Västeråsbrudar 2009 del 2
miss u: Ska ni ta tårta därifrån då eller? Hemsida har dem det? Jag provade på mässan fyllning med vit choklad mousse och passions mousse, det va hur gott som helst så något i den stilen måste vi ha :)
miss u: Ska ni ta tårta därifrån då eller? Hemsida har dem det? Jag provade på mässan fyllning med vit choklad mousse och passions mousse, det va hur gott som helst så något i den stilen måste vi ha :)
Miss U: Helt klart att man ska få smaka :) Vill ju inte ha en äcklig tårta på den stora dagen! Jag fick tips idag om att kolla på chokladeriet som ligger vid turisbyrån, de ska tydligen ha små bakelser med vit choklad osv. Ska dit imorgon o kolla :)
Barret: Vad ska ni ha för fyllning? Går man till Chantals i Punkt då? :)
miss u: Nu har jag bestämt mig! Det blir tårta på Örmans, de hade den bästa servicen tyckte jag. Fick bestämma fritt hur allt skulle se ut osv plus att jag får min vita choklad mousse och passions mousse :) Det kostade mellan 34-38:-/bit, vilket jag tyckte var bra. På Mälarchokladen kostade de små bakelserna 39:-/bit, men de hade inte exakt den fyllningen jag ville ha. Sen hade de bara tårtor för 6 el 10 pers... Kolla med Örmans iaf, de tyckte jag verka bra :)
Jag gick dit och pratade med dom i eftermiddags. Mycket trevliga! Jag frågade om trårtställning och hon sa att det gick att ordna, men inget om det kostade extra. De hade både vånings och sån böjd ställning. De kör inte ut, tyvärr. Kan ju inte vara så svårt att få någon som kan hämta upp tårtan osv :) Hade du kollat på Chantals?
miss u skrev 2009-02-04 15:36:25 följande:
Moongirl: Har du kollat upp Spotify? Det finns en bra uthyrning av mixer bord och ljus i Gävle www.budda.se Har aldrig provat, men verkar helt okej till bra priser :) Att hyra in en riktigt DJ tror jag kan gå på runt 3-4000:- beroende på om det är en lördag osv.
Moongirl: DJ in a box är ju oxå ett alternativ. www.djinabox.se
Jag har två vänner som köpt sina vigselringar på Bronsil i Munktorp och de är jätte nöjda med sina. Bra priser och mycket bra service. Själv har vi köpt vår vigselring på Tengströms guld på Köpmansgatan. Jag upplevde bra service och bra priser, även fast de ligger mitt i stan. Och om man nu bryr sig mycket om kvaliteten på stenarna så fick jag TW VVS på mina princesser :)
Oj oj oj vad ni skriver! Kollade i morse, men fick backa 3 sidor på min lunch :)
Miss u: Min ring är i vitguld med 11st princesser, 0,43 carat, i en kanalfattning. Jätte fin, men har ingen bli på den ännu för den är inte klar än. Vi fick ge 9400:- för den ringen och vi har fått pris på upp till 24.000:- för nästan samma ring!! Gå in och kolla :)
Moongirl: Vi har fixat liveband :) Det är en kompis till brudgumens bror som har ett band på 5 pers som ska spela. Tror att ett liveband kan höja fest faktorn rejält. Känns jätte spännande. De ska nog öven spela vår låt till valsen.
Alla: Har ni någon speciell låt som ni ska danska vals till? Vi funderar på Takida - Curly Sue. Vad tror ni?
ja men då kanske inte curly sue är så dum ide´;) vi bada alskar rock sa det passar ju perfekt! vad ska ni andra ha for musik till valsen?
Miss U: Om ni funderar på Barcelona kan jag varmt rekommendera det! Vi va där i sommras och bodde på Hilton Diagonal Mar. Hur fint som helst :) Bo där om ni ska dit och välj ett rum med "executive" så får ni tillgång till en lounge som ligger på 11e våningen där de serverar frukost (kan sitta på terassen och se ut över havet) och sen kan man bara gå upp dit om man är törstig (vin, vatten, sprit osv) helt gratis. Och hotellets egna pool är jätte fin. Stort deck, lagom stor pool och sköna solsängar. Vi ska nog åka på kryssning i medelhavet som bröllopsresa och då går båten från Barcelona så vi hade tänkt stanna där några dagar efter och då bo på Hilton.
Barret: Solstudion vid Prelaten är jätte bra. Dock behöver man passerkort in och tror att det går att fixa på Glada Oxen. Annars har jag hört att dom oxå ska vara bra.
MissTiny: Välkommen! Jag kan oxå rekommendera Ruhts. Har hyrt min klänning där och fick den bästa servicen jag kunde få. Jätte nöjd :) Lycka till!
Måste bara säga att jag beställde en tårta från Öhrmans, den vi ska ha till bröllopet, till min blivande mans födelsedag och den va kalas god!! Kan varmt rekommendera! Det va en mousse tårta med vit choklad och passion. Dock vill jag ha lite mer vit choklad i, eftersom jag älskar choklad, så det ska jag säga till om när vi beställer. Men kombinationen, den va riktigt bra :) Ville bara dela med mig ifall ni vill ha lite inspiration ;)