• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Barret skrev 2009-02-03 08:00:03 följande:
    Ikväll ska vi på födelsedagskalas efter jobbet och jag vet inte riktigt när jag kommer hem. Blir det skapligt tidigt kan jag säkert hinna med att göra det mesta idag, annars får det bli senare. Gäller bara att komma ihåg det när man har några minuter över...Med husletandet går det lite långsamt. Vi har egentligen bara hittat ett hus som vi gillade tillräckligt mycket för att buda på det.. Men vi håller hoppet uppe! Snart kommer vi hitta vårt drömhus!Hur känns det för dig/er nu när ni flyttat då? Har ni hunnit packa upp något? Börjar det kännas som hemma?
    Vad trevligt att ni har varit iväg på födelsedagskalas ikväll.

Jag och Erik har varit i stan hela dagen. Varit på Öfsk och varit och städat i lägenheten (så mycket det gick). Går inte riktigt att städa lägenheten när E är med . Det visste jag ju om, men ville gärna göra någon nytta idag. Det blev lite städat i alla fall & en del promenader med barnvagnen.

Har ni varit med i någon budgivning alltså? Ja, snart så hittar ni erat drömhus!! Lycka till med letandet!

Det känns bara bra nu när vi har kommit in i huset. Vi börjar få ordning nu. Ska bara sätta upp gardinerna, köpa ett nytt (större) köksbord, och köpa en tv-bänk... sedan vill jag ju renovera lite, som tapetsera, göra om öppna spisen (den är jätteful just nu, får anlita någon murare). Nog finns det att göra nu när man bor i hus, men det är så kul att bo i hus, känns som man bor i ett "palats" till skillnad från lägenheten. Mycket utrymme!! Nu har man ju 6 r o k och vi behöver inte klaga på platsbrist, hi hi . Erik har fått ett eget rum nu också, känns superbra! Men jag trivs hittills, saknar Västerås ändå... men det blir nog bra här i Hallstahammar också =) man får ju så mycket för pengarna här. Jag kommer nog att vara i V-ås jämt ändå. Hoppas på att få jobb i stan sedan!! Om/när det nu blir... suck!

Ja, hoppas du får lite tid över att greja med pdf-filen tack på förhand!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-03 08:27:02 följande:

Välkommen tillbaka. Du har varit saknad. Det var jättekul på fotograferingen. Gick kanon! Kändes väl lite konstigt, men var mest kul. Tror att alla blev nöja med tillräckligt många bilder så det räcker till ett album. Du missade nåt!Just nu verkar det inte vara så många som ska på mässan. Vi var på Aros Caterings öppet hus i söndags, så nu har vi bokat porslin. Känns som det mesta är fixat så vi behöver inte gå på mässan. Ska ni gå? Skulle ni beställa tårta hos Håkans bageri eller hur blev det? Vi ska nog beställa därifrån om vi inte hittar nån till ett bra pris i Västerås.
    Tack, tack! Känns skönt att höra det!!

Vad kul att det gick bra på fotograferingen. Lät ju verkligen som en kul idé! Ja, vad synd att jag missade det, men men!

Jag och min sambo ska på bröllopsmässan hade vi tänkt. Det ska bli kul. Vi har fått barnvakt under söndagseftermiddagen så vi kommer in till stan då .

Ja, vi har också fixat det mesta inför bröllopet, men det vore kul att gå på mässan i alla fall. Har aldrig varit på en bröllopsmässa förut. Vi tänkte inte beställa bröllopstårta från Håkans i Hhr, vi beställer en bröllopstårta från något ställe i V-ås, men varifrån, det vet jag inte ännu. Tänkte kolla på söndag om man kan få lite tips.

Vad bra att ni har bokat porslin! Vad kostar det förresten?

Har du någon mer bild på din brudklänning, vill se

Vi har fixat toastmadame och toastmaster nu!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-02-03 23:01:50 följande:
    moongirl:Du ska ju på bröllopsmässan på söndag,vill du fixa lite information till mig ochså,lite extra papper och sånt...Tänkte jag skulle gå,men en kompis till mig ringde och hade bokat in en kryssning med oss till helsingfors nu på lördag och kommer hem på måndag kl 12.00...Hon frågade om det var min lediga helg och det var det ju,men jag skulle ha jobbat på måndag,men fick ledigt...Jag tänkte nu har hon väl hittat på nånting eftersom jag fyller år idag...men jag vet inte...PÅ mässan vill jag gärna ha lite fakta om make up,tårtor,fotografer,dj,...Det skulle vara jättesnällt av dig...Vad kul att ni har bokat ringen nu,vad tyckte din blivande man om den...
    Hej, hej!

Jag såg att du hade skrivit i min GB här på bt, men har inte hunnit svara ännu. Självklart kan jag ta information till dig från bröllopsmässan! Hittar jag information om makeup, tårtor, fotografer, dj, så tar jag med det till dig. Är själv intresserad av information om tårtor, dj så jag kommer att hålla ögonen öppna . Hur har ni tänkt göra med musik på bröllopsfesten?

Hur blev det med monogrammet? Skulle vara kul att få se erat monogram .

Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du får en jättefin dag!!!

Jag väntar på att få min vigselring nu. Beställde den förra veckan . Min blivande man tyckte om ringen jättemycket så det känns jättebra!!
  • MoonGirl

Barret: Vilken fyllning hade ni i eran provtårta? Ingår det en provtårta när man beställer en bröllopstårta från Chantals? Visst är det fiket som ligger i Punkt? I mitten?

• MoonGirl

mysan31: Vad kul att ni ska åka iväg på kryssning!! Ha så roligt!!!

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-04 07:42:13 följande:
    Igår fick jag hem min tiara, åh vad fin den är! Vet ju inte exakt hur den ska sitta eftersom jag inte varit hos frisören ännu, men den gnistrar och är fin och får mig känna mig som en prinsessa. Jag undrar hur det kommer kännas när håret är fixat och klänningen sitter på plats... *Gahhhh* :o).miss u och catarinaw:Vi ska köpa tårta från Chantals och den kan jag lova var riktigt smarrig. Dyrt var det inte heller, har för mig att det kostade 35 kronor/bit men det kan ha varit 40 kronor/bit och sen 150kronor för hyra av ställning... När vi var där och beställde fick vi en provtårta också (som ingick) och ja, jag har ju pratat om den tidigare, den är sååååååå god *längtar till tårtätandet på bröllopsfesten*MoonGirl: Jo vi har varit med och budat på ett hus, men här i stan kan man tydligen vara med och buda på ett par hus innan man slår till. Jag har några inspanade "offer" just nu, så vi får väl se hur det känns på visningarna! Håll tummarna om du kan.Det är ju alltid så mycket man vill göra när man flyttar till något eget. Jag vet ju hur det var när vi köpte lägenheten och ett hus är ju oftast lite större och lite mer jobb på en än ganska renoverad 3:a. Hoppas ni boar in er snart!
    Varifrån har du köpt din tiara? Den låter hur fin som helst!! Lägg gärna ut ett kort i ditt bildgalleri så jag får se hur den ser ut .

Hoppas ni hittar erat drömhus snart, jag håller tummarna för er! Vilket område vill ni bo på? Var det Gryta?
  • MoonGirl
    flower75 skrev 2009-02-04 10:24:25 följande:
    Åh jag blir tokig. Kan fasen inte hitta nån ring som jag riktigt faller för. Jag ville ha i vitt guld men pga av mitt jobb så skulle inte det funka (jobbar inom vården, jag använder handsprit olika rengörningsmedel mm)Så nu är man tillbaka på ruta 1.
    Nej, vad synd! Hoppas det ordnar sig på något sätt!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-04 10:28:05 följande:

Kan du ta information om tårta och om Bronsil har nåt speciellt åt mig? Det vore jättegulligt av dig!Vad spännande med vigselringen. Vi tänkte åka ut till Bronsil nångång och kolla vad dom har. Kanske blir att knåpa ihop nåt eget. Vad fick du betala för din ring?
    Ja, det kan jag göra! om jag hittar någon sådan information så tar jag med det till dig.

Idag har jag fått min vigselring. Kan inte sluta titta på den, den är så fiiiiin . Längtar tills jag får bära den!! Snart så!!! Tänk att det REDAN är februari, tiden går verkligen fort. Jag minns när vi började skriva i denna tråd och då hade vi nyss bokat tid i kyrkan... hi hi!

Visst ligger Bronsil i Munktorp?

Jag fick betala 3495 kr för ringen och då ingick gravering också! Portot på 59 kr och det var ju helt OK!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-02-03 11:59:42 följande:
    Mysan: har du testat att maila Oliver. Det är så vi fick kontakt med honom. Nu till en fråga till er alla. Har setat och funderat på formuleringen till inbjudan. Kan man skriva när det är gifta par: Herr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxx.Sedan ogifta par: Herr xxxx xxxx och Frökern xxxx xxxx. Eller blir det för pompöst och högtidligt?
    Jag tycker att ni kan skriva herr och fru =) det låter jättebra!!!
  • MoonGirl

Alla: Ska alla här köpa bröllopsbubblor? Vi tänkte nog ha vanligt ris.... är man för tråkig?!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2