• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Rebellen75 skrev 2009-02-08 20:47:50 följande:
    Höjden kommer var lika på alla tre. Men den med stenar är hälften så bred. Så nu är det bara se var man får bästa priset någonstans. Den hamrade ringen kostar strax under 3000 kr på guldfynd men såg den på en hemsida för 1500. Riktig stor skillnad får se om man vågar beställa på nätet och att det verkligen är samma som jag har redan. Den med stenar ligger mellan 5000- 11000 kr beroende på stenstorlek. Den för 5000 var på halva priset på.
    Jag sitter med en vigselring som är lite lite högre än min förlovningsring. Jag som hade kollat med en guldsmedsaffär innan hur hög min förlovningsring var och allt. De mätte fel. När jag fick hem ringen så provade jag den och den satt ju perfekt, så ringstorleken blev ju rätt. Men sedan började jag granska ringen och märkte att den var lite lägre än min förlovningsring. Man ser knappt det men jag granskar ju allt noga, så när jag såg detta så blev jag så irriterad. Kanske inte var så bra att beställa en ring över internet!! Suck, måste ta och ordna till det där. Annars funderar jag på att köpa en till ring... men det blir ju dyrt. Åhh... jag kanske är extremt petig nu (det tycker ju min sambo, ja, du hörde ju vad han sa Tessisen ) men är man noggrann så är man. Ska in till stan imorgon och se vad de kan göra, de kanske kan platta till min förlovningsring på något sätt. Höjden på vigselringen var 1,4 och min förlovningsring är 1,52. Jag pratade med en tjej på bröllopsmässan och hon sa att det skulle nog gå att ordna till. Hoppas! Vill ju ha samma höjd. Bredden var ju rätt i alla fall!

mysan31 och miss u: Nu har jag tagit lite informationsblad till er från bröllopsmässan. Jag har två kopior av information från Chantal´s (fest & bröllopsmeny), priser, namn och telefonnummer, har tagit en lapp om en fotograf till er (en fotograf i Sala), cateringmenyer med priser 2009 från Aroscatering. Sedan har jag två informationslappar till som jag inte fick med mig några extra kopior på, så jag mailar informationen till er.
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-08 21:05:17 följande:
    Ni som var på mässan. Var det något att se ? Var det många utställare ? Kändes det trångt eller kunde man ta det lugnt och hinna prata med de man ville?Själv har jag suttit i en sporthall hela dagen, sonen hade poolspel i innebandy. (poolspel=minicup för er som inte har större barn )
    Jag och min sambo var på bröllopsmässan, men min sambo ville gå hem ganska fort, men jag tvingade honom att vara kvar, hehe! Jag tyckte det var en bra mässa. Man fick ju provsmaka tårta från Chantal´s, provsmaka förrätter från Aros catering mm. Sedan var det ju visningar av brudklänningar & frackar mm. Det var skoj att få se! Vi kom dit efter kl 14, det var ganska mycket folk där, men man kunde prata med dem man ville prata med osv, så det var ju bra.
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-09 09:18:58 följande:

Har du kollat med sambon om han har bättre minne än du vad gäller er Parisresa? Hur länge var ni där? Kommer du ihåg det?
    Jag har nu letat efter det här hotellet som vi bodde på när vi var i Paris, men hittar inte hotellet på hemsidan, tyvärr. Har även letat i gamla papper i pärmen, men hittar inte dem heller. Hade varit kul om jag hade hittat papprena om vilket hotell vi bodde på, för det var ett väldigt bra hotell. Jag säger till om jag hittar papprena!

Vi beställde resan via Resia i Västerås. Vi åkte på en tisdag och kom hem på lördagen, så vi var där i några dagar i alla fall. Vi åkte med SAS . Det regnade alla dagar i Paris. Köpte mig ett paraply där i Paris, och så fort det regnar här när jag använder mig av paraplyet så minns jag mycket väl hur det regnade i Paris i slutet på augusti 2007. Det var ganska mysigt ändå även om det regnade =) Paris är verkligen en fin och en romantisk stad!

Jag fick ett plus på graviditetsstickan samma dag som vi skulle åka till Paris!! Väldigt romantiskt
  • MoonGirl
    Lindybell skrev 2009-02-09 11:09:31 följande:
    Jajamensan. HB & Co. Ingen bra hemsida dock men fantastisk musik, www.hbco.nu/. Gudinnan har också erfarenhet av dem. Rekommenderas! Henrik sjöng även solo i kyrkan. miss u skrev 2009-02-09 11:06:14 följande:
    Har sett att ni har pratat om brudbuketter & coverband här i tråden. Jag skulle vilja ha livemusik till bröllopsfesten, men min blivande man vill inte ha det. Vi får se hur det blir med den saken. Hur som helst så har jag kikat in det här coverbandet HB som Lindybell tipsade om. De var ju jättebra! Är ju värt att fundera över!

Vad kostade solisten på dopet? Undrar vad han tar för att sjunga i kyrkan.... skulle vilja ha en solist i kyrkan....

Jag vet inte heller varifrån jag ska beställa min brudbukett, men blommorna på bröllopsmässan var ju kanonfina och det var ju Blomsterdraken som hade fixat dem. Är ju värt att kolla upp det också.... =)
  • MoonGirl
    Gudinnan skrev 2009-02-09 23:38:13 följande:
    Henrik tog 1500 sek för att sjunga på dopet, då sjöng han Utan dina andetag samt Isn´t she lovely. Det var låtar han sjungit förut, är det för honom nya låtar så tar han lite för att öva in dem. Han kompade sig själv med gitarr, det var såå fint. Utan dina andetag är en riktig favorit! Två kompisar till mig som gifte sig förra sommaren hade buketter från Blomsterdraken, hon som har företaget är tydligen väldigt engagerad och noggrann och buketterna var jätte fina.
    Aha, tack för informationen! Hade ni honom på erat bröllop också? Vad sjöng han för låtar då?

Låter bra att de är engagerade på blomsterdraken =) är värt att kolla upp!
  • MoonGirl

Alla: Vi ska ju gifta oss i augusti, när tycker ni att man ska skicka ut inbjudningskorten?

• MoonGirl

Sitter och läser lite om musik till fester osv... hittade en sida:

www.lucas.se/foretag/artistnojen/trubadurer/

Så här står det på sidan:

"För arrangemang där det inte finns budget till ett helt band eller en hel orkester, så kan ett enmansband eller en trubadur vara ett bra alternativ.

Trubadurer och enmansband är populära till bröllop och födelsedagsfester. Vill man ha levande musik istället för en discjockey så är det heller inte så stor skillnad i pris".

Jag tycker att det skulle vara trevligt att ha en trubadur på festen faktiskt. Jag nämnde för sambon igår om ett liveband, men han var inte så pigg på det, han tyckte det var för dyrt. Visst, det kostar ju, men det skulle vara trevligt. Vi ska ju vara på Brunnby gård och de har ju en scen där . Tänkte att det skulle vara riktigt trevligt med ett enmansband eller en trubadur, de är ju garanterat billigare än om man anlitar ett helt band....

Någon här som ska hyra en dj-box från www.djinabox.se? Någon som har någon erfarenhet av sådana här boxar?

• MoonGirl

miss u skrev 2009-02-10 08:00:48 följande:

Trist att det regnade hela tiden ni var i Paris! Får hoppas att vi har bättre lycka med vädret, om vi åker dit. Har börjat fundera lite på Amsterdam och Prag också. Får kolla med sambon vad han tycker. Det är kanske Paris som gäller om man vill ha plus på graviditetsstickan!
    Jag har varit i Prag också, var dit 2001. En jättevacker stad!! Skulle gärna vilja åka dit igen faktiskt....

Ja, det kanske är Paris man ska åka till om man vill ha ett plus på stickan, hi hi

Jag tog en massa resekataloger från bröllopsmässan, kan inte bestämma mig var jag vill åka efter bröllopet. Vi är i alla fall överens här hemma att vi vill åka iväg på en liten resa, i så fall över en weekend. Jag tror att Erik klarar sig utan oss i några dagar i alla fall. Mina föräldrar har lovat att de ska vara barnvakter. Snällt!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-10 10:29:11 följande:

Vilken stad var finast? Prag eller Paris? Vilken årstid var du i Prag?Vi har också tänkt ta en weekend strax efter bröllopet. Skönt att komma iväg en stund, men behöver inte kosta skjortan för det.Verkligen snällt av dina föräldrar att ställa upp som barnvakt. Det är mycket värt!
    Åhh, vilket svårt val. De var så fina båda städerna, fina på två olika sätt. I båda städerna kunde man få se mycket vackra saker och byggnader. I Prag (även kallad den gyllene staden) fanns det många trevliga sevärdheter att titta på. Vi var där på sommaren och det var verkligen högsäsong där då. Det var väldigt billigt att äta där och tex köpa souvenirer (i alla fall 2001). Det som jag tycker är värt att ta en titt på när man åker till Prag och det är: Karlsbron (bla statyer och torn i gotisk stil), Astronomiska uret (klockan ger information, förutom om rätt tid, om astronomi). Gyllene gränden var också fint. Det var en gränd med lite gamla affärer i och där hade bla Kafka bott en gång i tiden. Paris och Prag påminner lite om varandra faktiskt, för det finns en hel del romantiska gränder & vackra byggnader att titta på i båda städerna. Jag har svårt att bestämma mig för vilken stad som jag tyckte bäst om faktiskt. I Prag fanns det många kyrkor att titta på i alla fall (men det gör det ju i Paris också) .

Jag hittade en länk till Gyllene gränden i Prag:

www.sub.su.se/forint/tprag29.htm

Jag tycker att Prag var billigare än Paris, men det kanske är annat nu. Det var några år sedan jag var dit.

En annan vacker stad att besöka är Budapest i Ungern. Jag har varit där också
  • MoonGirl

miss u: Ja, det är verkligen jättesnällt av mina föräldrar att de vill och kan ställa upp som barnvakter! Guld värt!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2