ungefär hur mycket per bit?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2