• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Alla: Fick en inbjudan idag av Badelunda k:a till några träffar med vigseltema blir kul! Barret: Har du också fått en sådan inbjudan?

• MoonGirl

Alla: Jag har funderat och funderat och jag tänkte nog köpa en tredje ring har ju redan köpt en vigselring, men tänkte köpa en till ring och gravera in datumet då jag och sambon blev ihop på så vis så kopplar man samman alla viktiga händelser dagen då vi blev ihop, förlovning och sedan vigsel .

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-18 13:57:34 följande:
    Har varit hos guldsmeden i Tillberga idag. Känns riktigt konstigt att bara ringa på dörren till deras hus, för att sedan gå ner i källaren där verkstaden var. I alla fall så ska han fixa två ringar till mig. Det skulle ta en månad ungefär för vi sa att vi inte hade bråttom. Tror att det blir bra men det är svårt att föreställa sig hur det blir men jag har öppetköp.
    Vad blir det för ringar nu igen? En ny förlovningsring och en vigselring? Har guldsmeden i Tillberga bra priser? Bra att du har öppet köp!!
  • MoonGirl

Tessisen: Ska ni åka iväg på någon bröllopsresa? Det kanske jag har frågat om, men har minne som en guldfisk.... .

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-19 08:03:28 följande:
    Tack för alla grattulationer till huset. Idag är det dags för besiktning så håll tummarna. miss u:Lova att du berättar hur det går med jobbet så fort du får höra. Mina tummar behöver snart lite blod så hårt håller jag dem :o). MoonGirl:Vi ska ha en "klassisk" tårtställning som ett våningshus typ. Alla våningar sitter som ihop.. Förstår du hur jag menar?Vi har fått inbjudan till träffen i kyrkan. Har nog tänkt gå dit också, bara vi kommer ihåg att anmäla oss :o).
    Vad spännande med besiktning!! Hoppas det går bra!

Aha, ja, då vet jag vad ni ska ha för tårtställning. De på Chantal´s sa att de hade 7 olika tårtställningar, så man har lite att fundera över =)

Vad kul att ni också har fått injudan till träffen. Ja, jag måste också komma ihåg att anmäla oss. Måste nog göra det snart, så jag inte glömmer bort det. Jag har minne som en guldfisk
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-19 08:09:06 följande:

Vi har inte hunnit prata så mycket mer om bröllopsresan. Det börjar kanske bli dags att boka snart. Paris känns som ett bra val faktiskt, trots att en jobbarkompis inte tycker vi ska åka dit pga att det är så varmt där i juli. Har man bara ac på rummet så ska det vara lugnt. Det gäller ju bara några dagar. Ryan air flyger till Paris från Skavsta. Brukar inte kosta alltför mycket.
    Ja, precis. Om ni har ac på rummet så blir det nog bra!! Ja, välj Paris, det kommer att bli underbart! Finns såååå många mysiga och romantiska ställen att äta på också!
  • MoonGirl

miss u: Är intervjun på måndag kväll och inte under dagen? Jobbar de så sent?

• MoonGirl

miss u skrev 2009-02-19 10:21:31 följande:

Jag fick välja lite själv när jag skulle få komma, och dom föreslog att jag skulle jobba klart på mitt nuvarande jobb och sen ta tåget dit, så jag ska dit kl 17:30. Just ja, måste ju boka tågbiljett också. Tur att du påminde mig.
    Så bra att du kunde komma efter jobbtid. Då hinner du ju jobba färdigt för dagen på ditt nuvarande jobb! Vad bra att jag "påminde" dig När du har bokat en tågbiljett så vill jag gärna veta vad det kostar att åka tåg till E-tuna, skulle behöva ta mig till E-tuna. Jobbigt när man bara har en bil här hemma. Jag får ju lov att ta tåget när jag ska någonstans....
  • MoonGirl

miss u:.... För sambon behöver ju bilen till V-ås varje dag... har försökt få honom att åka tåg, men det går inte så bra *skrattar*.

• MoonGirl

Någonting som är helt utanför bröllopsämnet: Jag skulle behöva köpa en ny sladdlös (bärbar) telefon. Någon som har något tips på vilken modell och märke man kan köpa? Var kan man fynda billiga bärbara telefoner?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2