Västeråsbrudar 2009 del 2
Kan du kolla vad dom tar får tårtor där också? Nån broschyr är ju aldrig fel. Sambon brukar bli tokig på alla mina broschyrer som jag plockar på mig överallt.
Kan du kolla vad dom tar får tårtor där också? Nån broschyr är ju aldrig fel. Sambon brukar bli tokig på alla mina broschyrer som jag plockar på mig överallt.
Är det nån som ska ge Alla hjärtans dag-present till sin blivande? Vi ska fira den dagen för typ första gången, och jag vet inte vad jag ska ge honom. Finns ju typ bara tjejgrejer överallt, såsom smycken, blommor och gulliga nallar. Tror inte sambon skulle uppskatta det så mycket.
Tack för tipset! Bästa priset hittills. Blir till att kolla upp Öhrmans. Ingick det tårtställning också? Levererade och plockade dom upp den också?
Ringde du och kollade eller gick du dit?
Jösses vad ni skriver här om kvällarna. Inte på dagarna när jag hänger här minsann.
Moongirl: Vad snällt av dig att ta broschyrer till mig. Det stämmer att Bronsil ligger i Munktorp. Jag har aldrig varit där, så det ska bli spännande att åka dit och titta bara.
Tycker du fick ett jättebra pris på din vigselring! Var på nätet köpte du den? Är det nån som vet om det går att beställa ringar på nätet fortfarande? Har läst nåt om det nånstans...
Vi har ändrat oss lite med bröllopsresa. Först tänkte vi åka till nån vingård, men lutar åt att ta en weekend i nån europeisk storstad, Paris eller Barcelona väljer vi mellan nu. Läste på vlt igår att Ryanair ska börja flyga Västerås-Barcelona from 4 juni så det känns ju lockande. Skönt att slippa ta sig ut till Arlanda, allra helst för oss som fortfarande inte har nån bil (!). Verkligen sugna på att köpa en nu till våren. Ska bara hitta nån till lämpligt pris...
Jag har också börjat fundera på om man måste ha ris eller bubblor. Har läst i nånannan tråd att gästerna "ska" ta med sig sånt. Det har jag nog aldrig gjort när jag varit på bröllop.
Vi kommer förhoppningsvis ha en trubadur på vår fest (sambons brors granne) och i kyrkan ska svärfar och sambons bror spela piano och saxofon. Hade velat ha sång också, men ingen som ville ställa upp på det. Man kan inte få allt.
Cordula: Fin klänning! Är det samma som mysan? Påminner väl mycket om varandra om jag inte minns fel?
Jag har inte ens vågat mig in till Tengströms för dom verkar så dyra. Snacka om fördommar. Vad fick du betala för din ring, och hur ser den ut?
På bröllopsmässan på söndag kan jag tänka mig att det finns folk som kan sjunga i kyrkan för en peng. Har för mig att min syster bokade sin solist på mässan, för 5 år sen då hon skulle gifta sig.
Jag var precis in på guldklippet. se och då står det 0 kr på Schalins-ringar, men inte att dom slutat säljas. Fanns även TCOL-ringar där till bra pris. Nån som vet vad skillnaden är?
Varken min sambo eller jag kan franska, så vi kan nog få det svårt där. Sambon har aldrig varit i Paris. Jag var där när jag var 11 år med familjen. Inte riktigt samma grej som om man skulle åka på bröllopsresa dit. Barcelona verkar riktigt häftigt. Mycket arkitektur som jag tycker är kul. Sen har jag ju läst spanska på gymnasiet, fast jag vet inte hur mycket som sitter kvar.
Island har blivit rätt populärt resmål har jag fattat det som. Vet inte alls hur priserna dit ser ut. Men det verkar också vara ett spännande land.
Det här med att ha nån som sjunger i kyrkan. Man kan ju kontakta Carlforsska gymnasiet. Dom har ju musikklasser. Säkert nån stackars student som kan tänka sig att sjunga. Då får man nog kontakta under våren nu om dom ska ställa upp under sommarlovet.
Klart du får vara med. Välkommen! Om du vill skriver jag in dig i listan ovan när det är dags för en ny tråd.
Kan tänka mig att det är kämpigt att planera med två små kottar, men här får du all hjälp du kan få.
Vi har precis diskuteras tårta och Chantal´s och Öhrmans är väl dom billigaste har vi kommit fram till. Sen gör ju även Ica Maxi bröllopstårta om man vill ha som typ vit princesstårta.
Jättefin klänning! Läskigt att beställa över nätet så man inte kan prova ordentligt. När får du hem klänningen?