Västeråsbrudar 2009 del 2
Här finns en blivinade brud till i Västerås! Gifter oss och har festen på Schnatrömska herrgården 15/8-09 :)
Här finns en blivinade brud till i Västerås! Gifter oss och har festen på Schnatrömska herrgården 15/8-09 :)
Tydligen så kunde jag inte stava, blev nog lite snabbt, hehe! Det ska såklart stå blivande och Schenströmska ;)
Jag tror att vi har kommit ganska långt. Vi har bokat herrgården, VF, utsett Toast madame och Toast master (vi ska ha två), hämtat ringen, bokat klänning, bokat brudgums kläder + bestman kläder, bokat hår och make-up och beställt inbjudningskort som jag hoppas kommer i veckan.
Det jag tycker är rikigt svårt är bordsplaceringen. Vi ska ha 50 gäster med honörsbord som ett E. Hur har ni planerat osv?
Barret: Nja inte den bestämda placeringen, men har väl tittat lite närmre på den. Jag hoppas ju att alla kan komma, annars får jag problem :)
Hur ska ni sitta vid honörsbordet? Jag är lite kluven på placering om man ska ha mor/far föräldrar eller om man ska ta bestman och brudtärna? Hur många brukar det sitta totalt?
sanste: Vi ska gifta oss den 15 augusti och väntar på de betällda korten och ska skicka ut dem så snabbt som möjligt. Måste tänka på att det är i semester tider så att alla kan planera in osv :)
miss u: Vi har precis kommit hem från Bröllopsmässan i Sthlm och där fanns det gott om rabatter. Ex. om man beställde ring innan 31 mars fick man 10-15% osv. Vet dock inte vilka utställare det blir i Västerås, därför åkte vi till Sthlm :)
miss u: De som fick erbjudande att få köpa ex ring och få 10% fick en liten lapp som man sedan ska visa upp när man beställer den. Tyvärr är ju allt sånt redan fixat för oss, så det blir inge rabatt :) Calligraphen hade ex en kod om man skulle beställa trycksaker osv med 10%.
En fråga, hur mailar man? :)
Flower75: Spotify.com är bäst. Det kostar 99kr per månad och har allt, iaf nästan! :) Jag använder det och kan lätt kopplas från dator till högtalarsystem.
Miss U: Klart du kan göra så, bara man har rabatt kupongen :) Lycka till!
MoonGirl: Vad roligt! Vart ska ni gifta er då? :)
Håkans bageri, vart ligger dom? Har dom bra pris på sina tårtor, ungefär hur mycket per bit?