• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Ni som har varit i Paris: Vilket flygbolag flög ni med? Vilket hotell? Det är inte för varmt att åka till Paris i juli?

Igår lånade jag turistguide över både Barcelona och Paris. Kollade lite i Barcelona igår, så nu vill jag åka dit. Lär säkert ändra mig när jag bläddrat i Paris-boken.

Sambon vill helst åka till Paris, och han har inte ens kollat i böckerna. Han tycker iofs att båda ställena är kanon. Bara jag som ska analysera och jämföra allt.

• miss u

Jag älskar Takida och Curly Sue. Vi kommer inte ha den som brudvals, men jag skulle vilja att den spelas åtminstone en gång under kvällen. Vi kommer nog att dansa till en av "våra" två låtar: Where ever you will go med The Calling. Den andra låten som är "vår" Kent - Utan dina andetag ska svärfar och sambons bror spela i kyrkan.

catarinaw skrev 2009-02-05 16:26:33 följande:
    ja men då kanske inte curly sue är så dum ide´;) vi bada alskar rock sa det passar ju perfekt! vad ska ni andra ha for musik till valsen?
  • miss u

Vad kul att en "gammal" brud tittar förbi här och tipsar! Var inne och tittade på dina bilder, vad fina ni var!

Brudbuketten var jättefin! Vad fick du betala för den? Jag älskar orkidéer! Har hela tiden tänkt att jag ska ha röda rosor, men orkidéer är ju fint.

Gudinnan skrev 2009-02-06 23:51:55 följande:
    Inne och kikar lite. Jag gifte mig i Kungsåra kyrka och hade festen på Stadshotellet augusti 2007, så roligt att se att andra också ska vara där. Vi var jätte nöjda! Kan inte riktigt släppa det där med bröllopsplanering hihi...Så här delar jag med mig av det som vi var nöjda med:Ringar: Bronzil - togs fram tillsammans med guldsmedenBlommor: Åsby Trädgård - brudbukett, corsage, bordsdekorationerHår, makeup, naglar: UnikTårta: Cake And DesignFotograf: Kim LillHyrde mannens + bestmans kläder hos Ruths, såå trevliga och hjälpsamma.Band på festen: HB & CoMan blir ju så sugen på att gifta sig igen.All lycka till er alla på er stora dag, ni kommer få det underbart roligt!
  • miss u

Har du kollat med sambon om han har bättre minne än du vad gäller er Parisresa?

Hur länge var ni där? Kommer du ihåg det?

MoonGirl skrev 2009-02-07 21:10:42 följande:
    miss u: Vi åkte till Paris i augusti 2007 och då var regnigt hela tiden vi var där. Vi hade verkligen otur med vädret. Jag minns tyvärr inte vilket flygbolag vi flög med och jag minns inte heller hotellet vi bodde på, men hotellet låg nära Louvren. Ska höra med min blivande man om han kommer ihåg vilket flygbolag vi flög med och vilket hotell vi sov på.
  • miss u

Vi kommer gifta oss i juli, och man hoppas ju på en solig dag. Kanske inte det bästa för orkidéerna, men bara dom håller under fotograferingen och i kyrkan så är det ju lugnt.

Jag hade tänkt lägga max 1000:- på buketten. Tror du att det är möjligt att få 12 rosor och några orkidéer för det? Kanske inte så lätt för dig att säga.

Gudinnan skrev 2009-02-07 23:27:13 följande:
    Tack så mycket. Tror att den gick på 1800 sek men är inte säker. Orkideerna höll inte så bra men var iaf fina i kyrkan och en stund efteråt, vilket iofs räckte. Älskar också orkideer och ville verkligen ha det. Sen tror jag det beror lite på vädret och månad. Vi gifte oss en varm solig dag i augusti, en vän till mig gifte sig i juni och de höll bättre då.miss u skrev 2009-02-07 10:52:32 följande:
  • miss u

Jättefin bukett! Vad fick du ge för den? Hur många rosor och hur många orkidéer var det?

Såg att Blomsterdraken gjort din bukett. Var dom bra?

Lindybell skrev 2009-02-09 09:33:23 följande:
    Halloj! Jag är tjejen Gudinnan pratar om. Mina orkidéer hittar du här. www.gamman.se/Galleri.aspmiss u skrev 2009-02-09 09:20:44 följande:
  • miss u

Då kanske man skulle ta och kolla upp dom. Tydligen gjorde dom buketterna till Bröllopsmässan igår också.

Jämförde du samma bukett med flera ställen så man vet hur dom ligger prismässigt?

Lindybell skrev 2009-02-09 10:32:01 följande:
    Blomsterdraken är helt suveräna. Tror buketten kostade runt 1400, men lite dåligt minne. Men Maria på draken var underbar. Kunnig och inte omöjlig till något. Vet inte hur mycket blommor det var, men en riktigt rejäl bukett kan jag säga! Och snyggt bunden med hållare och så.
  • miss u

Det låter ju kanon. Var inne på deras hemsida tidigare idag, och den kändes lite amatörmässig. Men det behöver ju inte betyda att dom inte kan blommor.

Visste du innan hur du ville att buketten skulle se ut innan, eller hade hon förslag?

Lindybell skrev 2009-02-09 10:56:05 följande:
    De låg bra till prismässigt. Men framför allt gick jag på känsla och kvalitet. Hon var så mycket mer proffsig än många andra.miss u skrev 2009-02-09 10:52:33 följande:
  • miss u

Tack för tipset! Det är ju rena djungeln det här med buketten, som typ allt annat.

Hade ni nå livemusik? Det har det pratats en hel del om här i tråden. Vi har en trubadur på g, men det var 50/50 om han kunde eller inte, så han föreslog att vi skulle kolla upp andra alternativ också.

Lindybell skrev 2009-02-09 11:02:11 följande:
    Hon kom med väldigt mycket förslag. Deras hemsida är inte direkt bra. Åk dit så har hon massor med album. Hon kan verkligen sin sak och kommer med massor av idéer. Mina lila rosor exempelvis är ganska ovanliga så hon direktimporterade dem. Jag ville ha riktigt lila, inte blårosa som de lätt kan bli annars och det fixade hon!miss u skrev 2009-02-09 11:00:35 följande:
  • miss u

Vad fick ni betala för dom? Hur länge spelade dom? Vad var det för musik? Vi har inte så jättemycket plats över för själva bandet så jag vet inte om vi får plats med tre st, men värt att kolla upp iaf.

Lindybell skrev 2009-02-09 11:09:31 följande:
    Jajamensan. HB & Co. Ingen bra hemsida dock men fantastisk musik, www.hbco.nu/. Gudinnan har också erfarenhet av dem. Rekommenderas! Henrik sjöng även solo i kyrkan. miss u skrev 2009-02-09 11:06:14 följande:
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2